Aihe: Ruotsissa kiipparisteilla kaikki on paremmin..
1 2 3
teroyk
07.09.2007 17:00:12
näyttääpi nyt olevan matrix 12:enkin ruotsissa myynnissä:
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=&annonceid=5140196
teroyk
19.01.2008 19:11:52
Ruotsissa olis halvalla jollekkin FS1r ja Juno-106..meinasin ite ostaa, mutta sitten ajattelin, että en minä kaksia tarvi:
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=&annonceid=5247956
M_Rouge
21.01.2008 00:12:22
Sverige: Det fint landet med vacra skogar och vänliga människor och mycket pengar :D (onkohan tuo edes kieliopillisesti oikein) aivan mahtavaa :D

Nii on, paitsi: jos substanttiivi on määräisessä muodossa niin adjektiivikin on ;)
eli; Det fina landet (ja sitten: vackra)

En keksinyt parempaa kommentoitavaa. Sori.
jp8000
21.01.2008 00:31:54

Ruotsissa JP8000 5000 kruunua...

Onkohan Suomessa kalleimmat JP:t?? (aika usein olen nähny 900€ hintalapun ilmotuksissa)

(Ebayssa hinnat alemmillaan ovat tuossa $300 paikkeilla (amerikka) ja (_299.99 Englanti))
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
Leikari
21.01.2008 10:58:20
Onkohan Suomessa kalleimmat JP:t?? (aika usein olen nähny 900€ hintalapun ilmotuksissa)

Suomessa on epärealistisimmat pyyntihinnat - tai mistäpä sitä tietää, että millä rahalla ovat omistajaa vaihtaneet vai onko milläään... Ko. synan hinta kyllä pysyi varsin ylhäällä pitkään, mutta vuosiin ei ole ollut aihetta maksaa lähellekään noita hintoja. Eipä noita silti paljoa taida liikkua vs. että niitä kuitenkin ilmeisesti kohtalalisen paljon myytiin. Syynä varmaankin se, että ko. syna hoitaa hommansa so. perus"analogi"soundin.
Torniojaws
22.01.2008 09:45:16

Masentaa katsella noita hintoja tuolla :D Ei pelkästään kiipparit, vaan myös muut vermeet: Mesa Oversized 4x12" hintaan 7000 kr, eli vajaa 750 euroa (Thomannilla uutena 1333 e). Ja vieläpä Umeåssa. Piru kun olisi nyt tässä heti kesätyö menossa, ottaisin heti talteen.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
teroyk
23.01.2008 17:24:32

(Ebayssa hinnat alemmillaan ovat tuossa $300 paikkeilla (amerikka) ja (_299.99 Englanti))

Amerikoissa on amerikka sähköt...suomi sähköillä vähempi tehty.
Mutta joku sais uittaa länsinaapurista hieman soittimia, että suomessa hintataso laskisi..sillä kun tarjontaa on vähän, niin myyjien on varaa pyytääkkin. Suomessa ei kovinkaan usein pyöri vapaita JP:tä.
jp8000
24.01.2008 09:50:02

sorry pikkunen offtopic...

Toimiskohan tuo kärähtämättä Suomessa

http://cgi.ebay.com/Roland-JP-8000- … 2VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m122

(kun siinä lukee, että 220V-240V adaptor included if needed)

tietysti tuohon tulee verot ja tullit päälle
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
teroyk
24.01.2008 15:39:13
Toimiskohan tuo kärähtämättä Suomessa
(kun siinä lukee, että 220V-240V adaptor included if needed)
tietysti tuohon tulee verot ja tullit päälle

Pitäis toimia ton adapterin kanssa, tosin pistotulppasovittimen voit tarvita, maksaa euron tai pari. Rohkeasti vaan tilaamaan.
jp8000
25.01.2008 14:32:41 (muokattu 25.01.2008 14:37:04)

Rohkeasti vaan tilaamaan.

Kyselin tullista tullaus ja verojuttuja Japania koskien, niin vaikuttaa siltä, että on aika monimutkanen ja mahdollisesti kalliskin ruveta tuolta tilailemaan

(Minkähänlainen kauppalasku ebaytä käyttävällä on, joka kelpaisi tullille, kun se on tullausta tehtäessä kuitenkin oltava olemassa)
Leikari
25.01.2008 15:02:29
Amerikoissa on amerikka sähköt...suomi sähköillä vähempi tehty.
Mutta joku sais uittaa länsinaapurista hieman soittimia, että suomessa hintataso laskisi..sillä kun tarjontaa on vähän, niin myyjien on varaa pyytääkkin. Suomessa ei kovinkaan usein pyöri vapaita JP:tä.

veikkaanpa, että käytettyjä jp-8000 uittamalla ei itselleen elinkeinoa saa

ja kuten aiemmin totesin, niin pyyntihinnat ei vielä kerro, että onko tehty kauppoja ja millä hinnoilla

jos ko. soittimen ostaminen polttelee niin torille ilmoitus, jossa kertoo paljonko on valmis maksamaan - - digitaali-JP:t alkavat kohta lahoamaan omistajiensa käsiin so. ei ne hinnat ainakaan nouse ja jos joku on yrittänyt myydä niin on todennäköisesti huomannut, että kauppa ei kalliilla käy

ellei sitten halvalla jp:tä saa niin eipä ole mielestäni ongelma - parempia syntikoita saa sen verran halvalla - antaa myyjien pitää epärealistiset hintaodotukset omina haaveinaan, ei niistä kannata maksaa..
j_s
10.06.2008 23:56:00
Kirjoitan tähän vanhaan tilitysketjuun, sillä olen samaa mieltä siitä, että kaikkien kannattaisi ostaa Ruotsista Suomeen näitä vanhoja synia. Täälläkin tavara liikkuisi rivakammin ja hintataso järkevöityisi. Olen ostanut RS-202:n Malmöstä ja Moog Roguen Tukholmasta ainoastaan sähköpostia käyttäen ja ainakin minun kokemukseni mukaan ruotsalaiset ovat ystävällistä ja rehtiä kauppiaskansaa. Tietysti huijareita voi olla kaikkialla, eli tyhmänrohkeaksi ei pidä ruveta.

