Prophet 02.03.2021 17:39:18 | |
---|
|
Funkånaut 03.03.2021 15:37:53 | |
---|
Vessajono: Sikäli huono vertaus, että 909 on kuitenkin osin analoginen. DX7 sen sijaan on täysin digitaalinen, niin se ei vaan yksinkertaisesti tee kerta kaikkiaan yhtään mitään sellaista, mikä ei olisi mallinnettavissa. Ne plugarit osaa laskea ihan samalla tavalla ihan niitä samoja ykkösiä ja nollia. Mutta jos se plugari ei tuo samaa fiilistä kuin ehta peli. Ja fiilis on yllättävän merkittävä tekijä näissä(kin) hommissa. Ymmärrän suosion ja miksi jengi niitä deksä-seiskoja haluaa isollakin rahalla, mutta itse vetelen mielummin kontrollerilla ja plugareilla. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Vessajono 03.03.2021 16:03:38 | |
---|
Funkånaut: Mutta jos se plugari ei tuo samaa fiilistä kuin ehta peli. Ja fiilis on yllättävän merkittävä tekijä näissä(kin) hommissa. No tavallaan joo, mutta jos nyt otetaan huomioon millanen käyttöliittymä deksissä on niin en kyllä kerta kaikkiaan kykene ymmärtämään miksi kukaan edes haluais sitä fiilistä :D I survived 19.2.2021 |
dky 03.03.2021 21:43:29 | |
---|
Vessajono: Sikäli huono vertaus, että 909 on kuitenkin osin analoginen. DX7 sen sijaan on täysin digitaalinen, niin se ei vaan yksinkertaisesti tee kerta kaikkiaan yhtään mitään sellaista, mikä ei olisi mallinnettavissa. Ne plugarit osaa laskea ihan samalla tavalla ihan niitä samoja ykkösiä ja nollia. Plugareita ei voi ottaa yöksi kainaloon. |
Vessajono 03.03.2021 22:27:22 | |
---|
dky: Plugareita ei voi ottaa yöksi kainaloon. No ei, mutta mieluummin sitä kuitenkin ottaa yöksi kainaloon jotain sellaista missä on jonkinlaista lämpöä. Esim. kissan tai Hammondin. I survived 19.2.2021 |
Funkånaut 04.03.2021 08:04:43 | |
---|
Vessajono: No tavallaan joo, mutta jos nyt otetaan huomioon millanen käyttöliittymä deksissä on niin en kyllä kerta kaikkiaan kykene ymmärtämään miksi kukaan edes haluais sitä fiilistä :D No, harrastajat ovat muutenkin hieman omalaatuista sakkia. :) "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
ajansävel 04.03.2021 10:45:00 | |
---|
Kyse ei ole yhtään sen kummallisemmasta ilmiöstä kuin monessa muussakaan tekemisessä, jossa tavoitellaan alkuperäistä. Ammattilaisella kysymys on katu-uskottavuudesta, harrastajalla retroilusta. |
Muovinen 04.03.2021 11:24:03 | |
---|
ajansävel: Ammattilaisella kysymys on katu-uskottavuudesta, harrastajalla retroilusta. Tällaiset hömpöttelyt tahtoo käydä lompsan päälle mutta niinhän se käy vaimokin. |
Vessajono 04.03.2021 11:34:46 | |
---|
ajansävel: Kyse ei ole yhtään sen kummallisemmasta ilmiöstä kuin monessa muussakaan tekemisessä, jossa tavoitellaan alkuperäistä. Ammattilaisella kysymys on katu-uskottavuudesta, harrastajalla retroilusta. Mä luulen, että katu-uskottavuudestaan jaksaa olla huolissaan enemmänkin itseään ammattilaisina pitävät harrastelijat. DX7:ää käyttäviä ammattilaisia kun tulee Jens Johanssonin lisäksi mieleen tasan nolla kappaletta ja sekin on tainnut käyttää sitä viimeiset 30 vuotta lähinnä midikiipparina. I survived 19.2.2021 |
ajansävel 04.03.2021 12:03:28 (muokattu 04.03.2021 12:04:26) | |
---|
Muovinen: Tällaiset hömpöttelyt tahtoo käydä lompsan päälle mutta niinhän se käy vaimokin. Suomessa pyörii jo kitarapuolella mukavasti käytettyjen erikoisliikkeet, Kitarakuu ja muitakin. Käytetyt kustantaa helposti sen mitä vastaava uusi, merkistä ja vuosikerrasta riippuen sitten enempikin, moninkertaisesti jopa. Koskettimien kanssa heikommin, että missään ilmoiteltaisiin pelkästään vaihtokoskettimien markkinoini-idealla (?), ulkomailta liikkeitä löytyy kyllä. Koskettimien ongelma myös, että ne vaatii enemmän huolenpitoa, komponentteja hajoaa tms, liikkeen yhteydessä on oltava taitoa huoltaa. Banaani-Suomessa markkinat on ohuet, ja sitten kun lompsatkin on ohuet, niin aletaan selitellä järkisyillä. Hifisharkin toteutuneiden kauppojen hintalistaus on hyvä viite, paremman puutteessa, ei sieltä nyt wanhojen welmujen hintoja kumminkaan... |
