Aihe: Miksei naiset soita Hammondia
1 2
Titares
06.09.2006 19:38:07
Minulle on tullut sellainen käsitys, että täällä ollaan nykyisin vain niin kovin ahneita, että hinnat ovat kovat, vaikka vapaata maata kyllä olisi enemmänkin per hölö kuin missään toisessa EU-maassa.
mhh
07.09.2006 09:39:33
Lisää asian reunoilta: Esille nostetusta epätasa-arvosta ei ihan aina kannattaisi olla niin kovasti huolissaan, sillä ennenmuinoin miehiä opetettiin pitämään vaimoaan kuin kukkaa kämmenellä ihan konkreettisesti.

No jaa, musta naiset vaan ei ole niin avuttomia ja hentosia, et niitä tarviis erikseen suojella kokoajan. Tai enempää kuin miehiäkään, siis ainahan omaa puoliskoa toki pitää pitää hellästi ylipäänsä:) Ne sukupuoliroolit on aika pitkältä kasvatuksesta kiinni, eikä siitä, mitä ihmiset on.
Kotiäitiys/isyys omana valintana on tietty ok. Mulle vaan ei elämänsisällöksi riitä pelkästään kotona lasten kanssa 24/7 oleminen ilman mahdollisuutta myös kouluttaa ja elättää itse itseään riippumattomana jonkun kaverin mahdollisista oikuista. Mulle ei sopisi se, mä haluan ammatin ja tehdä töitä.

Sitäpaitsi siinä on vitsit vähissä, jos miestä ei huvitakaan pitää ku kukkaa kämmenellä, vaan se veteleeki päin korvia tai lähtee jonku muun kanssa. Ennenmuinoinkaan ei miehet kaikki hoitaneet omaa osaansa diilistä... Mitäs se elämänsä perheenperustamiselle omistanut etelämainen emäntä sitten yksin jäädessään tekee? Samoin kun olisi aika surullista olla mies, joka ei kykene peseen omia vaatteita tai laittaa itselle ruokaa. Jos ihmiset on täysin riippuvaisia toisesta, ne ei voi olla tasa-arvoisia.

Lisäksi mä olen vierestä seurannut naista, joka on kaikki päivät kotona pienten lasten kanssa. ja kannattaa miettiä, mitä toivoo, koska se on uskomattoman rastasta työtä, jossa työaika ei rajoitu neljään vaan jatkuu vuorokauden ympäri. Lisäksi pitäisi kokoajan siivota ja hoitaa kotia, se on ihan burnoutissa, eikä se pysty päivän edetessä keskustelemaan kenenkään muun ku niiden alle 4-v lasten kanssa.
Sen sijaan, että molemmat olis vaikka osa-aikatyössä, kantais vastuunsa lastenhoidosta ja pääsisi välillä tuulettumaan kotin ulkopuolelle. (tähän yhteiskunta tosin ei taida hirveästi antaa mahdollisuuksia..)

Se kukkasen osa ei välttämättä ole juuri herkkua, vaikka romanttiselta kuulostaa. Siltä se ei ainakaan mun silmiin ole näyttänyt.
Hyvä voittaa pahan 6-0
KB
07.09.2006 20:35:33
musamies
07.09.2006 23:09:29
http://www.youtube.com/watch?v=60ut … CEY&search=barbara%20dennerlein

Kova meininki! Itse tykkään erityisesti herkistelybiiseistä, enkä epäile yhtään etteikö niihinkin taidot riitä.
Leikari
08.09.2006 00:18:49
http://www.youtube.com/watch?v=60ut … CEY&search=barbara%20dennerlein

minusta eka oli kyllä turhanaikaista tilutusta ja vähän tärkeen näköistä esiintyminen

taitaa nainen ratsastaa sillä, että on _nais_urkuri
Soitetaan jamia!
musamies
08.09.2006 00:32:42
Ties vaikka ratsastaisikin, mutta pakko tunnustaa, että aika iso osa meistä miesurkureista ei saa aikaiseksi laittaa nettiin minkäänlaista musavideota siitä miten iteltä irtoaa ;-)
mhh
08.09.2006 14:41:11
minusta eka oli kyllä turhanaikaista tilutusta ja vähän tärkeen näköistä esiintyminen
taitaa nainen ratsastaa sillä, että on _nais_urkuri

No jaa, moni jätkäki koittaa ratsastaa sillä et niil on muna...

Meitsi kyllä tykkäs tosta Fairy Tale bluesista, tilutustaki muuten vähemmän, kun en mäkään siitä älyttömästi perusta. Paitsi tietysti muusikkona arvostaa sen takia, kun tajuaa, miten älyttömän vaikeeta se on.
Mut onhan tossa esiintymisessä (kaikki hilut ja meikit naamalla) huomiotaherättävä kontrasti siihen maskuliinisuuspullisteluun, mitä esiintyminen on taasen monilla miessoittajilla, koska se on niille luontaista. Mut sivuhuomiona vaan, et miesten esiintymiskukkoilusta sanotaan, et siinä on munaa ja sitä pidettiin hyvänä juttuna. Tietysti on kyse makuasiasta, eikä kaikkien lavaesiintyminen miellytä, mut jännä, et fiilistelevä nainen mielletään tärkeilyksi.
Mun mielestä tosta näkyy vaan, et sillä on hyvä meininki. (heh, nyt varmaan erästä munallista lainatakseni sanosin, et et vaan pysty tajuun, ku sul ei oo tissejä, turha uikuttaa tissitön;)

Mut aikoinaan Tarja Turusestakin oltiin hyvinki ihmeissään ja näreissäänki, kun lähti naisena hevibändiin vetämään oopperasoundilla. Nykyään kenenkään pebaa ei siinä yhteydessä keikuta, koska sellanen veto on luonut oman musiikinlajinsa ja niitä hevinaislaulajia alkaa olla yleisemminkin.
Ehkä tässäki asiassa jossain vaiheessa ihmiset tottuu katsomaan toisenkinäköstä hammondinsoittoa, eikä sukupuoli lopulta enää arviointikriteerinä kiinnosta vaan musiikki on se ainut. (niin mä ainakin toivon). Voi olla, ettei B naiseudella ratsastaisi, jos ihmiset kiinnittäis enemmän huomiota soittoon.
Hyvä voittaa pahan 6-0
musamies
08.09.2006 23:46:04
Voi olla, ettei B naiseudella ratsastaisi, jos ihmiset kiinnittäis enemmän huomiota soittoon.

Ratsastihan Herra 47 Riihimäen Lions Clubilta miehisyydellä: Olen miesten mies! Sis sos, sis sos saatana!

Ehkä pitäisi itsekin ottaa mukaan vähän samantapaista esiintymistä ;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)