Resonance 07.09.2005 01:12:25 (muokattu 07.09.2005 01:13:03) | |
---|
Todella huono. Menee samaan kastiin, kuin tavaratalojen leluosastojen "syntetisaattorit". No ei se nyt ihan sentään tavaratalo tasoa ole. Totta kai eihän se pianoa vastaa, mutta kyllä se esim. Roland RS-50:n pesee mielestäni aika kirkkaasti. Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!? |
Eddy 07.09.2005 01:43:21 | |
---|
No ei se nyt ihan sentään tavaratalo tasoa ole. Totta kai eihän se pianoa vastaa, mutta kyllä se esim. Roland RS-50:n pesee mielestäni aika kirkkaasti. Pianoa sen ei ole tarkotuskaan vastata (edes sähkö), mutta on aika onneton koskettimisto kaikkeen muuhunkin. Toi roland rs-50 on mulle täysin vieras laite, mutta mahdollisesti se sitten pesee jopa le:n paskalla tatsillaan. Koskettelen soittimia... |
Nippe 07.09.2005 15:38:18 | |
---|
Hmm.. asiasta voi olla montaa eri mieltä.. |
Resonance 07.09.2005 15:49:56 | |
---|
Pianoa sen ei ole tarkotuskaan vastata (edes sähkö), mutta on aika onneton koskettimisto kaikkeen muuhunkin. Toi roland rs-50 on mulle täysin vieras laite, mutta mahdollisesti se sitten pesee jopa le:n paskalla tatsillaan. Saanko kysyä missä vehkeessä on mielestäsi hyvät koskettimet? Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!? |
Eddy 07.09.2005 16:15:07 | |
---|
Saanko kysyä missä vehkeessä on mielestäsi hyvät koskettimet? Esim. vanhemmat korgit, yamahan DX-7. Huomattavasti laadukkaammat koskettimet kuin nykyisissä synissa. Korgin T3 toimittanut mulla painottamattoman virkaa synana/kontrollerina n.12 vuotta himassa, studiossa, keikoilla (lähes päivittäisessä käytössä) eikä ole tarvinnut huoltaa vielä kertaakaan (koskettimistoa). Yamahan DX-7:ssa on tosin masterkäyttöä ajatellen semmoinen ikävä miina, että se lähettää velocityä vain alueella 0-100. Vaikka kosketus on tietysti maku asia, niin väittäisin että triton LE:n koskettimisto on sieltä huonoimmasta päästä. Niin tuntumaltaan, kuin kestävyydeltäänkin. Mutta jos diggaat, niin mikäs siinä. Koskettelen soittimia... |
Resonance 07.09.2005 16:20:32 | |
---|
Tuota Yamahan DX sarjaa en oo koskaan testannu joten en tiedä siitä, mutta kukin soittaa sillä mistä diggaa. =) Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!? |
Thommy 08.09.2005 15:11:01 | |
---|
Itse vannoutuneena Korgistina LE61 saa kyllä minultakin moitteet siitä aivan kamalasta koskettimistosta. Itselläni SP500 / LE88 ja Korg Triton61 Classic joiden koskettimistot ovat kaikki mielestäni ihan priima kamaa... Muuten LE61 hinta/laatu kohtaa, mutta miksi niissä koskettimissa piti säästää ;-( Ja haltuunottoon liittyviin kysymyksiin, niin riippuu tosiaan kuinka paljon on aikaisemmin Korgien kanssa puljannut . Itse olen omistanut näitä vehkeitä Trinitystä -90 luvusta asti ja eihän tuo käyttöliittymä ole kovasti muuttunut, ominaisuudet korkeintaan lisääntyneet. Tämän vuoksi en voi kuvitellakaan vaihtavani merkkiä, vaikka (NYT KAIKKI Yamaha/Roland miehet HUOMIO!) mm. Motifit ja Fantomit ovat tietyiltä osin kehityksessä 10v edellä. |
U.Honey 08.09.2005 17:00:44 | |
---|
Yamahan DX-7:ssa on tosin masterkäyttöä ajatellen semmoinen ikävä miina, että se lähettää velocityä vain alueella 0-100. Sellainen pieni tarkennus, että toi 0-100 on DX-7 Classicin ominaisuus. DX-7 Mk II lähettää 0-127. My name is Baron, U.Honey Baron. |