G.F 08.03.2021 14:43:02 | |
---|
Vessajono: Mä luulen, että katu-uskottavuudestaan jaksaa olla huolissaan enemmänkin itseään ammattilaisina pitävät harrastelijat. DX7:ää käyttäviä ammattilaisia kun tulee Jens Johanssonin lisäksi mieleen tasan nolla kappaletta ja sekin on tainnut käyttää sitä viimeiset 30 vuotta lähinnä midikiipparina. Siitäkin taitaa olla aikaa kun Jens on DX7 käyttänyt (edes midikiipparina). Aika kauan käyttänyt Rolandi A-500 midikoskettimistoa |
Vessajono 18.03.2021 18:56:42 | |
---|
Taas lähtis Juno-Stage ja Fantom-Xa 690 eurolla kumpainenkin. Piti oikein tarkistaa ja oon näemmä ensimmäisen kerran raportoinut ne tänne toukokuussa 2019 ja sillonkin olin muistaakseni nähnyt saman ilmoituksen jo useamman kerran. Jokainen toki tavallaan, mutta mikä ihmeen järki noissa hupi-ilmotuksissa on? I survived 19.2.2021 |
Prophet 22.03.2021 20:09:59 | |
---|
Vessajono: Taas lähtis Juno-Stage ja Fantom-Xa 690 eurolla kumpainenkin. Piti oikein tarkistaa ja oon näemmä ensimmäisen kerran raportoinut ne tänne toukokuussa 2019 ja sillonkin olin muistaakseni nähnyt saman ilmoituksen jo useamman kerran. Jokainen toki tavallaan, mutta mikä ihmeen järki noissa hupi-ilmotuksissa on? Usein näkee myös aivan naurettavia hintapyyntöjä arrangerista Roland G-70. Ja pitäähän hinnassa tietysti olla Suomi-komppilisä. |
G.F 23.03.2021 07:17:07 | |
---|
|
Funkånaut 23.03.2021 09:24:48 | |
---|
Kattelin, kun hetkessä päätyi vajaat 400€ maksanut Dx7 varatuksi. Mukana oli jokunen soundidisketti, ja "vain yksi kosketin" ei toiminut kunnolla. No, hupinsa kullakin. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
lukethesis 23.03.2021 10:41:19 | |
---|
Funkånaut: Kattelin, kun hetkessä päätyi vajaat 400€ maksanut Dx7 varatuksi. Mukana oli jokunen soundidisketti, ja "vain yksi kosketin" ei toiminut kunnolla. No, hupinsa kullakin. Jep, toisaalta tuolla vilahti myös yksi DX7 (Mk I) jossa kaksi ROM-kassua ja pedaali 200e - se menikin ilmeisesti aikalailla heti, olihan tuo nykyhintoihin nähden ns. halpa sitten. Suomessa vietetään jotakin Deeäx-maniaa. |
ajansävel 24.03.2021 10:47:44 | |
---|
On ne pojat kalhista :o) |
bangerboi 24.03.2021 11:34:58 | |
---|
lukethesis: Jep, toisaalta tuolla vilahti myös yksi DX7 (Mk I) jossa kaksi ROM-kassua ja pedaali 200e - se menikin ilmeisesti aikalailla heti, olihan tuo nykyhintoihin nähden ns. halpa sitten. Suomessa vietetään jotakin Deeäx-maniaa. Mä ostaisin dx:n vaan pelkästään sen organ bass-housesoundin takia vaikka kolmella huntilla. Mulla on se jo plugarimuodossa, mutta silti. :D |
lukethesis 24.03.2021 12:04:37 | |
---|
bangerboi: Mä ostaisin dx:n vaan pelkästään sen organ bass-housesoundin takia vaikka kolmella huntilla. Mulla on se jo plugarimuodossa, mutta silti. :D "Lately Bass"? Se ei edes tule DX7:stä, vaan TX81Z:sta, joka on yhden unitin 4op-räkkisyna. DX7 oli 6op. Ja sen saat tyyliin satasella. Tai mikset osta vaikka käytettynä Reface DX:ää, joka on samanlainen 4op-syna (ei tosin yhteensopiva...), mutta edistyneempi. Ja se bassosoundi on varmasti tehdaspreseteissä. |
bangerboi 24.03.2021 12:18:38 (muokattu 24.03.2021 12:19:19) | |
---|
Se soundi taitaa tulla itse asiassa jossain versiossa mihin oli lisätty jotain ominaisuuksia, en oo ite kovin perillä dx-varianteista. Jon Sine teki just tubeen videon kun oli hankkinut sellasen. Myös se kaikkien tuntema epiano-soundi on kova, tulee käytettyä yllättävän paljon arturian plugarista. Mut siis sokkotestissähän ei kukaan edes kuule eroo plugarin ja oikeen välillä, itseni mukaan lukien, mut silti haluisin tollasen. |