Aihe: Hammond mainos 1 2 | |
---|---|
![]() 30.07.2006 17:11:53 | |
Hyvää hyvyyttäni ilmoittaudun tässä virallisesti ensimmäisenä vastaanottamaan nuo nurkista löytyvät, ongelmajätteeksi luokitellut post -55 Hammondit. Enkä ota edes kierrätysmaksua. Siis post-64! Vanhemmissa laitteissa ei tätä ongelmaa esiinny, muita kylläkin sen sijaan... | |
![]() 30.07.2006 21:25:30 | |
Siis post-64! Vanhemmissa laitteissa ei tätä ongelmaa esiinny, muita kylläkin sen sijaan... Juu, mä vaan tukeuduin tuohon Davenportin kertomaan jossa hän totesi Hammondin alkaneen käyttämään kyseistä vaahtomuovia B-2:sta B-3:een siirryttäessä. Liekö superlonia ollut 50-luvulla vielä edes keksitty. | |
![]() 03.08.2006 03:42:31 (muokattu 03.08.2006 04:58:35) | |
Terve kaikki Hamukkamiehet ja naiset. Olen nyt 2 viikkoa ollut onnellinen Hammond A100 VM65 ja leslien omistaja. Selasin tuossa Nord Electron manuaalia, ja sen mukaan Electron urkumallinnus on tehty käyttäen referenssiurkuna juuri vuoden 1965 A-100:sta. My name is Baron, U.Honey Baron. | |
![]() 03.08.2006 10:36:20 | |
Selasin tuossa Nord Electron manuaalia, ja sen mukaan Electron urkumallinnus on tehty käyttäen referenssiurkuna juuri vuoden 1965 A-100:sta. Hoho, ei se siltä kuulosta... | |
![]() 10.08.2006 11:59:17 | |
Kiinnostuneille tiedoksi että turun musiikkiopistollekin on nyt hommatt B3 ja lepa. En ole vielä ehtinyt niitä näkemään/soittamaan eikä kunnostakaan ole tietoa | |
![]() 10.08.2006 16:54:26 | |
Hitto kun kaikilla muilla on kunnon hammondit paitsi mulla. En oo ikinä päässyt edes testaamaan. Tarjoan kossupullon sille joka päästää mut soittamaan jotain kunnon hammondia ja lepaa puolen tunnin ajaksi jossain pääkaupukiseudulla! | |
![]() 10.08.2006 23:01:24 | |
Hitto kun kaikilla muilla on kunnon hammondit paitsi mulla. En oo ikinä päässyt edes testaamaan. Tarjoan kossupullon sille joka päästää mut soittamaan jotain kunnon hammondia ja lepaa puolen tunnin ajaksi jossain pääkaupukiseudulla! Ota yhteyttä pikaviestillä ja tule ens viikolla käymään. :) | |
![]() 11.08.2006 12:00:11 | |
Jos menis hankkimaan kunnostetun urun, niin ruotsista vai täältä: http://www.pianopro.fi/ ? A100+lepa tms "isompi" urku.. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. | |
![]() 11.08.2006 13:17:46 | |
Itse siis hankin A-100:seni ruotsista ja väitän että tuli jopa halvemmaksi kuin suomesta hankittuna. Eikä täällä suomessa edes ole kovin monta hammond-teknikkoa, saati että he tekisivät sitä oikein päivätyökseen ja viimeisen päälle kunnostettuna. En tiedä suomen kuvioista mutta ainakin davenportilta sain mielettömän hyvää palvelua ja "kädestä pitäen" huolto-opastusta, ummikko kun olin. Rahdeista en sitten osaakaan kertoa mitään kun kävin hakemassa urun "lomalta paluu" matkalla. | |
![]() 11.08.2006 13:52:44 | |
Tarjoan kossupullon sille joka päästää mut soittamaan jotain kunnon hammondia ja lepaa puolen tunnin ajaksi jossain pääkaupukiseudulla! Houkutteleva tarjous, mutta täytyy tää kesäputki saada poikki ;-) | |
![]() 11.08.2006 14:29:12 | |
Eikä täällä suomessa edes ole kovin monta hammond-teknikkoa, saati että he tekisivät sitä oikein päivätyökseen ja viimeisen päälle kunnostettuna. Voisin kuvitella tekeväni Hammond-korjausta päivätyökseni, mutta kyse on kuitenkin marginaali-alasta Suomessa. Itse olen muutaman Hammondin purkanut lähes molekyyleiksi ja kasannut uudelleen menestyksekkäästi, eikä ko. laitteessa juuri ole enää kohteita jotka olisivat jääneet mysteereiksi. Välillä vaan tuntuu että täällä riittää että laitteessa lukee Hammond ja se jotenkin toimii, aivan sama miltä se sitten kuulostaa. On teknikoita jotka korjaavat vian, mutta teknikko jolla on selkeä kuva miltä soittimen "pitäisi" kuulostaa on kieltämättä harvinainen. | |
