![]() 12.09.2006 11:40:20 | |
---|---|
Näin on... ja Juno-G tulee kyllä hankintaan kun oikea tarve siihen tulee... tottakai isompi näyttö aina parempi jne... No jessus. Mitä muuta sä sillä näytöllä teet ku katot että mikä soundi sulla on päällä? "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 12.09.2006 12:23:08 | |
No jessus. Mitä muuta sä sillä näytöllä teet ku katot että mikä soundi sulla on päällä? onko tuo nyt kannustavaa asennetta kollegaa kohtaan?? - - - itse asiaan: mikäli preseteillä soittelee niin noinhan se tietysti onkin mikäli tykkää ruuvailla soundeja ja tekemään muutenkin erilaisia asetuksia eri käyttötilanteisiin niin iso näyttö ja oivaltava käyttölogiikka helpottaa työasemasyntikassa samplerin aj sekvensserin (mikäli käyttää) käyttö vaatiikin näytöltä eniten pelkkä näyttö ei ole syy vaihtaa syntikkaa - sitten kun soundilliset ja käyttöominaisuusvaatimukset ovat selkiytyneet ja mahdolliset todelliset puutteet (ei pelkästään, että joku olisi kiva) ilmenneet voi tehdä kokonaisvaltaisen arvion tarjolla olevista laitteista ja mahdollisesta vaihtamisesta. ... en kaipaa aikoja, jolloin sai tyytyä kahden numeron led-näyttöihin Soitetaan jamia! | |
![]() 12.09.2006 15:28:56 | |
tuosta onki kysymys... ei Juno-D:n ominaisuuksilla sen suurempaa näyttöä tarvitakkaan Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 13.09.2006 11:55:43 | |
tuosta onki kysymys... ei Juno-D:n ominaisuuksilla sen suurempaa näyttöä tarvitakkaan Joo, tätä tarkotin. Tuli vaan lyhyenlaisesti ilmaistua asia. Toi muokkailun helpottuminen on ihan totta, kun miettii nyt esimerkiks että millaisia Kurzweilit ois käyttää jos ois yks kahdenkymmenen merkin rivi siinä näytössä ton ison LCD:n sijaan. Eipä tulis just väännettyä, ei. Mut kun toi Juno-D ei oikeasti mahdollista mitään mihin tartteis isompaa näyttöä. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 16.09.2006 01:47:23 | |
tuosta onki kysymys... ei Juno-D:n ominaisuuksilla sen suurempaa näyttöä tarvitakkaan ehkä heikompi näköinen voisi kaivata. | |
![]() 17.09.2006 21:04:08 | |
ehkä heikompi näköinen voisi kaivata. jos ei junon näytöstä saa selvää niin ei kyllä näe lukea enää nappuloidenkaan merkitystä Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 17.09.2006 21:13:26 | |
jos ei junon näytöstä saa selvää niin ei kyllä näe lukea enää nappuloidenkaan merkitystä Sen voinee opetella jotenkin vielä ehkä paremmin ? | |
![]() 17.09.2006 21:14:40 | |
offtopic: Onks muissa vehkeissä kuin Kurzweilissä tuommoista hienoa "zoom"-modea? Siis että joko sulla on normaali näkymä näytöllä tai sit semmonen mode, mikä näyttää valitun patchin tai setupin kissankokoisin kirjaimin näytöllä? Ihan kiva ominaisuus livenä, mielestäni. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 18.09.2006 03:00:05 | |
offtopic: Onks muissa vehkeissä kuin Kurzweilissä tuommoista hienoa "zoom"-modea? Siis että joko sulla on normaali näkymä näytöllä tai sit semmonen mode, mikä näyttää valitun patchin tai setupin kissankokoisin kirjaimin näytöllä? Ihan kiva ominaisuus livenä, mielestäni. En ole kuullut edes kurzweilissa olosta joten aikas hyvin ja myös heikko näköinen vois tykätä. | |
![]() 25.09.2006 15:21:59 | |
Hyvä vehje se on kuitenki, itte hankin tossa kesän lopussa, HYVÄT ORKKA ja strings soundit, Brassit on mitä on, Leadeja on jotain turhia, ihan okei padeja ja paskat bassot ja kitarat(en kyllä niillä mitään teekkään), ok piano ja ihan jees sähköpianosaundeja, d-beam on turha, mutta hauskahan sillä on kavereita treeneissä hämäillä:D Paskallakin on tekijänsä:D | |
![]() 25.09.2006 20:50:18 | |
meinasin tolla vaikea käyttöisellä sitä että ei oo 3325 tuuman näyttöä ja vaa pari nappulaa eikä ole edes tietokone editoria, ( mitenkäs siihen saa edes haettua soundeja netistä?) Itselläni on korgin X50 ja siinä on just noi ominaisuudet ihan perus peli, mutta combit (onko Junossa muuten combi modea missä voi yhdistellä' ääniä?) mitä tossa mukana tuli on aika syvältä ihan liian tekno käyttöön. pitää säätää siis aika paljon ite... | |
![]() 26.09.2006 01:48:41 | |
