Jabbe 05.10.2005 16:58:28 (muokattu 05.10.2005 17:23:43) | |
---|
Möin just motifin. Hoho. Kui se ny sillai? Tajutonta. Mä hehkutan Motifia ni kaikki hankkii sen, ja kun laitan myyntiin ni kaikki laittaa omansa... taaski joku ilmoitus torilla. ;) No, onneks pääsin eroon, VK8 on jotain ihan muuta sentään. Urkujen puolesta kyl hakkaa Nordin monessakin mielessä.. ainakin v.2 päivityksellä. Samoin wurly ja piano parempia ku nordissa. Itseasiassa piano joissain tapauksissa parempi jopa kuin RD300SX:ssä, jotenkin vaan toimii paremmin. Jousisounditkin on jees ja lämpöiset, sekä livenä ringmod-dbeam on hauska härpätin. Oon vetäny montaki keikkaa pelkällä VK8:lla ja tuntuu et ekaa kertaa saa todella hyvät soundit ja helposti, ei mee turhaan menuräpläilyyn aikaa vaan kaikki on käden ulottuvilla. Niin ja bändin uudelle levylle vedin kaiken tolla, soundaa kyl hyvältä studiossakin mun mielestä. Kunnon rhodesi ja clavi vaan puuttuu, mut rhodesi hoituu aidolla ja clavia harvemmin tarttee. Urkuhan tuo kuitenkin on.. Suosittelen tsekkaa vaihtoehtona nordille! Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Jabbe 05.10.2005 17:00:46 | |
---|
Clavi ei ole piano jäljitelmä vaan toisen sorttisen kosketin soittimen jäljitelmä... Yamahan Clavinova? Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
samulijp 05.10.2005 17:49:24 (muokattu 05.10.2005 17:59:45) | |
---|
Tajutonta. Mä hehkutan Motifia ni kaikki hankkii sen, ja kun laitan myyntiin ni kaikki laittaa omansa... taaski joku ilmoitus torilla. ;) Meinaatko että sulla on osuus Motiffin myyntiin Suomessa? :) No, onneks pääsin eroon, VK8 on jotain ihan muuta sentään. Urkujen puolesta kyl hakkaa Nordin monessakin mielessä.. ainakin v.2 päivityksellä. Täytys tsekkaa. Onko meno muuttunut paljonkin tolla päivityksellä? Googlaampa... eipä oikein löytynyt. Pitää testata. Electron ainoa vähän harmittava heikkous on kyllä tuo piano. 8megan (muistaakseni) samplella ei pitkälle pötkitä. Mikähän idea siinäkin on ollut...? No aina voi ottaa motiffin mukaan (EN MYY!). Edit: Varo Jabbe Rhodesia. Toteet kohta että se on ihan paska :))) "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
samulijp 05.10.2005 17:50:35 | |
---|
Pysykää aiheessa! Eikö se nyt tullut tyhmemmällekkin selville että about KAIKKI ELECTROT ON PÄIVITETTY VERSIOON 2!! Lukkoa ja bannia! "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
baron 05.10.2005 17:57:29 (muokattu 05.10.2005 17:58:05) | |
---|
Eikö se nyt tullut tyhmemmällekkin selville että about KAIKKI ELECTROT ON PÄIVITETTY VERSIOON 2!! Lukkoa ja bannia! Onks versio ykköstä vielä saatavissa? Mä voisin olla erikoinen ja asentaa sen. Sitten mulla olisi "vintage" NE ja voisin vähän leveillä (vähän niinkuin Hammondin omistajat)! The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
BaariMikko 05.10.2005 18:01:55 | |
---|
Aijoo, täytyy muuten sanoa että Electron pianosoundi on todella hirveä. Kuulin sitä ekan kerran livenä Liekin keikalla viime viikolla. Edes runsas soundihifistyksen eli oluen ottaminen ei saanut sitä kuulostamaan hyvältä. Sääli, muuten oli kyllä kiipparien soundipuoli komeasti hallussa. Näinhän se on. Pitäis ehkä tosin toiveikkaana kokeilla asentaa toi pystypianosoundi, jos siitä sais kelvollisen ska-pianon reggaebändiin. "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |
JPQ 05.10.2005 18:04:51 | |
---|
Yamahan Clavinova? Ei todellakaan vaan kait Hohnar Clavinet tai Klavikordi. Narr... |
samulijp 05.10.2005 18:06:02 | |
---|
Ei todellakaan vaan kait Hohnar Clavinet tai Klavikordi. Ai hohnar Klavikordi. No shit sherlock :) Narr... Yujk... "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
BaariMikko 05.10.2005 18:10:23 | |
---|
Ai hohnar Klavikordi. No shit sherlock :) Klavikordifunkkia. Aika progea... "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |
Jabbe 05.10.2005 18:12:39 | |
---|
Meinaatko että sulla on osuus Motiffin myyntiin Suomessa? :) Veikkaan et aikoinaan sillä et hehkutin täällä Motifia ainakin pari ihmistä tuli uskoon.. :) Edit: Varo Jabbe Rhodesia. Toteet kohta että se on ihan paska :))) Hoho. Paska tuskin.. paskamainen tosin, roudata nimittäin. Mut kyllä sitä ihan mielellään roudaa kun tietää miten hienoa on sitten soittaa sillä. ;) Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
