Aihe: Gallup: Motif/Es/rack vs Fantom XR/X/S
1 2
Windreaper
09.10.2005 16:42:52 (muokattu 09.10.2005 16:44:21)
Et oo omistaja et voi kommentoida :) Kymppiperustelut...Ilmeisesti taidatkin olla omistaja, joten kommenttia peliin.

Kaivoin tälläsen yhdeltä forumilta, onko väitteessä perää?

the fantom is more geared toward trance/techno/breakbeat/soundtrack/etc. type ****.. where as the motif is better for jazz/hiphop/rnb/jazz-fusion/etc.

No tuo nyt on aika raaka yleistys, mutta Motifin "oikeat" saundit ovat mielestäni paremmat, kuin laajentamattomassa Fantomissa. Fantom pesee Motifin mielestäni taas synasaundipuolella - varsinkin pädisaundit ovat hyvät.

Veikkaan, että tuo kommentti perustui lähinnä markkinointiin ja presetteihin - Rolandissa on enemmän elektroniseen muzakkiin soveltuvia fiitsöreitä kun taas Motif on ominaisuuksiensa puolesta enemmän tuommoinen humppamiehen yleiskone. Molemmat laitteet ovat ohjelmoitavissa ja laajennettavissa siten, että ne soveltuvat ihan joka genreen.

Päädyin kuitenkin itse Fantomiin, koska käyttöliittymä on Motifiin verrattuna ylivertainen (en ole ikinä joutunut korkkaamaan manuaalia) ja saundipalettia saa laajennettua korteilla (Rolandin hyvät saundit ovat ns. kortilla, kuten aiemmin tuli todettua :). Tykkään kans enemmän Rolandin synakoskettimistosta. Makuasioitahan nämä kuitenkin ovat. Osta vaikka se siistimmän näköinen laite - saundillisesti molemmat toimivat missä vain.
JPQ
09.10.2005 18:51:53

Ihan turha galluppi. Motiffi on kovempi kuin Fantom.

Tarpeet tuon sanoo.
PS. Motif saa ulkonäkö pisteet ja tietojeni valossa Fantom muut.
Tosin vain Motif ES6 pikaisesti olen itse kokeillut.
M.i.k.key
10.10.2005 14:23:51
Osallistutaan tähän sanomalla että mulla on Motif ES6 ja Fantom S-88.
Mä lopetan nää hommat!
Janus
10.10.2005 16:03:51
Osallistutaan tähän sanomalla että mulla on Fantom-S ja Yamaha S90 (soundit kuin Motif Classicissa +uusi 3-layer-pianosample).
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)