Aihe: Sustain-pedaali
1 2 3 4 57 8 9 10 1147 48 49 50 51
BaariMikko
01.05.2009 13:41:31

JCM: Tuo Myspeissi ei ainakaan mulla toiminut. En tiä mikä oli.

Kyllä mulla toimii.

Laulaja jää vähän jalkoihin, muuten: toimii! Eh.. näissä olotiloissa ei irtoa rakentavampaa palautetta.
http://maihinnousu.net/tellus
Mysli
02.05.2009 17:22:22 (muokattu 02.05.2009 17:29:29)
Kertokaas mulle onko viisasta sijoittaa semmoset vähän päälle 400 euroa Yamahan PSR-E413 koskettimiin? Ostan koskettimet vähän niinkun ööö miten sen sanois lgjhsrthg no "muuten vaan". Eli siis tarkotuksena ois saada semmonen monipuolinen laitos, jonka kanssa on mukava leikkiä ja ehkä, siis ehkä jotain soittaakkin.

E. Niin ja tohon hintaan sais sitten niinkun tiätty sen sustainpolkimen ja ständin ja varmaan jotain vastaavaa roinaa kaupan päälle.
Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else.
isojussi
02.05.2009 21:06:07
Epämuusikko: ...ja se meikän bändin "oman musan" linkki oli tuolla edellisellä sivulla, mutta eipä se taida ketään kiinnostaa.

Mä en onnistunu kuuntelemaan niitä - ei auennu mun koneella, vaikka olisin halunnu.

Mulle on yks vitun maku, vedetäänkö omia vai covereita, jos biisit on hyviä ja soitto toimii.

Sitäpaitti ilta skanssissa on hieno biisi. Tuskin näillä palstoilla kukaan yhtä hyvää on pystyny tekemään.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Epämuusikko
03.05.2009 12:32:57
isojussi: Mä en onnistunu kuuntelemaan niitä - ei auennu mun koneella, vaikka olisin halunnu.

Mulle on yks vitun maku, vedetäänkö omia vai covereita, jos biisit on hyviä ja soitto toimii.

Sitäpaitti ilta skanssissa on hieno biisi. Tuskin näillä palstoilla kukaan yhtä hyvää on pystyny tekemään.

Kiitos kauniista sanoistasi.

täällä olis muuten niitä toisten musan soittelijoita.

http://www.lastudiomusicians.net

Käsipyyhkeet + Niveat mukaan (A-Jazz huom!!!)
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
Juho L
03.05.2009 13:27:02
http://users.metropolia.fi/~juhole/Wappulevy/

Wappu on vihdoin ohi. Yhdeksän päivää on ihmiselle himan liikaa... No, tulipahan ainakin wappulevy röydön tuloksena.
Anonymous-jazz
03.05.2009 15:45:14 (muokattu 03.05.2009 15:57:59)

Epämuusikko: Kiitos kauniista sanoistasi.

täällä olis muuten niitä toisten musan soittelijoita.

http://www.lastudiomusicians.net

Käsipyyhkeet + Niveat mukaan (A-Jazz huom!!!)

En omista niveaa. Mutta kiitos kohteliaisuudesta.

Edit: Mutta tuosta videosta pakko sanoa että basso toimi kuin junan vessa.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
isojussi
03.05.2009 17:07:13
Epämuusikko: Kiitos kauniista sanoistasi...

Jostain syystä nyt sain kuunneltua. Ei pöllömpää ollenkaan.

Mutta edelleen en ymmärrä Poppiksen: hienoa kun ihmiset tekee sitä mitä haluavat eikä sitä mitä pyydetään.- ajatusta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
poppamies
03.05.2009 17:33:00

isojussi: Jostain syystä nyt sain kuunneltua. Ei pöllömpää ollenkaan.

Mutta edelleen en ymmärrä Poppiksen: hienoa kun ihmiset tekee sitä mitä haluavat eikä sitä mitä pyydetään - ajatusta.

