Aihe: mitäs mieltä
1 2
BobHope
03.10.2006 18:42:38

Kuinkakohan hemmetin monta etydiä tuo Chopin oikein on kirjoittanut? Ja kuinkakohan hemmetin monta niistä ei missään tapauksessa ole pelkkiä "etydejä"!!!
baron
03.10.2006 23:27:28

Kuinkakohan hemmetin monta etydiä tuo Chopin oikein on kirjoittanut? Ja kuinkakohan hemmetin monta niistä ei missään tapauksessa ole pelkkiä "etydejä"!!!

Ton opus kympin nimi on "douze études pour le piano" eli sisältää 12 etyydiä, opus 25:ssa lienee saman verran ja sitten vielä irtonaisia päälle.

En mä tiedä kannattaako niitä kaikkia treenata, jos ottaa ton opus kympin etyydit haltuun, alkaa olla aika vahvoilla.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Ile-
04.10.2006 12:38:55
Mä olin joskus aikoinaan konsertissa, missä soitettiin nuo opus 10 ja 25 järjestyksessä kokonaan läpi. En mä kyllä tiedä, et mitä järkee siin oli.
"Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience."
baron
04.10.2006 13:38:09

Mä olin joskus aikoinaan konsertissa, missä soitettiin nuo opus 10 ja 25 järjestyksessä kokonaan läpi. En mä kyllä tiedä, et mitä järkee siin oli.

Ei varmaan mitään. Jos halusi pitää Chopin-illan niin olishan ollut varaa valita kovin monipuolinen ja hieno ohjelmisto.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)