Aihe: Korg Kronos!?
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
Casio Man
03.03.2011 19:03:32
Joo! Fantom-V!!! Työasema V-Synthillä, jolloin Casiomieskin ostaa kaksi työasemaa.
m11m11
29.03.2011 20:56:41
Nostetaas aihetta... (ja valitetaan samalla) :D

Tässä haaveilen ja jopa vakavissani suunnittelen hankkivani tämän työasema-hirviön.
Mutta! miksi ihmeessä ainoa malli jossa olisi puolipainotetut koskettimet on tuo 61-koskettimen versio!?

En varmastikkaan ole ainoa soittaja joka tuntee omakseen juuri nuo puolipainotetut koskettimet.
61 kosketinta on aavistuksen liian vähän ja täyspainotetut koskettimet ovat liian kankeat omaan soittotyyliini, koska koskettimien palautumis-aika on luonnollisesti pidempi.

Sinänsä ihmetyttää tämä Korg:n strategia, koska kuitenkin m3:sta ja M50:sta on olemassa 73:n koskettimen malli.

Toivottavasti tässä käy jokin ihme, ja Korg julkaisee myös puolipainotettuna 73:n koskettimen version.

Epäilen kyllä vahvasti :/
Spillway Arts
30.03.2011 07:15:33 (muokattu 30.03.2011 07:25:34)
Ilmeisesti tähtäimessä on ollut kehittää laite joka kilpailisi Nord Stage Compactin kanssa samojen keikka pianistien rahoista. Mielestäni tämä 73 nappulan täyspainotettu on vihdoinkin jotain sellaista mitä moni on Korgilta jo kauan odottanut. Tai ainakin minä olen.

Toki kyseessä on vain vaatimaton mielipiteeni. Teilatkaa jos olette erimieltä.
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
JPQ
30.03.2011 09:50:25

En teilaa kumpaakaan molemmat on osuvia tarpieta mutta puolipainotettu 76 enempi osuva. noh jos rahaa olisi.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casse
31.03.2011 18:55:14

Olen myös sitä mieltä, että puolipainotettu 73-koskettiminen syna on itselleni kaikkein sopivin. Toisaalta tosiaan ehkäpä tämä on tosiaan mm. Clavian nostama uusi trendi, että tästä eteenpäin ainaki jonku aikaa myös 73:t tehdään painotettuina.
m11m11
01.04.2011 09:43:00 (muokattu 01.04.2011 09:52:05)
Casse: Olen myös sitä mieltä, että puolipainotettu 73-koskettiminen syna on itselleni kaikkein sopivin. Toisaalta tosiaan ehkäpä tämä on tosiaan mm. Clavian nostama uusi trendi, että tästä eteenpäin ainaki jonku aikaa myös 73:t tehdään painotettuina.

Toi Clavian täyspainotettu koskettimisto toimisikin vielä itselle jotenkin, koska se on vähän lähempänä puolipainotettua kuin Korgin vastaava..

Mutta vaikea on päätös: hankkiakko 61-koskettimen versio jolla pystyn soittamaan haluamallani tyylillä vai ostaakko 73-versio Kronoksesta ja saada yksi oktaavi lisää soittomukavuuden kustannuksella.

Kronoksen ilmestymiseen markkinoille on todennäkösesti vielä niin kauan aikaa että ajan itseni hulluuden partaalle miettimällä tätä dilemmaa :D

Toisaalta keikkailevathan monet maailmanluokan artistitkin tuolla 61 pitkällä lankulla.
Ehkä eniten ego kärsii jos ostaa "vain" 61-koskettimen version.. ei niinkään soitto :P
ppcw
01.04.2011 10:29:35
Sivukommenttina soittotuntuman ulkopuolelta 61-koskettiminen soitin on verrattomasti kätevämpi ahtaissa treenikämpissä ja pizzerian nurkissa pyllistellessä. Itsellä on Triton Extreme 76 ja se tahtoo olla juuri kriittisesti hankalan suuri, aina helkkarinmoista ähräystä ja Kummeli-meininkiä kalliit kitarat kaatuen kun on kömpelö motoriikka. Tosin Electro '73 taas on ihan kätevä koska se ei ole paljon leveämpi kuin koskettimisto. Jos mulla olisi varaa Kronokseen niin luultavasti hankkisin 61-koskettimisen version jolloin soitin voisi toimia kätevänä yleisrautana vaihtelevissa tilanteissa, olkoonkin että pianismi olisi huonompaa ja kapea koskettimisto varmasti ahdistaisi joissakin soitteissa.

