![]() 10.08.2007 01:25:01 | |
---|---|
korgeudet? mitä ne ovat? No jotain synapadeja,synafxää ainakin ja Yksi legenda on myös Korg M1 synan piano ja lore. ps. lore niitä harvoja joiden takia korgia ostaisin. | |
![]() 10.08.2007 09:08:11 (muokattu 10.08.2007 09:08:21) | |
No jotain synapadeja,synafxää ainakin ja Yksi legenda on myös Korg M1 synan piano ja lore. ps. lore niitä harvoja joiden takia korgia ostaisin. Sillä M1:n pianosaundilla ei voi soittaa mitään muuta kuin sellasia biisejä, jotka sillä on aikoinaan soitettu. Kamala saundi. | |
![]() 10.08.2007 11:06:58 | |
ps. lore niitä harvoja joiden takia korgia ostaisin. tiedän soundin tuollapa voi juuri hienosti musiikillista luovuuttaan toteuttaa ;-) | |
![]() 10.08.2007 22:44:10 | |
tiedän soundin tuollapa voi juuri hienosti musiikillista luovuuttaan toteuttaa ;-) Jaa a eli kyllä tuolle on paikkansa PISTE. PS: jokainen pitää siitä mistä pitää. | |
![]() 25.09.2007 17:17:30 | |
Uudessa = lokakuu 2007 SOS:ssa on XS7:sta arviointi www.soundonsound.com Akateemisen kirjakaupan lehtiosastoilla saatavissa lokakuun alkupuolella | |
![]() 25.09.2007 19:29:42 | |
Mä mieluummin ostan varmaan ton Kurzweil PC3x:n. | |
![]() 25.09.2007 19:33:08 | |
Mä mieluummin ostan varmaan ton Kurzweil PC3x:n. mä en aio ostaa kumpaakaan - tai yleensäkään mitään | |
![]() 25.09.2007 20:12:46 | |
Mä mieluummin ostan varmaan ton Kurzweil PC3x:n. Millä perusteella ? | |
![]() 25.09.2007 21:19:11 | |
Koska Motif XS8 maksaa paljon enemmän, enkä pitänyt siitä kummemmin, tai sen äänistä. Kurzweilin äänet taas miellyttävät huomattavasti enemmän, olipa kuinka vanhoja tahansa. | |
![]() 25.09.2007 22:03:11 | |
Koska Motif XS8 maksaa paljon enemmän, enkä pitänyt siitä kummemmin, tai sen äänistä. Kurzweilin äänet taas miellyttävät huomattavasti enemmän, olipa kuinka vanhoja tahansa. Yamahat siis tää "motif aika" on minusta(kin) tosiaan hieman jo liian hifiä eli kliiniä. PS. minäkin pidän joskus vanhoista enempi. | |
![]() 27.10.2007 21:38:17 | |
Tänään tulin ostaneeksi XS6:sen F-Musiikista, maanantaina käyn hakemassa sen ja sitten alkaakin melkoinen opiskelu, minulle aivan outo maailma tuo YAMAHA kun vaan KORG:lla on tullut vuosia sitten soiteltua/sävellettyä.. Onko teillä minkälaisia kokemuksia kyseisestä laitteesta? Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja kokemuksia. | |
![]() 29.10.2007 10:32:44 | |
Mä en digannu tosta XS:stä. Palautin sen takas. ES toimii mulle paremmin. Käyttöliittymä oli tahmea; ku joku nokian kännykkä täynnä tekstiviestejä (tms). Ei mun mielestä mainittavaa parannusta soundeissa tai missään verrattuna ES:ään. Nää siis puhtaasti mun mielipiteitä vaan. ES riittää munlaiselle puukädelle hyvin. | |
![]() 29.10.2007 11:00:15 | |
ES riittää munlaiselle puukädelle hyvin. sä et selvästikään arvosta XS:n "automaattisoittotoimintoja" :-) - - sinnepäinhän ko. mallisarjaa on viety.... minua arveluttaa eniten PLG-modulilaajennusten puute - jammusta pitäisi löytyä FM-syna ihan periaatteessa... | |
![]() 29.10.2007 11:47:12 | |
Jotenkin se XS:n näyttö on tosiaan aika onneton...jos on sopivassa kuvakulmassa, niin kaikki valot heijastuu siihen. Istuma-asennossa se on taas niin vaaka-asennossa, että kurkistamatta näytön ylle, ei siitä oikein nää mitään... Ja kyllähän se tahmaakin, pieni viive on kokoajan kaikissa toiminnoissa. Soundeissa parannusta on mun mielestä on lähinnä jousi/orkesteripuolella. | |
![]() 29.10.2007 12:13:56 | |
