Synastikki 26.11.2006 11:04:26 (muokattu 26.11.2006 11:05:47) | |
---|
cutoffi ei oo kaakos mut EG taitaa olla :P ja säröstä on tone täysin auki :P En kyl tajuu mitä tarkotat niillä äänillä kun ei mun mielestä mitään ylimäärästä kuullu tossa näytteessä (siis murmelin)... EDIT: noi cutoff ja EG saattaa sen takia olla mitä on ku en oo oikein sisäistäny niiden säätämistä... :/ joku vois tiivistää pähkinänkuoressä niiden merkityksen... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Synastikki 26.11.2006 14:20:30 | |
---|
Säröä on liikaa ja säröön menevä soundi on liian paksu/detunetettu (josta siis tulee "rölöä" :D). Myöskin keyboard trackingia säätäisin että joka koskettimella olisi samat cutoffit. Ihan hyvä alku kyllä! Just my 2 cents... millos muuten Mestari Hipelius laittaa meille liidi-näytteen? =P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Hipelius 26.11.2006 16:30:21 | |
---|
millos muuten Mestari Hipelius laittaa meille liidi-näytteen? =P Hoho! Hyvä kysymys :D. Oon itseasiassa suunnittelemassa FAQ:ia leadeista ja säröistä näytteiden kanssa mutta siinä saattaa vielä kestää, koska oma kone on jonkin aikaa poissa pelistä joten en voi äänittää mitään. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=140587&type=hi Tuossa joitain _vanhoja_ leadeja. 0:55 kohdassa on yks varhaisista Jens-kokeiluista Korg Trinityllä. Sitten siinä hitaammassa soolossa on Rudess-emulaatioyritys Korg N364:llä, joka ei oikein onnistunut :D. Näistä liideistä yhtäkään en siis ole kuitenkaan käyttänyt yli vuoteen, taitaa kaikki pätsitkin olla jo tuhoutuneet :D. http://www.mikseri.net/sacrecy Tuolta löytyy ensimmäinen leadini (nostalgiaa), joka tuli Korg N364:stä sisäisillä efekteillä, kuten myös muissakin näytteissä. Ikävä kyllä en enää omista koko synaa, sen stringsejä on ikävä (Nightwish anyone? ;) ). The Shadow of Me:n liveversiossa soi JV-2080 Line6 POD 2.0:n läpi. Nykyään soitan leadit Tech21 SansAmp GT-2:n läpi, joka on paras säröpedaali mihin olen törmännyt, sekä synalla että kitaralla. Näytettä seuraa joskus. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Synastikki 26.11.2006 16:43:47 | |
---|
Hoho! Hyvä kysymys :D. Oon itseasiassa suunnittelemassa FAQ:ia leadeista ja säröistä näytteiden kanssa mutta siinä saattaa vielä kestää, koska oma kone on jonkin aikaa poissa pelistä joten en voi äänittää mitään. Joo koita laittaa vähän jotai korgeista ku nuo on niin mystisiä pelejä :D joo ja tosiaan suomenkielinen FAQ on kyllä tosi hyvä, koska nuista progsoundsin lontoonkielisistä ei meinaa aina ottaa ihan selvää... ja mielellään paljon asiaa filtteröinnistä, koska se ei sitten meinaa onnistua millään... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Hipelius 26.11.2006 16:50:38 | |
---|
Joo koita laittaa vähän jotai korgeista ku nuo on niin mystisiä pelejä :D joo ja tosiaan suomenkielinen FAQ on kyllä tosi hyvä, koska nuista progsoundsin lontoonkielisistä ei meinaa aina ottaa ihan selvää... ja mielellään paljon asiaa filtteröinnistä, koska se ei sitten meinaa onnistua millään... Eikä ne Progsoundsin FAQ:it edes niiiin hyviä ole loppujen lopuksi, mutta hyvin niillä pääsee alkuun kyllä. Toisaalta olen itse erittäin elitistinen leadien suhteen :D. Eikä ne munkaan tekemät erikoisia ole. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Synastikki 26.11.2006 17:17:13 | |
---|
Eikä ne Progsoundsin FAQ:it edes niiiin hyviä ole loppujen lopuksi, mutta hyvin niillä pääsee alkuun kyllä. Toisaalta olen itse erittäin elitistinen leadien suhteen :D. Eikä ne munkaan tekemät erikoisia ole. joo ku osa niistä "tee-suosikkisi-liidi" ohjeista on tehty sillä mikä-se-nyt-olikaan ohjelmalla ja sit ku yrittää korgilla vääntää ni ei tajuu mitään ku korgeissa on niin oma logiikkansa... muuten kyllä saa toimimaan mut aina mättää ne perhanan filtterit (rumaasanaa)... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
BubbleBob 26.11.2006 19:54:02 | |
---|
