Aihe: Apua Nord Electro 2 soundien tasosäätöihin??
1 2
inks
07.04.2006 10:49:21

3.0 version käyttikseen sopivat pianosaundit ovat edistysaskel verrattuna aiempiin.

Ei niillä kuitenkaan synny minkäänlaista kisaa esim Yamaha P-90:en pianosaundin kanssa. Ei ole tarkoituskaan. Niinkuin ei ole P-90:en urkusaundeilla mitään asiaa vertailussa Electroon.

Näinpä. Ehkä noi vähän paremmilta soundaa ku aikasemmat, mutta ei kannata odottaa liikoja. Softapäivitys kyllä helpottaa liikkumista urku- ja pianosoundien välillä. Aikasemmin oli raivostuttavaa, ku vaikka uruista akustiseen pianoon siirtyessä jäi aina lepat ja overdrivet päälle. Eipä oo enää samaa ongelmaa. Mutta aikaa tohon päivitykseen meni, ja epätoivokin alko jo hiipiä siinä vaiheessa kun soittimessa ei oo mitään muuta ku urut jäljellä, eikä pianosoundien lataaminen meinaa millään onnistua... ;)
Matti
07.04.2006 13:02:07
Päivitinpäs nyt tuon. Uusi Steinway D jäi pianosoundiksi. Ei ihan niin ohut kuin aikaisempi oletuspiano, mutta ei toisaan mitään mullistavaa.
Uusista ominaisuuksista kaivatuin on selkeästi tuo, ettei tarvitse joka kerta uruista pianoon vaihdettaessa alkaa leslietä sammuttelemaan. Program-paikkoja kun ei vain millään jaksa käytellä.
Leslien kiihtyvyysnopeutta saa vaihdettua nopeammaksi tai hitaammaksi, mutta kyllä taidan pitäytyä tuossa oletusvauhdissa.
Jos haluaa kaksi pianoa, niin sekin onnistuu. Itselläni jäi vähän vapaata tilaa (~12%) soittimen muistia tyhjäksi.

Ihan hyvä päivitys, joka on hyvä tehdä. Usb-piuhan etsiminen oli koko homman isoin vaiva, itse päivittäminen sujui vaivatta.
joel.makinen
07.04.2006 14:30:28
3.0 version käyttikseen sopivat pianosaundit ovat edistysaskel verrattuna aiempiin.

Ei niillä kuitenkaan synny minkäänlaista kisaa esim Yamaha P-90:en pianosaundin kanssa. Ei ole tarkoituskaan. Niinkuin ei ole P-90:en urkusaundeilla mitään asiaa vertailussa Electroon.

Olen samaa mieltä, niitä ei tarvitse enää hävetä. Softapäivitys soundipäivityksineen oli kuitenkin selkeästi hyödyllinen homma, eikä kestänyt kuin puolisen tuntia.
mattila
30.04.2006 15:43:16

Ihan hyvä päivitys, joka on hyvä tehdä. Usb-piuhan etsiminen oli koko homman isoin vaiva, itse päivittäminen sujui vaivatta.

Minkäslaisen piuhan siihen tarttikaan? Oma Electro on treeniksellä, ajattelin että hommataan piuha ensin ennen kuin raahaan sen kotiin nurkissa kuleksimaan.
baron
30.04.2006 16:52:13

Minkäslaisen piuhan siihen tarttikaan? Oma Electro on treeniksellä, ajattelin että hommataan piuha ensin ennen kuin raahaan sen kotiin nurkissa kuleksimaan.

Eiks jokaisessa fiksussa printterissä oo sellainen piuha, joka sopii tähän?
My name is Baron, Sir Baron.
R.Syke
01.05.2006 07:50:42
Eiks jokaisessa fiksussa printterissä oo sellainen piuha, joka sopii tähän?

Kyllä. Jokaisessa usb-liitäntäisessä printterissä.
Wonder
01.05.2006 14:52:49
tarviiko siihen päivitykseen mitään muita piuhoja kuin usb-kaapelin?
Leevo
01.05.2006 18:56:45

tarviiko siihen päivitykseen mitään muita piuhoja kuin usb-kaapelin?

MIDI-piuhat tarvitaan. Se oli kaiketi niin, että usbin kautta liikkuivat vain soundit ja os-päivitys piti tehdän MIDIllä perinteisin menoin.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
Wonder
01.05.2006 20:29:20
Joo. No hittolainen, kokeilin päivittää, mutta tuli joku vikailmotus että ei tunnista midi-juttuja tai jotaan... :S
iancoast
03.05.2006 04:05:08
Ainakin mulla Stagen päivitys onnistui ekalla kerralla, mikä ei sinänsä aina ole itsestään selvyys.

Kytkin ekaks usb-piuhan kiinni ja sit kysyttäessä (Win XP) ajoin manuaalisesti usb-ajurin. Tämän jälkeen kun klikkaa update-softaa niin päivitys tunnistaa Stagen ja hommeli etenee...

Uudet pianosamplet vaikutti varsin lupaavilta ja latasin ne molemmat samplemuistiin, joskin pientä tilanraakkausta oli tehtävä koska isompihan on yli 60 megaa. Perjantaina pääsee käytännössä testaamaan miten soundit livenä toimii...

Niin, ja niitä ruuveja kannattaa tosiaan kiristellä -omassa ekat tipahtelivat casen pohjalle jo kolmessa kuukaudessa:)
joel.makinen
02.10.2009 16:59:44
hey hey! voisikos joku ystävällinen koskettelija tsekata nordinsa ruuvien mitat ja pistää tänne? Olen ollut helkkarin huolimaton ja hävittänyt kaikki päätyjen ruuvit. Siis sivujen. Voisin alkaa metsästää niitä jostain. Tanks!

PS. Ja sen tiiän että siinä on kahdenlaisia ruuveja!
ganesha
03.10.2009 09:28:43
baron: Eihän sillä volume-pedaalilla yhtään lisää volyymia saa, ihan turha vehje.

Mutta sitähän voi käyttää Nordissa myös Wah-pedaalina!
viina. hanuri. ja naiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)