Jotenkin se XS:n näyttö on tosiaan aika onneton...jos on sopivassa kuvakulmassa, niin kaikki valot heijastuu siihen. Istuma-asennossa se on taas niin vaaka-asennossa, että kurkistamatta näytön ylle, ei siitä oikein nää mitään... Ja kyllähän se tahmaakin, pieni viive on kokoajan kaikissa toiminnoissa. Soundeissa parannusta on mun mielestä on lähinnä jousi/orkesteripuolella. Ok. Mä en synajousia oikeestaan käytä olleskaan eli mult meni ne ohi siinä. Muuten en oo parannusta kauheesti siinä huomannu. Niinku sanottu; ES riittää tällä hetkellä täällä. | |
![]() 29.10.2007 12:37:38 | |
Ok. Mä en synajousia oikeestaan käytä olleskaan eli mult meni ne ohi siinä. Muuten en oo parannusta kauheesti siinä huomannu. Niinku sanottu; ES riittää tällä hetkellä täällä. ja jotenkin en usko että kovin suurta muutosta voitu edes tehdä sanoisin samplesynteesi ilman radikaaleja käsittelyjä on melkein tiensä päässä eli sitä ei pahemmin enään saa paremmaksi. ja sampleromin koon tuplaus ei tarkoita että tuplat paremmat soundit pienissä tietomäärissä tarkoittaa jopa enempi mutta sanoisin kun mennään yli 64megatavun niin vaikutus alkaa olla vähitellen hyvin pieni varsinkin kun näitä soitellaan usein oikein soittimien ohella bändeissä eikä yksin. | |
![]() 29.10.2007 12:39:04 | |
Mulla on tällä hetkellä molemmat. ES6:ta en varmaan raaski myydä XS7:n tieltä. Molemmille kuitenkin käyttöä. Diggaan kyllä edellään ES:n soundeista mutta kyllä tiettyjä parannuksia on huomattavissa. Itse joudun noita synajousia silloin tällöin käyttämään... :) möllisty | |
![]() 29.10.2007 12:45:21 (muokattu 29.10.2007 12:45:40) | |
Itse joudun noita synajousia silloin tällöin käyttämään... :) Eräs isokokoinen kaveri taas huokaili vkonloppuna telkkarin ääressä. hoho | |
![]() 12.12.2007 10:39:55 | |
Tjaa-a, se on kohta Motif XS6 kourassa. Sellaista varmistelisin, että onko kenelläkään tietoa muistien yhteensopivuushommista sen suhteen? Tarkoitus olisi heittää tuohon se 2x512MB muistia samplerijuttuja varten. Luin jostain, että se nirsoilisi jotenkin, mutta non-ECC, unbuffered ja unregistered SDRAM DIMMien pitäisi skulaa. Pitääkö paikkansa? Yamahasynth-sivuista ei ole hirveästi hyötyä, näyttävät listaavan vaan jotain Japskimerkkejä. Real metal for true bastards | |
![]() 21.12.2007 11:45:48 | |
Jaahas, pientä kommenttia viikon tutustumisen jälkeen. + Helppo käyttää. Soundien ohjelmoiminen on helppoa. + Tuo koskettimisto verrattuna Korgin Triton LE:hen ja X5:n on hillitön. Ihan älytön ero. + Soundit. Yleisesti ottaen ihan helvetin hyvät soundit. Piano on törkeän hieno. Parit sellaiset puhallinsektiojutut, että karvat nousee pystyyn, soitti mitä vaan. Ja jotkut nylonkieliset akkarikitarasoundit on ihan räävittömän hyviä. + Se master-osasto. Pystyy pistämään samaan pankkiin performanceja ja voiceja, helpottaa keikkakuntoon laittamista ihan helvetisti. + Hauskat performancet. Vaikka noilla säestysjutuilla ei mitään oikeasti teekään, niiden kanssa on hauska jammailla. - Jousi- ja kuorosoundit olivat pettymys. Jouset olivat kevyempi pettymys; ne ovat ihan ok, mutta vähän suppeammat kuin toivoin. Kuoro-osasto sen sijaan on käytännössä ihan paskaa. - Erikoisefekti-soundit. Korgeja on haukuttu siitä että soundit on ihme säksätystä ja kimalletta, mutta tuossa on vielä pahempia korgismeja kuin Korgeissa itessään. Tuossa ei ole yhtä ainoaa suorilta käsin käyttökelpoista presettiä suhina-osastolla. - Kontrollerit. Vain 2 assignable-potikkaa. Tuossa Triton LE:ssäkin on sentään 4. - Käynnistyy perkele vuoden. Se on nastaa jos keikalla joutuu syystä tai toisesta käynnistämään uusiksi. - Ruma ja iso. Tuollainen ihme nörttivehje ;D Testaamatta vielä: sekvensseri (tuskinpa tulen testaamaankaan) ja sampleri (pitää saada muistia). Samplerista kommenttia myöhemmin. Yleisesti ottaen kuitenkin kelpo peli. Ei harmita, että tuli hommattua, ja eiköhän tuosta säätämällä saa omiin tarpeisiin erinomaisen. Real metal for true bastards | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)