Aihe: kikkoja harjoitteluun
1 2
IceChylos
07.08.2006 22:34:22
Mulla ja Sjatoslav Richterillä on yhteinen piirre:
Päivän treenaamatta: Itse huomaa
Kaksi päivää treenaamatta: Yleisökin huomaa!

Albert Järvisen versio: tunti päivässä pitää soittaa, että pysyy taidot yllä; enemmän kuin tunti, jos haluaa kehittyä.
"Kaikki te muusikot ootte tommosia sarkastisia kusipäitä." -Tuntematon äijä festareilla jutellessamme.
aaro
07.08.2006 22:46:49
hehheh, luin otsikon: "Kirkkoja harjoitteluun" :) Sitten ihmettelin, että asiahan on ihan vierestä, hyvä etten painanut varoitusnappia..

Mielestäni harjoitteluun kannattaa hankkia opettaja ellei useampia. Tällöin saa erilaisia näkemyksiä ja oikeata tietoakin. Minulla on pianistina ollut lievänä ongelmana käsien ja käsivarsien sekä muutenkin yläkropan jonkinlainen jäykkyys. Itsekin sen kyllä huomaa kun soittelee jotain sointuja ei-rennoilla käsillä niin ne kuulostavat ihan hirveiltä.. siis pianolla. En tiedä, onko sitten noissa halvemmissa sähköpianoissa sama "ominaisuus".

Kyllä olen sitä mieltä, että tunti päivässä pitaisi treenata, mutta itselläni tuo ajankäyttö on lukion myötä keskittynyt enemmän opintoihin kuin musiikkiin. Olen ehkä alkanut enemmän kuuntelemaan musiikkia ja keskittymään musiikin "matemaattiseen" puoleen, siis teoriaan ja sointukulkuihin.

Aikaa vuorokaudessa on todellakin liian vähän..
south_of_heaven
08.08.2006 01:49:43 (muokattu 08.08.2006 01:49:57)
moro, kun meillä tuossa on kiipparit, ajattelin että voisi vihdoin hieman opetella soittamaan niillä edes vähän. Voisi samalla opetella kaikki nuottiteoriat paremmin, kun minulle on niitä jo yritetty opettaa. Kun niitä pitäisi käyttää kunnolla, ne oppisikin. Ja kun kiippareiden ja rumpujen soittoharrastukset auttavat toisiaan paljon, olisi siitä muutenkin hyötyä.

Itselläni on ylipaskat ikivanhat Yamahan kiipparit, ja joku Yamaha monitoimiäänipankki joka soveltuu erittäin hyvin kiippareihin, mutta olen käyttänyt sitä myös siihen että saan sähköskebaan hyvät hevisaundit. Tulisi näille laitteille kunnon käyttöä. Mainitsin äänipankin siksi, että jos haluan nauhoittaa tms. saan kunnon soundit (vaikka eihän se teitä välttämättä liikuta :D)

Eli, tarvitsisi tietää miten pääsen tyhjästä alkuun? Pitäisikö vetää sormiharjoituksia ja yrittää harjoitella nuoteista jotain helppoja biisejä, minulla kun pientä teoriatietämystä on jo valmiiksi. Mitään pianotunteja en haluaisi ottaa, tekisin tästä vain kivan soittoharrastuksen, joka tosin jäisi hiukan rumpujen varjoon, ja joka myös osaltaan auttaisi sitä, kuten jo sanoin.

Mistä näitä nuotteja ja harjoituksia saisi?
itki south_of_heaven
ekikoo
08.08.2006 10:47:53
Mistä näitä nuotteja ja harjoituksia saisi?

Itse olen ainakin aika ajoin käynyt koluamassa paikallista kirjaston musiikkiosastoa. Ainakin (riippuen kaupungista) pääkirjastoista luulisi saavan soitonopetus dvd:itä, ja ihan ala- ja yläasteen musiikinkirjoissa on näitä perusrallatuksia, joululauluja yms. Niin ja siihen virsikirjaankin kannattaa tutustua!
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)