Noh pitääkö sullekin Jussi vääntää rautalangasta ?
Onhan siinä vissi ero jos vaikka trio on palkattu vetämään "evergreenejä" akselilla "Lokki-Tulipunaruusu" välinpitämättömälle tanssiyleisölle, tai soittavat omia freeformjatsistygejään hurmiossa jossain hämyisessä jatsikapakassa.
Joko ymmärrät tuon eron "mitä haluavat ja mitä pyydetään".
Yksinkertaisempi ja läheisempi esimerkki voisi olla Iso-Jussin Elvis ilta Tarttilan nuorisoseurantalolla.
G strings are for strippers!
Anonymous-jazz
03.05.2009 19:47:51 (muokattu 03.05.2009 19:49:15)

poppamies: Noh pitääkö sullekin Jussi vääntää rautalangasta ?
Onhan siinä vissi ero jos vaikka trio on palkattu vetämään "evergreenejä" akselilla "Lokki-Tulipunaruusu" välinpitämättömälle tanssiyleisölle, tai soittavat omia freeformjatsistygejään hurmiossa jossain hämyisessä jatsikapakassa.
Joko ymmärrät tuon eron "mitä haluavat ja mitä pyydetään".
Yksinkertaisempi ja läheisempi esimerkki voisi olla Iso-Jussin Elvis ilta Tarttilan nuorisoseurantalolla.

Ei oo käsittääkseni kapakassa nykyään kukaan soittanut jatsistygejä jos ei nyt kyse ole jonkun yli 3 promilleisen humalaisen turakaisen suorituksesta jazz-stankku "All of Me":stä jonkun räkälän karaokessa ja vielä kolmen sävelaskeleen epävireessä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
poppamies
03.05.2009 21:12:56 (muokattu 03.05.2009 21:13:33)

Anonymous-jazz: Ei oo käsittääkseni kapakassa nykyään kukaan soittanut jatsistygejä jos ei nyt kyse ole jonkun yli 3 promilleisen humalaisen turakaisen suorituksesta jazz-stankku "All of Me":stä jonkun räkälän karaokessa ja vielä kolmen sävelaskeleen epävireessä.

Kyllä meilläpäin on puhtaasti jatsi-iltojakin. Varsinkin eräässä paikassa joka valitettavasti jäi Sedun jalkoihin soitettiin aina silloin tällöin jatsia sellaisella perusporukalla höystettynä konsan väellä. Kuka milloinkin. Todella miellyttäviä iltoja sekä yleisölle että soittajille.
G strings are for strippers!
baron
03.05.2009 21:19:04

poppamies: Kyllä meilläpäin on puhtaasti jatsi-iltojakin.

Makuasia onko mun soitto jatsia mutta kyllä mä kapakassa aina silloin tällöin soittelen pelkkiä jazz-stankkuja, viimeeksi vappuaattona.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Anonymous-jazz
03.05.2009 21:43:48 (muokattu 03.05.2009 21:44:53)

poppamies: Kyllä meilläpäin on puhtaasti jatsi-iltojakin. Varsinkin eräässä paikassa joka valitettavasti jäi Sedun jalkoihin soitettiin aina silloin tällöin jatsia sellaisella perusporukalla höystettynä konsan väellä. Kuka milloinkin. Todella miellyttäviä iltoja sekä yleisölle että soittajille.

Mutta kuten Irwin totesi aikanaan "Kansa juo vain paloviinaa
ja ryypyn päälle humpataan."

http://www.youtube.com/watch?v=CmTKszYlAQk

Ei ole kaukana totuudesta edelleenkään, vaikka se "nykyhumppa" on muuttunut bilemusaksi :)
isojussi
03.05.2009 23:02:36
Miten jatsi voi olla sen arvokkaampaa, kun tanssimusa?

Miten yleisön välinpitämättömyys huonontaa musaa?