meinasin tolla vaikea käyttöisellä sitä että ei oo 3325 tuuman näyttöä ja vaa pari nappulaa eikä ole edes tietokone editoria, ( mitenkäs siihen saa edes haettua soundeja netistä?) Itselläni on korgin X50 ja siinä on just noi ominaisuudet ihan perus peli, mutta combit (onko Junossa muuten combi modea missä voi yhdistellä' ääniä?) mitä tossa mukana tuli on aika syvältä ihan liian tekno käyttöön. pitää säätää siis aika paljon ite... Luulenpa ettei combi modea (näet on korg termi) ole mutta roland painos lienee ideasta. | |
![]() 02.10.2006 05:45:34 (muokattu 02.10.2006 06:47:45) | |
Suosittelisitteko ensimmäiseksi syntikaksi tätä? Ajatteiln vain, että mahtaakohan tätä oppia käyttämään tällainen tallaaja joka ei ole koskaan koskettimien kanssa ollutkaan tekemisissä? Tuntuu vaan hieman uskomattomalta, että voisi oppia kun te tietävät puhutte kaikista preseteistä ja kaikista mikä saundi on päällä jne :D Itse olen ajatellut tuota ostaa itselleni. E: niin tosiaan saako tähän sitten ladattua netistä joitakin esim rumpukomppeja? Mitä kaikkea netistä yleensä voi ladata tällaisiin vermeisiin? Ajattelin, että voikohan tällä vehkeellä soitella esim vaikka don johnsonia, että saako niitä rumpukomppeja mistään? Voiko niitä itse tehdä vai? Tuo konemusiikkikin kun tumppaa jonkinverran kiinnostamaan, samoin suomi pop/rock ja klassinen ym. Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 02.10.2006 12:31:51 | |
Suosittelisitteko ensimmäiseksi syntikaksi tätä? Ajatteiln vain, että mahtaakohan tätä oppia käyttämään tällainen tallaaja joka ei ole koskaan koskettimien kanssa ollutkaan tekemisissä? Tuntuu vaan hieman uskomattomalta, että voisi oppia kun te tietävät puhutte kaikista preseteistä ja kaikista mikä saundi on päällä jne :D Itse olen ajatellut tuota ostaa itselleni. E: niin tosiaan saako tähän sitten ladattua netistä joitakin esim rumpukomppeja? Mitä kaikkea netistä yleensä voi ladata tällaisiin vermeisiin? Ajattelin, että voikohan tällä vehkeellä soitella esim vaikka don johnsonia, että saako niitä rumpukomppeja mistään? Voiko niitä itse tehdä vai? Tuo konemusiikkikin kun tumppaa jonkinverran kiinnostamaan, samoin suomi pop/rock ja klassinen ym. Mun tietääkseni ei tähän ole mitään uutta ladattavissa. Vai tietääkö joku tarkemmin? Sen verta kiireistä ollut viimeajat etten ole ihan kunnolla kerinnyt tutustumaan tähän vehkeeseen. Nyt eri asia kun työttömäksi jäi :P Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 03.10.2006 19:04:18 | |
Mitä tarkoittaa laajennuskortti jollekin synalle? Saako tähän kyseessäolevaan vehkeeseen sellaista laitettua? Sitten saako tällä juno d:llä niinku silleen soitettua, että saa ite tehtyä rumpukompin jonka sit voi tallentaa ja laittaa sit sen soimaan ja soittaa melodiaa siihen ite päälle? Voiko yleensäkään tehä mitään ite ja tallentaa niitä ja soittaa sitten siihen päälle? Tarkoitan vähän niinkuin yhden miehen bändiä? :D Voiko netistä sitten ladata tähän joitakin komppeja tai jotain? Harmittaa kysellä (luultavasti päivänselviä asioita), mutta kun en tiedä itse yhtään mitään näistä ja te varmasti tiedätte :) Tätä on kehuttu aloittelijoille ensimmäiseksi koskettimiksi niin ajattelin ostaa tällaiset. Oppiikohan näitä varmasti täysin pystymetästä tullu tallaaja käyttämään? Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 05.10.2006 18:34:54 | |
Eilen sain vihdoin oman Juno-D:n! Hyvältä vaikuttaa soundien yms. puolesta. Kertokaas joku kokeneempi saako (tai kuinka saa) laitettua kaksi eri soitinta koskettimille niin että koskettimet on jaettu keskeltä puoliksi? Käyttöohje on englanniksi ja en siitä "keksinyt" miten saisi kaksi eri soitinta soittoon. | |
![]() 05.10.2006 18:36:44 | |
Eilen sain vihdoin oman Juno-D:n! Hyvältä vaikuttaa soundien yms. puolesta. Kertokaas joku kokeneempi saako (tai kuinka saa) laitettua kaksi eri soitinta koskettimille niin että koskettimet on jaettu keskeltä puoliksi? Käyttöohje on englanniksi ja en siitä "keksinyt" miten saisi kaksi eri soitinta soittoon. Joissakin laitteissa se on "split" "Speaking about music is like dancing about architecture" | |
![]() 05.10.2006 18:46:25 (muokattu 05.10.2006 18:50:55) | |