T. Mustakorppi
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
Quru
01.04.2011 11:09:35 (muokattu 01.04.2011 11:12:28)
Tuossa on kuitenkin sen verran tavaraa sisällä ja "riittävä" polyfonia, niin midikiippari kylkeen taitaa olla pakkohankinta muutenkin. Sikäli tuo painotettu 73-koskettiminen on hyvä ratkaisu. 61-koskettiminen työasema on ihan tarpeeksi iso roudattava, eli siihen joku 61- tai 73-koskettiminen midikiippari kylkeen niin setti on suhteellisen kevyt verrattuna monipuolisuuteen ja koskettimiakin riittää. Jos siunaantuu tarpeeksi rahaa Kronokseen niin tuo taitaa olla minun ratkaisuni keikkahommiin.

ppcw:
Sivukommenttina soittotuntuman ulkopuolelta 61-koskettiminen soitin on verrattomasti kätevämpi ahtaissa treenikämpissä ja pizzerian nurkissa pyllistellessä. Itsellä on Triton Extreme 76 ja se tahtoo olla juuri kriittisesti hankalan suuri, aina helkkarinmoista ähräystä ja Kummeli-meininkiä kalliit kitarat kaatuen kun on kömpelö motoriikka.

Tämäkin. Minulla on alatasolla Motif 7 ja ylätasolla Novation Ultranova, jonkin aikaa sitten vedettiin yhdessä pubissa erittäin ahtaalla lavalla. Synakiska oli nurkassa niin ahtaasti, että minun piti kontata sen taakse Motifin alta ja soittaessa nojailin seinään kun ei siellä muuten mahtunut olemaan. Tuoltakin kannalta joku leveysmitoiltaan pienempi setti olisi näppärä.
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
m11m11
01.04.2011 11:48:12 (muokattu 01.04.2011 11:48:49)
Hyviä pointteja ihmisillä! Ü

niin ja kiitos rahan arvoisista vinkeistä
Ehkä päädyn sittenkin tuohon 61-koskettimen malliin.

Sinänsä ironista että satun omistamaan CME uf7-midikiipparin joka on ollut pölyttymässä kaapissa koska tietokoneen tehot eivät riittäneet pyörittämään kunnolla raskaampia vst-syntikoita.

Meinasin pistää kyseisen laitoksen myyntiin tätä kronos-hanketta varten, mutta nythän voin periaatteessa "säästää" ja ostella halvemman version kronoksesta ja kytken midi-kontrollerin kiinni siihen.
Tarvittaessa voin sitte roudailla pelkkää kronosta jne.

Vähäsen kyllä nolottaaa kun en meinannut tajuta näin itsestään selvää ratkasua :D
Casio Man
22.04.2011 13:29:20
Sound on Soundissa olisi kuulemma 9 sivuinen arvostelu Kronoksesta.
Puppet
22.04.2011 19:43:33 (muokattu 22.04.2011 19:43:56)
Casio Man: Sound on Soundissa olisi kuulemma 9 sivuinen arvostelu Kronoksesta.

Kyllä vain ja alun lukeneena ostohimot kyseistä laitosta kohtaan eivät kauheesti laskeneet. Pitää paremmalla ajalla lukea tuo loppuun, mutta voishan se olla jo aika ostaa välillä lisää soittimia. M3:n jälkeen ei ole tullut uusia syntikoita hankittua ja tää vaikuttaisi nyt kyllä todella passelilta :P
And surely we'll have such good time
Quru
22.04.2011 20:06:49 (muokattu 22.04.2011 20:19:06)
Kesätöistä tulee viitisen tonnia. Syksyllä pitäisi tyttöystävän kanssa etsiä yhteinen kämppä tampereelta. Takuuvuokranhan nyt saa aina vaikka sossusta ja huonekaluja, astioita ja sen semmoista kirpparilta... Kronoshan olisi hyvä sisustuselementtikin. Ja vaikka ostaisin Kronoksen niin jotenkin en haluaisi luopua Motifista. Hoh. Ja tuo manaili noita soittimiani jo aiemmin kun haluaisi "kivan sisustuksen". Eikö japanilaisen insinöörin muotoilema harmaa möhkäle ole hyvä sisustuselementti? Kai musta kelpaisi paremmin.
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
mwarsell
04.05.2011 20:17:06
"horrible culture-killing machine. Korg go make another MS20"

..oli jonkun kommentti.

