Anonymous-jazz 31.05.2006 01:05:17 | |
---|
Makuja on monia, mutta ei tosiaan kannata tehdä kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä pelkkien demojen perusteella, niistä ei ikinä tiedä kuinka ne on tehty. Eli kauppaan vain testaamaan saundia ja koskettimistoa sekä sitä kuinka ne toimivat keskenään... Komppaan täysin... Ehtaa myrkytystä since 1981 |
freeze 02.06.2006 18:05:09 | |
---|
|
Fuzzy Boner 02.06.2006 21:59:55 | |
---|
no OHHO toi Nord Stage on kyllä ihan omaa luokkaansa ...taidan perkele ostaa sellassee ..jammuu en osta ko se on ihan LUUMU mutta nyt pitää alkaa jo tosissaan funtsii et kumman ostaisin roland hp 107e vai Nord Stage:n Kokeilepa eka ihan ite... MÖLLISTY |
Anonymous-jazz 02.06.2006 22:37:34 | |
---|
Kokeilepa eka ihan ite... Sanos muuta. "Mua rupeaa aina oksettamaan kun mä kuuntelen Dave Wecklin soololevymatskua" sanoi Siban jazzin käynnyt jazz-poliisi Weckliä kommentoidessaan. |
Anonymous-jazz 02.06.2006 22:41:00 (muokattu 07.06.2006 02:09:19) | |
---|
no OHHO toi Nord Stage on kyllä ihan omaa luokkaansa ...taidan perkele ostaa sellassee ..jammuu en osta ko se on ihan LUUMU mutta nyt pitää alkaa jo tosissaan funtsii et kumman ostaisin roland hp 107e vai Nord Stage:n HP-107 (40 soundia) hinta: 2444 (Thomann) CLAVIA NORD STAGE (Soundeja vain vajaa 10) hinta 3111 (Thomann) YAMAHA S 90 ES (Soundeja yli 230 MB) hinta: 2290 "Mua rupeaa aina oksettamaan kun mä kuuntelen Dave Wecklin soololevymatskua" sanoi Siban jazzin käynnyt jazz-poliisi Weckliä kommentoidessaan. |
freeze 03.06.2006 00:59:30 | |
---|
HP-107 (40 soundia) hinta: 2444 (Thomann) CLAVIA NORD STAGE (Soundeja vain vajaa 10) hinta 3111 (Thomann) YAMAHA S 90 ES (Soundeja yli 230 MB ja koko Work Station samassa) hinta: 2290 hoho ja taas sieltä tuli MEGA TAVU juttuja ...b4 softasynas on vaan 200kb:n saundit ja parempii organ saundeja et löydä mistäÄN :P |
Anonymous-jazz 03.06.2006 01:10:29 | |
---|
hoho ja taas sieltä tuli MEGA TAVU juttuja ...b4 softasynas on vaan 200kb:n saundit ja parempii organ saundeja et löydä mistäÄN :P No tossa Yamahassa on soundeja varmaan päälle tuhat jos nyt rupeaa laskemaan. "Fuusiojazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa". |
Janus 04.06.2006 09:12:52 | |
---|
YAMAHA S 90 ES (Soundeja yli 230 MB ja koko Work Station samassa) hinta: 2290 Eihän tossa mitään sekvensseriä ole. Eikä sämpleriä. Jos työaseman haluaa, niin Motif ES 8 on ton luokan vaihtoehto. |
M.i.k.key 04.06.2006 11:18:13 | |
---|
hoho ja taas sieltä tuli MEGA TAVU juttuja ...b4 softasynas on vaan 200kb:n saundit ja parempii organ saundeja et löydä mistäÄN :P Etpä... esim oikeista hamukoista. Mut siinä puhutaankin kilogrammoista. Möllisty! |
freeze 07.06.2006 02:04:15 | |
---|
Etpä... esim oikeista hamukoista. Mut siinä puhutaankin kilogrammoista. ja nekin punnitaan vaa'assa :P ...(sori...en nukkunu viime yönä ja voi olla aika pe*keleen väsynyttä juttuu) ^__^ |
Anonymous-jazz 07.06.2006 02:08:49 | |
---|
Eihän tossa mitään sekvensseriä ole. Eikä sämpleriä. Jos työaseman haluaa, niin Motif ES 8 on ton luokan vaihtoehto. Aha... ok kiitos valaisusta. "Fuusiojazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa". |
Leikari 07.06.2006 09:21:30 | |
---|
Äänentoistolla voi olla merkitystä. minulla on se käsitys, että niin studio- kuin keikkaoloissakin äänentoistolla on suurempi merkitys _soundiin_ kuin itse soittimella (kun verrataan nimivalmistajien ammattimalleja) - so. eri kaiuttimilla testattuna sama laite soi eri tavoin eikä eri olosuhteissa testattuja eri merkkisiä laitteita voi suoraan verrata toisiinsa. Em. ei tarkoita, että pianot kuullostaisivat samalta. Olennaista onkin testata laitteita niissä oloissa/laiteyhdistelmien kanssa joita käyttää. Soittajan soundimieltymykset ja musiikkityyli vaikuttavat myös siihen parhaan soundin valintaan - - suhtaudun aina suurella varauksella "N-merkissä on paras piano" -toteamuksiin. Kuuntele kuulokkeilla jos et tätä tehnyt, mielellään vaikkapa hyvillä jos tällä olisi merkitystä. etenkin kuulokkeissa soundierot ovat todella suuria - kuulokkeet sopivat kyllä siihen,että keskittyneesti voi tarkastella soundien nyansseja esim. multi- ja layerisamplauksien toimivuutta. Kuitenkin vasta kaiutinsoitossa toteutuksen musikaalisuus tulee esiin. Itselläni Sennheiserin HD-595:t. Tykkään jostain syystä (nykyään) kirkkaista soundeista (oli sitten kyse pianosta tai muusta musiikista) joten itseeni iski osaksi tuo Nordin kirkas soundi. sinuun on iskenyt nykyhifisteihin cd:n myötä opetettu ylikirkkaan ja kihisevän diskantin tauti ;-) ... vaikka pitää tunnustaa, että vaihdoin minäkin musiikinkuuntelussa taannoin hyvin palvelleet perusbritti-Keffit Martin Loganeihin kovasti erottuva diskantti on insinöörisoundia - sitä kuvataan kirkkaaksi, tarkaksi ja selkeäksi ... tuon takia genejä arvostetaan studioissa - - ei niillä silti oikea ihminen pysty musiikkia kuuntelemaan Soitetaan jamia! |
Fuzzy Boner 07.06.2006 11:46:02 | |
---|
Mä oon soittanut oikeastaan kaikilla noilla uusilla sähköpianoilla eri PA:den läpi + studioissa ja kuunnellut korvamonitoreilla yms yms.. Uskoisin tietäväni aikalailla noista, mutta niinkun Leikari sanoi, on se monesta muuttujasta kyse ja loppupeleissä vielä makuasioitakin.. MÖLLISTY |
mart-t 07.06.2006 13:55:55 | |
---|
suhtaudun aina suurella varauksella "N-merkissä on paras piano" -toteamuksiin. Se nyt vaan on niin, että Nokiassa on paras pianosaundi - Samsung esim. ei pääse lähellekään! |