Eilen sain vihdoin oman Juno-D:n! Hyvältä vaikuttaa soundien yms. puolesta. Kertokaas joku kokeneempi saako (tai kuinka saa) laitettua kaksi eri soitinta koskettimille niin että koskettimet on jaettu keskeltä puoliksi? Käyttöohje on englanniksi ja en siitä "keksinyt" miten saisi kaksi eri soitinta soittoon. Siellä oikeassa laidassa on "KEY MODE" nappula ja kolme lediä, mitkä kertoo että onko single, split vai dual. Joka soittoäänelle on määritetty kaksi eri soittoääntä, joiden käytöstä määrätään tuolla nappulalla. Singlellä yksi soittoääni erikseen, splitillä juuri tuo että saa kahdelle soittimelle jaettua koskettimiston, ja dualilla kumpikin kajahtaa samaan aikaan. Soittoäänen parametreista saa vaihdettua äänet, joita haluat käytettävän. Muista tässä vaiheessa "destination tone" nappi, jolla määräät kumman äänen parametreja nyt säätelet. EDIT: itsekään en saanut suomenkielistä manuaalia mukana, mutta www.roland.fi otappa tuolta numero ja soittele sinne maahantuontiin. Mulle sanoivat että ois pitäny tul suomenkielinenkin paketissa. Lähettivät RS-50:n suomenkielisen manuaalin, joka on muuten samainen vehje, mutta junossa päivitetyt soundit. Hyvä manuaali onkin, jos ei haittaa kun siinä puhutaan eri mallinimestä :P Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 05.10.2006 18:59:03 | |
Mitä tarkoittaa laajennuskortti jollekin synalle? Saako tähän kyseessäolevaan vehkeeseen sellaista laitettua? Sitten saako tällä juno d:llä niinku silleen soitettua, että saa ite tehtyä rumpukompin jonka sit voi tallentaa ja laittaa sit sen soimaan ja soittaa melodiaa siihen ite päälle? Voiko yleensäkään tehä mitään ite ja tallentaa niitä ja soittaa sitten siihen päälle? Tarkoitan vähän niinkuin yhden miehen bändiä? :D Voiko netistä sitten ladata tähän joitakin komppeja tai jotain? Harmittaa kysellä (luultavasti päivänselviä asioita), mutta kun en tiedä itse yhtään mitään näistä ja te varmasti tiedätte :) Tätä on kehuttu aloittelijoille ensimmäiseksi koskettimiksi niin ajattelin ostaa tällaiset. Oppiikohan näitä varmasti täysin pystymetästä tullu tallaaja käyttämään? Rolandilla laajennuskortit tarkoittavat pääasiassa lisää soundeja. Juno-D:hen ei niitä saa laitettua, mutta kaltaiselleni noviisille riittää laitteen omatkin soundit :P Mitään tallennusominaisuuksia en ole löytänyt tästä. Mutta tuota kalliimpaa Juno-G:tä kun mainoksissa niin kehutaan tallennussysteemiensä puolesta, luulempa että se on siinä vehkeessä, muttei D:stä löydy minkäänlaista. Jos akuutti tarve sellaisille on niin muutaman satasen budjetilla saat varmaan jotain yksinkertaista moniraitatallenninta tai rumpukonetta. Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 06.10.2006 08:04:30 | |
Siellä oikeassa laidassa on "KEY MODE" nappula ja kolme lediä, mitkä kertoo että onko single, split vai dual. Joka soittoäänelle on määritetty kaksi eri soittoääntä, joiden käytöstä määrätään tuolla nappulalla. Singlellä yksi soittoääni erikseen, splitillä juuri tuo että saa kahdelle soittimelle jaettua koskettimiston, ja dualilla kumpikin kajahtaa samaan aikaan. Soittoäänen parametreista saa vaihdettua äänet, joita haluat käytettävän. Muista tässä vaiheessa "destination tone" nappi, jolla määräät kumman äänen parametreja nyt säätelet. EDIT: itsekään en saanut suomenkielistä manuaalia mukana, mutta www.roland.fi otappa tuolta numero ja soittele sinne maahantuontiin. Mulle sanoivat että ois pitäny tul suomenkielinenkin paketissa. Lähettivät RS-50:n suomenkielisen manuaalin, joka on muuten samainen vehje, mutta junossa päivitetyt soundit. Hyvä manuaali onkin, jos ei haittaa kun siinä puhutaan eri mallinimestä :P Kiitokset, kokeilen tuollailla. Tai tuon nappulan keksinkin ym. Mutta vanhoissa koskettimisa se kävi niin että valittiin ensin soitin jonka halus soittoon ja sit paino "split" ja valitsi toisen. Nyt siis vain muokkaan soundin parametreistä sen toisen oivan äänen. Kiitos! Otin jo yhteyttä Rolandiin ja lupasivat lähettää manuaalin. Kahden viikon sisään pitäisi kuulemma tulla Junon oma manuaali painosta. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)