Samaa mieltä.

Tota NAMM presentaatiota en edes kestänyt loppuun asti katsoa, koska ton production managerin ilme oli niin....tumainen.
progemm
14.05.2011 01:33:44
Törs!

Onko joku suunnitellut nyt tosissaan laitteen ostamista, sitten kun se on ajankohtaista?

Itse olen päättänyt jo kys. laitteen ostaa, vieläpä ihan 88 versiona (vaihdetaan X8 pienempään versioon)

Mietin vain että kun nuo hinnat nyt näyttää jenkkilässä erittäin lupaavilta, (vielä tähän mennessä) niin onko kukaan ajatellut tilaavansa ulkomailta?

Tuli mieleen että yleensä kun suomessa ostat liikkeestä vähän kalliimman instumentin niin yleensä hinta on käännetty näin: 1000$ = 1000e
Ja syyksi sanotaan "verot".
Näistähän en mitään tiedä, voi ollakkin erittäin pätevä syy.

Mutta asiaan, Nova Musikilla katsoin shipping quoten:
UPS World wide: 271.50$
UPS Saver: 294.65$

Tuo siis postimaksua laitteen hinnan lisäksi.

Eli jos itse ulkomailta tilaamalla ei verot nouse kovin hirveästi niin sitähän voisi pitää erittäin halpana vaihtoehtona!

Tosin uhraa sillä paikallisen takuun. Mutta Hyvät suhteet vakuutus yhtiöön on enemmän kuin tarpeen meikäläisten "harrastuksilla"
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Bronks
14.05.2011 09:32:59

progemm:
Tuli mieleen että yleensä kun suomessa ostat liikkeestä vähän kalliimman instumentin niin yleensä hinta on käännetty näin: 1000$ = 1000e
Ja syyksi sanotaan "verot".
Näistähän en mitään tiedä, voi ollakkin erittäin pätevä syy.

Mutta asiaan, Nova Musikilla katsoin shipping quoten:
UPS World wide: 271.50$
UPS Saver: 294.65$

Tuo siis postimaksua laitteen hinnan lisäksi.

Eli jos itse ulkomailta tilaamalla ei verot nouse kovin hirveästi niin sitähän voisi pitää erittäin halpana vaihtoehtona!

Tosin uhraa sillä paikallisen takuun. Mutta Hyvät suhteet vakuutus yhtiöön on enemmän kuin tarpeen meikäläisten "harrastuksilla"

Tietääkseni Usasta tilattaessa päälle tulevat 23 %:n alv-maksu ja tulli, joka on jotakin neljän prosentin luokkaa kokonaishinnasta.
Don't take me serious, I'm just playing.
progemm
15.05.2011 13:37:48
Jees,

eli tämän hetkisen pikaisen laskelman mukaan Nova Musikilta tilattuna olisi hintaa 88 versiolla about: 3617e
Tuo siis veroineen ja tulleineen.

Laittavat sähköpostia sitten kun saavat Korgilta enemmän tietoa laitteesta.

Uskosin että samoissa lukemissa tulee olemaan Suomen liikkeissä tuo hinta.

Mutta sen näkhee sitten...
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Puppet
15.05.2011 18:39:24
Mä oon vakavissani harkitsemassa kyseisen soittimen ostoa. Kunhan noita alka rantautumaan ja pääsee jossain vähän testaamaan, niin teen päätelmäni, että tuoko tuo käytännössä M3:een verrattuna jotain, mistä kannattaa maksaa.

Mutta periaatteessa jo tuo uudistus soundinvaihdossa (edellinen ääni ei lopu seinään) vähentäisi keikkasetistä yhden soittimen.
And surely we'll have such good time
Spillway Arts
24.05.2011 17:59:26
Katos perhanaa... Ovat julkaisseet Kronoksen manuaalit.
http://korg.com/Product.aspx?pd=598
Pitääpä lukaista vähän tuosta "SET LIST" toiminnosta.
DownWithTheSickness
28.05.2011 13:53:53
Millonkas tämä nyt sit olisi tulossa kauppoihin? Ja tietääkö kukaan onko tuossa vehkeessä Vocoderia?
I has the cookie boogie woogie
Spillway Arts
28.05.2011 16:30:21
Ei näy vokooderia ainakaan nopean manuaalin selailun perusteella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)