mr.muzak 26.10.2005 18:56:41 | |
---|
Jos mun pitäisi moittia jotain koskettimistoa, niin pianohaitarin bassonappuloille antaisin pientä moitetta kun ne ovat niin hankalasti opittavissa verrattaessa midikoskettimiston selkeässä järjestyksessä oleviin nappuloihin ;-) No sehän on vielä helpompi kuin piano, ylös/alas siirtyy aina kvintillä, sit riveistä löytyy 1)perusääni 2)duurisointu 3)mollisointu 4)seiskasointu ja 5)dimi. Ton helpompaa ei olekaan. Lapsetkin oppii, todisteena hopeiset harmonikkakilpailut. |
musamies 26.10.2005 20:29:19 | |
---|
No sehän on vielä helpompi kuin piano, ylös/alas siirtyy aina kvintillä, sit riveistä löytyy 1)perusääni 2)duurisointu 3)mollisointu 4)seiskasointu ja 5)dimi. Ton helpompaa ei olekaan. Lapsetkin oppii, todisteena hopeiset harmonikkakilpailut. Kyllähän se menee soitto ihan sekasin jos siinä joutuu miettimään, että onks kvintti paljon vai vähän... Meinaan nakit osuu helpommin oikeaan kohtaan kun tietää, että yksiselitteisesti oikealla päin nakkeja siirrettäessä soi korkeammalta ja vasemmalle päin matalemmalta. Mun pää menee ainakin ihan jumiin jos pitäisi vetästä haitarilla jotain walking bass meininkiä. Pianokoskettimistolla homman voi tehdä enempiä aivojaan sillä rasittamatta. |
mr.muzak 26.10.2005 21:50:32 | |
---|
Kyllähän se menee soitto ihan sekasin jos siinä joutuu miettimään, että onks kvintti paljon vai vähän... Koko länsimainen musiikki perustuu hyvin pitkälti puhtaaseen kvinttiin, ja varsinkin kun ottaa huomioon ne musatyylit joissa tuota harmonikkaa ylipäätänsä on perusteltua käyttää niin onhan tuo näppärä systeemi. Pitää matkustaa aika kauas täältä ennen kuin sitä puhdasta kvinttiä (käänteisenä intervallina kvarttia) ei kuule missään kohtaa missään muodossa. Mun pää menee ainakin ihan jumiin jos pitäisi vetästä haitarilla jotain walking bass meininkiä. Pianokoskettimistolla homman voi tehdä enempiä aivojaan sillä rasittamatta. Mullakin menee pää jumiin jo ihan siitä jos kuulen haitarilla soitettavan walking bass meininkiä!:) |
Eddy 26.10.2005 22:26:22 | |
---|
...enkä ole löytänyt suurta moitteen sanaa edes kirkon uruista, joissa ääni tuli selvällä viiveellä. Mun mielestä tuossa mun midikoskettimistossa on aivan hemmetin hyvä tatsi jos sitä vertaa vaikka kitaraan, johonka en osaa näppejäni asettaa niihin paikkoihin kuin haluaisin. Heh! Koskettelen soittimia... |