mkarttun 05.10.2005 18:37:16 | |
---|
Eikö se nyt tullut tyhmemmällekkin selville että about KAIKKI ELECTROT ON PÄIVITETTY VERSIOON 2!! Lukkoa ja bannia! Juu..tää on niin tätä.... Kyselin myös kokemuksia nordin urkusoundeista.... Tyhmenpikin osaa lukea ;) Mitä enemmän luet, sitä enemmän tiedät. Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän unohdat. Mitä enemmän unohdat, sitä vähemmän tiedät... |
mr.muzak 05.10.2005 18:39:11 | |
---|
Hoho. Paska tuskin.. paskamainen tosin, roudata nimittäin. Mut kyllä sitä ihan mielellään roudaa kun tietää miten hienoa on sitten soittaa sillä. ;) Osta Wurlitzer, se on kevyempi! |
Jabbe 05.10.2005 18:41:00 | |
---|
Kyselin myös kokemuksia nordin urkusoundeista.... Tyhmenpikin osaa lukea ;) On siinäkin hyvä soundi, ite vaan diggaan jotenkin VK:n raakuudesta ja säätövarasta. Nordia ei saa kovin räkäiseltä oikein kuulostamaan, vaikka särö sinänsä onkin loistava (tosin pääsee vielä paremmin oikeuksiinsa sähköpianoissa). Myös led-drawbarit tuntuu vähän kököiltä oikeisiin drawbareihin verrattuna, vaikka onhan niissäkin puolensa. Chorus/vibratot ja percussiot kuulostaa asianmukaisilta. Eniten nordissa urkuhommiin ärsyttää väri ja muovisuus, ihan eri fiilis soittaa puukoteloisella mallinnuksella kuin punamuovisella. :) Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Jabbe 05.10.2005 18:41:56 (muokattu 05.10.2005 18:43:20) | |
---|
Osta Wurlitzer, se on kevyempi! Meinasinkin mut Rhodesi on vähän monikäyttöisempi. Ja halvempi. Ja helpompi korjata. Hm. Perustelinkohan aikoinaan Motifin hankintaa noilla samoilla lauseilla? :D Ja kyllä mä sen wurlynkin aikaan viel hankin, nyt vaan ei jostain syystä oikein olis rahaa... Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Mikael 05.10.2005 18:43:57 | |
---|
Pysykää aiheessa! Hoho! Tällä palstalla... turha toivo. "melkein puoliammattilainen" |
baron 05.10.2005 18:45:51 | |
---|
Juu..tää on niin tätä.... Kyselin myös kokemuksia nordin urkusoundeista.... Tyhmenpikin osaa lukea ;) No jos mä sen kilohinnaltaan arvokkaan laitteen oon ostanut ja siinä on paskat pianosoundit niin täytyyhän siinä jotain hyvääkin olla: 1. Punainen väri 2. Hyvät ja monipuoliset ja helposti ohjelmoitavat urkusoundit The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
mr.muzak 05.10.2005 18:48:04 | |
---|
Meinasinkin mut Rhodesi on vähän monikäyttöisempi. Ja halvempi. Ja helpompi korjata. Hm. Perustelinkohan aikoinaan Motifin hankintaa noilla samoilla lauseilla? :D Ja kyllä mä sen wurlynkin aikaan viel hankin, nyt vaan ei jostain syystä oikein olis rahaa... No eipä tuo omakaan maksanut montaa sataa..Älä osta miltään kiskurilta! |
Jabbe 05.10.2005 22:20:11 | |
---|
No eipä tuo omakaan maksanut montaa sataa..Älä osta miltään kiskurilta! Rhodestista puhutaan? Ostin kato laatua, ja mielellää maksaa vähä ekstraa jolleki et on jaksanu kaivaa sen loistoyksilön jostain ja järkkää mulle testausmahdollisuuden ja hoitaa sen vielä melkein kotiovelle toimitettuna. Kilohintaki parempi ku Motifissa, Nordista puhumattakaan! Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
mr.muzak 05.10.2005 22:28:28 | |
---|
Rhodestista puhutaan? Ostin kato laatua, ja mielellää maksaa vähä ekstraa jolleki et on jaksanu kaivaa sen loistoyksilön jostain ja järkkää mulle testausmahdollisuuden ja hoitaa sen vielä melkein kotiovelle toimitettuna. Kilohintaki parempi ku Motifissa, Nordista puhumattakaan! Silti on typerää maksaa liikaa. Mut toisaalta rahaahan on. |
Jabbe 05.10.2005 22:31:31 | |
---|
Silti on typerää maksaa liikaa. Mut toisaalta rahaahan on. Laskeskelin vähän paljonko mulla menis halvan (huonokuntoisen, josta ei ees sais yhtä hyvää) soittimen huoltoon aikaa ja rahaa... päädyin ostaa sen kalliimman. Eipähän tarvi harmitella jälkeenpäin. Rahaa OLI mut sen jälkeen ku ostaa jotain ni ei vähään aikaan ole, mut kyl sitä aina pikkuhiljaa tulee. Mulla on niin pienet menot muuten nyt että näin otolliseksi investointihetkeksi tämän. :) Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |