samulijp 27.09.2005 16:44:55 | |
---|
Sealin ollessa muuten hävyttömän musikaalinen on käynyt mielessä olisiko tämä joku kannanotto kyseiseen ilmiöön vai pelkkä virhe? Onkohan tässä mennyt teoriaopiskelut jo vähän liian pitkälle? Pyyhin loput. Mä en kestä tätä threadia :) "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
John Titor 27.09.2005 16:48:29 (muokattu 27.09.2005 16:51:16) | |
---|
Onkohan tässä mennyt teoriaopiskelut jo vähän liian pitkälle? Pyyhin loput. Mä en kestä tätä threadia :) Itse asiassahan mollin erottaminen duurista on yksi ensimmäinen musiikin teoriassa ja säveltapailussa opeteltavia asioita:) Tällaiset keskusteluthan ovat ihania - kerrankin puhutaan MUSIIKISTA eikä siitä, paljonko sai massia viime viikonlopun keikalta ja oliko hyvää ruokaa (onkos kuivempia aiheita olemassa). P.S. Kuka olisi arvannut että Richard Andersson voi herättää näin paljon mielenkiintoista keskustelua. Kyllä siinä äijässä jotain on:) |
U.Honey 28.09.2005 07:13:14 (muokattu 28.09.2005 07:19:02) | |
---|
P.S. Kuka olisi arvannut että Richard Andersson voi herättää näin paljon mielenkiintoista keskustelua. Kyllä siinä äijässä jotain on:) Ynkkä vetää nopeammin. My name is Baron, U.Honey Baron. |
Warmen 28.09.2005 19:31:15 | |
---|
Mitä oikeat kosketinsoittajat diggaavat naapurimaamme vikkeläsormisesta velikullasta? Onko kyseessä samanlainen kaveri kuin kitaristeille Yngwie vai osaavatko kosketinsoittajat arvostaa laajemmalla spektrillä kollegoitaan? Jos ei ole mies tuttu, löytyy www.anderssonmusic.com -osoitteesta tietoa ja soittonäytettä ja muutakin. Tilumies ja kohtuu hyviä biisejäkin. Biisit ainakin parempia mitä jens/warmen on saanut aikaan jos niihin verrataan. Improsivaatiosta...hmm...huomaa, että on harjoitellut jonkun kuvion tod.nopeeta ja sitten soveltaa sitä joka biisiin. :) A:D |
Carpenter 02.10.2005 21:06:28 | |
---|
Onko se edes nopea vai onko synalla suhteellisen helppo päästä tuollaisia tempoja lähelle? Jos se on yli-inhimillisen hankalaa, Risto Kupiainen vaikuttaa sitten kyllä varsinaiselta veijarilta. Kyllä synalla on paljon helpompi tiluttaa kuin kitaralla ainakin minun mielestäni. Ainoa, mikä minulla menee kitaralla nopeammin, on tremolo. Kertokaapa vielä vähän lisää vinkkejä tuollaiseen saundiin. Olisi nimittäin aika leuhka. Mulla toimii koneena Roland RS-70. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
mr.muzak 02.10.2005 21:26:25 | |
---|
Kertokaapa vielä vähän lisää vinkkejä tuollaiseen saundiin. Olisi nimittäin aika leuhka. Mulla toimii koneena Roland RS-70. Soundi on sormissa! |
Carpenter 02.10.2005 21:33:23 (muokattu 02.10.2005 21:33:32) | |
---|
Soundi on sormissa! Ai niin. Pääsi unohtumaan. :) Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Soolokitaristi 10.10.2005 14:50:55 | |
---|
Ihan mukavan kuuloista musaahan tuo on. Onhan se kiva välillä kuunnella hieman erilaista kosketinsoittelua. Itse kun jaan kosketinhommat yleensä kolmeen osaan eli mattoiluun, komppaamiseen ja tiluun. Omassa bändissä soittelen lähinnä matto-osastoa, joten sitä tulee enimmäkseen kuunneltuakin, jopa niin paljon ett välillä unohtuu että koskettimilla voi soittaa muutakin. Onpahan jotain soitettavaa kitaristikaverille kun se seuraavan kerran tulee hehkuttamaan Impellitteriä tai Rusty Cooleyta. |
John Titor 10.10.2005 19:07:44 | |
---|
Ihan mukavan kuuloista musaahan tuo on. Onhan se kiva välillä kuunnella hieman erilaista kosketinsoittelua. Itse kun jaan kosketinhommat yleensä kolmeen osaan eli mattoiluun, komppaamiseen ja tiluun. Omassa bändissä soittelen lähinnä matto-osastoa, joten sitä tulee enimmäkseen kuunneltuakin, jopa niin paljon ett välillä unohtuu että koskettimilla voi soittaa muutakin. Onpahan jotain soitettavaa kitaristikaverille kun se seuraavan kerran tulee hehkuttamaan Impellitteriä tai Rusty Cooleyta. Hommaa uusia kitaristikavereita jos se noita jätkiä hehkuttaa:) Käske tsekata Allan Holdsworth, Frank Gambale, Mike Romeo, Al DiMeola, Greg Howe, Steve Morse, Brett Garsed ja Shawn Lane näin alkuunsa niin huomaa että kitaralla voi soittaa jotain musikaalisestikin arvostettavaa vikkelästi. Kannattaa muuten tsekata Alex Argento, jos tuo Andersson kolahtaa, diggaan paljon tuonkin miehen soitosta. Muita tilukiipparisteja on Vitalij Kuprij, Jordan Rudess, Jens Johansson, Kevin Moore, Derek Sherinian, Risto Kupiainen jos et ole paljon jätkiin perehtynyt. |