![]() 11.08.2006 15:37:09 | |
Välillä vaan tuntuu että täällä riittää että laitteessa lukee Hammond ja se jotenkin toimii, aivan sama miltä se sitten kuulostaa. On teknikoita jotka korjaavat vian, mutta teknikko jolla on selkeä kuva miltä soittimen "pitäisi" kuulostaa on kieltämättä harvinainen. Kävin tuossa taannoin tsekkaamassa erään Ruotsista tuodun B-3:n johon oli kytketty ulkoisella plugiliitäntäisellä (!) sovitinboksilla uusi 122-lepa. Koko setti oli käsittääkseni ostettu viralliselta Svenska Hammondilta. Sovitinboksi oli kyseisen firman logoilla koristeltu ja ilmeisesti ihan hyllystä otettua tuotantomallia. Muuten hyvän näköinen ja professionaali setti, mutta voi sitä hurinan ja suhinan määrää mikä siitä boksista lähti... | |
![]() 11.08.2006 18:07:08 | |
Kyllä oikeaa hamukkaa vedellessä housut kostuu ja hiukset hulmuaa, muutaman kerran olen päässyt oikean makuun. Toisaalta, tuli myös huomattua että että keikkaolosuhteissa Voce microB + putkinuppi + leslie on vallan mainio yhdistelmä, ei yhtään tarvinnut hävetä (paitsi soittotaidon puutetta). Tämä siis 90-luvulla, nyttemmin näyttää tuo Clavian Electro vallanneen keikkalavat. Kuulostaa hyvältä PAn läpi, mutta se hehkuva muovinpunainen kyllä vähän tökkii, sorry. :) | |
![]() 11.08.2006 23:19:07 (muokattu 12.08.2006 02:01:29) | |
Kyllä oikeaa hamukkaa vedellessä housut kostuu ja hiukset hulmuaa, muutaman kerran olen päässyt oikean makuun. Ei tuosta kannata olla huolissaan! Apu löytyy lähimmästä K-kaupasta: http://www.liberovaipat.fi EDIT: Huonohkoa huumoria. Kiitos ja anteeksi. My name is Baron, U.Honey Baron. | |
![]() 12.08.2006 13:18:47 | |
No hätä. Ei niillä olisi mun kokoa kuitenkaan. | |
![]() 31.08.2006 23:41:56 | |
Välillä vaan tuntuu että täällä riittää että laitteessa lukee Hammond ja se jotenkin toimii, aivan sama miltä se sitten kuulostaa. On teknikoita jotka korjaavat vian, mutta teknikko jolla on selkeä kuva miltä soittimen "pitäisi" kuulostaa on kieltämättä harvinainen. Vain niin? Ehkä sen teknikon pitäis osata soittaa enstex sitä hammondia? Eikä se pelkästään ole siitä kiinni, jos tyylitaju (soittamiseen) puuttuu niin eipä tuo laite juuri kuulosta miltään ja se on ihan sama onko se pluggari/klooni vai aito rikkinäinen tai ehjä. Tästä asiasta on ennenkin keskusteltu täällä ja täytyy sanoa että urunsoittotaso on huonontunut suomessa ihan kamalasti ja se ei johdu siitä etteikö täällä olisi soittimia ja soittajia. Studioista on tullut PC/MAC pohjaisia ja aitojen Hammondien sijaan käytetään pluggareita (B4 II jne) se on helpompaa JA huomatkaa nyt tulee se tärkein.... Näissä studioissa soitetaan näitä pluggareita usein henkilöiden toimesta jotka eivät ensisijaisesti ole urkureita??? Eli kitaristeja tai kosketinsoittajia joiden pääsoitin on aina ollut piano tai jokin muu. Soitot tehdään osissa ja sitten liimataan ja leikataan pianorollissa. "HYI H...to" minkä kuulosta oli erään suomalaisen laulukilpailijan levyn hammond soolo??? sekä erään toisen kemiöläisen studion täydentävä Hammond vingutus kyseessä oli "erään" orkesterin jäsenen soololevy... Joten teettäkää ne hammond osiot urkureilla......... En minäkän mene sooloilemaan kitaralla... se muuten kuullostais aivan kauheelta.... terveisin Clasu Hammond jo vuodesta 1970 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)