Kummasta se Elvis-ilta oli esimerkki?
WanhaWetäjä
04.05.2009 00:52:50

Joo, niin tuntuu olevan kovasti samantekevää tuo....http://www.youtube.com/watch?v=a5PjpkwVgKg
Kerro nyt kuitenkin ihan omin sanoin mistä tuossa on oikeen kyse?Rahat pois netista kopsattujen taustojen kaa, vai?

Son hieno kasetti...vedän lähes joka keikalla tuon ihan eka biisina, luonnollisesti a-mollista...ai jai ..."taistot unhoittuu ja rauha on saapunut laivaan"....

Mikäs siinä on tanssijoilla vääntäessä kun lyriikkakin on kohillaan, sano!Voi samaistua sota-ajan tunnelmiin valssatessaan, ihanaaaa!!
Anonymous-jazz
04.05.2009 02:34:05 (muokattu 04.05.2009 02:36:00)

isojussi: Miten jatsi voi olla sen arvokkaampaa, kun tanssimusa?

Kyllä se on tai siis toi hissimusiikki, koska siinä on rikkaammat harmoniat mutta ei siitä tässä sen enempää.

Se kyllä keinuu usein oikeiden muusikoiden korvan sisässä, kun se ei herätä tiettyjä akselistoja kuitenkaan massamusiikin kuuntelijoiden korvan sisässä.

Tästä syystä se vanha kunnon 3:n soinnun rock:n roll toimii edelleen vaikka mentäis hourulaan :) ja siellä Lahden varusmiessoittokunnan 2002 inttibändillä yhden keikan vetäneenä täytyy edelleen sanoa että paras yleisö mitä koskaan on ollut.

Siellä hourulassa yleisö eläyty 110 %:lla energialla vaikka suurin osa olikin lääkkeiden vaikutuksen alaisena.
isojussi
04.05.2009 09:29:50
WanhaWetäjä: Joo, niin tuntuu olevan kovasti samantekevää tuo....http://www.youtube.com/watch?v=a5PjpkwVgKg
Kerro nyt kuitenkin ihan omin sanoin mistä tuossa on oikeen kyse?Rahat pois netista kopsattujen taustojen kaa, vai?

Olin muuten hyväntekeväisyyskeikalla - eikä ollu netistä kopsattu tausta.

Son hieno kasetti...vedän lähes joka keikalla tuon ihan eka biisina, luonnollisesti a-mollista...ai jai ..."taistot unhoittuu ja rauha on saapunut laivaan"....

Mikäs siinä on tanssijoilla vääntäessä kun lyriikkakin on kohillaan, sano!Voi samaistua sota-ajan tunnelmiin valssatessaan, ihanaaaa!!

No niin. Tämä kertookin jo sitten loput.
Epämuusikko
04.05.2009 10:32:20 (muokattu 04.05.2009 10:33:50)
isojussi: Miten jatsi voi olla sen arvokkaampaa, kun tanssimusa?

Miten yleisön välinpitämättömyys huonontaa musaa?

Kummasta se Elvis-ilta oli esimerkki?

Miten sinä voit ottaa nokkiisi viestistä joka ei sinuun mitenkään liity? viitaten tuohon poppiksen kommenttiin musanäytteestäni.

edit:jotakuinkin saman taisit käydä tekemässä rumpupalstalla. Onko tämä joku kampanja???
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
Mikael
04.05.2009 11:19:59

Mitäs täällä sekoillaan? Onks vanha totuus kaiken musan paskuudesta menettänyt tenhovoimansa??? Peacea peliin jengi - nythän on kesä! :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Bronks
04.05.2009 13:14:03

Älkää loukkaantuko. Jussilla on selkä kipeänä.
Don't take me serious, I'm just playing.
isojussi
04.05.2009 16:15:44
Bronks: Älkää loukkaantuko. Jussilla on selkä kipeänä.

HOHO - eikä Tramal auta genrerasisteihin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)