Postikulut ovat olleet vähän synan painosta riippuen 40-75 euroa. Eli esim. hiljattain myynnissä ollut Juno-106 kovalla casella maksoi 3000 Kr. (=320 eur) ja siihen postikulut päälle, kokonaissumma alle 400 euroa, ei vielä päätä huimaa.
Dolly_Keys
11.06.2008 01:13:34 (muokattu 11.06.2008 01:14:26)
Niin ja jos löytyy tukholmasta/-:n lähistöltä, niin voi tehä pienimuotoisen "bisnesmatkan" jonku risteilyn yhteyteen, eikä tarttis ostaa sikaa säkissä. Hieno kuulla että jollain on hyviä kokemuksia!

e: egoistisesti pk-seutulaisen näkökulmasta (vaikka pääseehän turustakin aika nopeesti stokikseen...)
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
Leikari
11.06.2008 11:26:31
...voi tehä pienimuotoisen "bisnesmatkan" jonku risteilyn yhteyteen..

...vaikka pääseehän turustakin aika nopeesti stokikseen...

toivottavasti tämä ei romauta käsityksiäsi tsadin ylivertaisuudesta, mutta: turusta pääsee itse asiassa nopeammin stokikseen kuin helsingistä

;-)

P.S lentämällä tuo tosin ei päde
j_s
11.06.2008 14:43:45
Ai että kun siinä olis järeitä vintage-analogeja tarjolla Vendolinilla, Jupiter-8 2032 euroa ja Memorymoog 2567 euroa. Onhan noi kalliita, mut valmistetut sarjatkin on olleet pieniä, tietääkseni Memorymoogia on tehty vain parituhatta kappaletta. Jos jollain on ylimääräistä, ostakaa tänne suomeen vaan...
Dolly_Keys
11.06.2008 22:05:27
toivottavasti tämä ei romauta käsityksiäsi tsadin ylivertaisuudesta, mutta: turusta pääsee itse asiassa nopeammin stokikseen kuin helsingistä

;-)

P.S lentämällä tuo tosin ei päde

mitä! miten ihmeessä, matkaakin on vähemmän
...
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
teroyk
12.06.2008 12:49:22 (muokattu 12.06.2008 12:55:27)
Ai että kun siinä olis järeitä vintage-analogeja tarjolla Vendolinilla, Jupiter-8 2032 euroa ja Memorymoog 2567 euroa. Onhan noi kalliita, mut valmistetut sarjatkin on olleet pieniä, tietääkseni Memorymoogia on tehty vain parituhatta kappaletta. Jos jollain on ylimääräistä, ostakaa tänne suomeen vaan...

Ne on miditettyjä, joten ei niissä paljoa ylimääräistä hintaa ole.
Tingatkaa parisataa euroa hinnasta pois niin tulee oikeat hinnat.

Tosin itse vasta lähtisin tekemään ruotsin reissua puolella noista hinnoista..Andromedan omistaminen ihmeesti vähentää tarvetta hankkia lisää analogisia syntikoita.
Terzi
12.06.2008 15:23:24

http://www.vendolin.se/Annonce_Deta … asp?rub=60004&annonceid=5421056

Korg X5D 5 kruunua??? Onko tuossa enää mitään järkeä? =D
Leikari
13.06.2008 08:42:07 (muokattu 13.06.2008 08:54:40)
Ai että kun siinä olis järeitä vintage-analogeja tarjolla Vendolinilla, Jupiter-8 2032 euroa

"asiallisesti" tuo on mielestäni liikaa (pari kuukautta sitten viimeksi soitin kaverin luona ja muutenkin kokemusta jonkin verran on), mutta jos sellaisen haluaa niin kait ne jotain tuon verran maksavat & halutessaan ostoksen voi itselleen perustella..

Memorymoog 2567 euroa.

minulla on semmoinen käsitys, että ko. moogin malli voi olla melkoinen riesa
j_s
15.06.2008 15:09:19
Joo onhan noi kovia pyyntöjä. Mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta JP-8:sta eikä Memorymoogista, mutta Jupiter-6 ja Minimoog ovat studiossa tulleet tutuiksi.

Tässä aiheessa tuntuu olevan joidenkin isompien vintage-synien asiantuntemusta, jaksaisiko
joku luonnehtia lyhyesti kokemuksiaan vaikkapa juuri näistä ruotsissa myynnissä olevista
laitteista? Mua kiinnostaa erityisesti toi Leikarin kommentti "ko. moogin malli voi olla melkoinen riesa." Eli minkälaisissa tilanteissa ko. laitteiden kanssa voi joutua hankaluuksiin?
Studiossa? Keikalla? Pakkasessa? :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)