Murmeli - melko kitarasaundeja (tarkoituksella?!) nuo leadit, varsinkin Triton Lé, T3:ssa olikin mehevä, lyhyt SID-sustain (C64:Wizball/GameOver). Kaunista! Kuinka paljon tuo "Attustain" tulee Pod:sta ? |
Murmeli 26.11.2006 20:14:01 (muokattu 26.11.2006 20:24:06) | |
---|
melko kitarasaundeja (tarkoituksella?!) nuo leadit, varsinkin Triton Lé Jep. :) T3:ssa olikin mehevä, lyhyt SID-sustain (C64:Wizball/GameOver). Kaunista! Kuinka paljon tuo "Attustain" tulee Pod:sta ?Attsustain? :D en oikein tiedä mitä tarkoitat, tuo mehevä rapsahdus alussa tulee synan efekteistä: tosi hidas flanger + overdrive. PODista fuzz-mallinnus 1, hitunen säröä ja 4x12 kaappi. siinäpäs resepti siihen. Ite aaltomuodot: 2 x saw wave1, toinen kunnon detunessa (+3). ja velocity ohjaa cutoffia muistaakseni. EDIT: Laitoin yhden vähän vanhemman viritelmän, tällä kertaa äänessä vanha kitarapalstan sooloskaba, vermeinä Triton Lé, BigMuff ja POD. enjoy :D EDIT 2: linkkikin ois hyvä olla: http://www.mikseri.net/artists/?id=61494 "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |
Synastikki 26.11.2006 23:31:21 | |
---|
Jep. :) Attsustain? :D en oikein tiedä mitä tarkoitat, tuo mehevä rapsahdus alussa tulee synan efekteistä: tosi hidas flanger + overdrive. PODista fuzz-mallinnus 1, hitunen säröä ja 4x12 kaappi. siinäpäs resepti siihen. Ite aaltomuodot: 2 x saw wave1, toinen kunnon detunessa (+3). ja velocity ohjaa cutoffia muistaakseni. EDIT: Laitoin yhden vähän vanhemman viritelmän, tällä kertaa äänessä vanha kitarapalstan sooloskaba, vermeinä Triton Lé, BigMuff ja POD. enjoy :D EDIT 2: linkkikin ois hyvä olla: http://www.mikseri.net/artists/?id=61494 Onko nuo vaan ton T3 liidin ohjeet vai onko tuossa tuo LE kans? =) oli nimittäin niin herkullinen että ois kiva kokeilla sitä :P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Murmeli 27.11.2006 06:43:20 | |
---|
siinä oli t3 suurinpiirtein, kun jaksan/kerkeän niin laitan tuon Triton Lé:n ohjeet tarkasti tänne.. "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |
BubbleBob 27.11.2006 11:05:46 | |
---|
Saundissa on kunnon vahva D-Attack ja pyörehkö Sustain (-s pehmentää), siitä tuo Attustain. |
Synastikki 27.11.2006 21:56:51 | |
---|
tuossa kun aikaisemmin puhuttiin siitä single triggeristä niin se ei vaikuta mono-saundeissa. Poly-saundeissa tekee sen, että jos samaa kosketinta painaa useamman kerran peräkkäin niin aiempi ääni sammuu eikä tule mössöä yhdellä ja samalla äänellä (huhhuh mikä selitys xD) tarkistin korgin ohjekirjasta tuon :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
keyboardplayer 28.11.2006 01:16:47 | |
---|
tuossa kun aikaisemmin puhuttiin siitä single triggeristä niin se ei vaikuta mono-saundeissa. Poly-saundeissa tekee sen, että jos samaa kosketinta painaa useamman kerran peräkkäin niin aiempi ääni sammuu eikä tule mössöä yhdellä ja samalla äänellä (huhhuh mikä selitys xD) tarkistin korgin ohjekirjasta tuon :) Niinkuin sen selitin ;) (pakko oli päästä pätemään :p) |
BubbleBob 30.11.2006 01:41:32 | |
---|
Minkäslaiset Lead-säännöt teille pätee, eli missä vaiheessa Lead muuttuu Pad:ksi, tai muuksi? Muutenkin aloittelijalla on ajoittain hukassa nuo lajikkeet ja vehkeeseenkin pitäisi antaa kakskirjain: St,Pd,Fx,Ba,..,Ld, vai pitäisikö omassa vehkeessä mennä ihan vaan omalla maulla (vaihtovehkeen saaja repii sitten hiusrajaan taa) ? Laittakaa lisää Leadeja, sellaisia mitä itse käytätte sooloissa - saadaan muhevuutta mukaan. |
Murmeli 01.12.2006 17:15:57 | |
---|
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |
JPQ 01.12.2006 21:31:26 | |
---|
Minkäslaiset Lead-säännöt teille pätee, eli missä vaiheessa Lead muuttuu Pad:ksi, tai muuksi? Muutenkin aloittelijalla on ajoittain hukassa nuo lajikkeet ja vehkeeseenkin pitäisi antaa kakskirjain: St,Pd,Fx,Ba,..,Ld, vai pitäisikö omassa vehkeessä mennä ihan vaan omalla maulla (vaihtovehkeen saaja repii sitten hiusrajaan taa) ? Laittakaa lisää Leadeja, sellaisia mitä itse käytätte sooloissa - saadaan muhevuutta mukaan. Ja lead on meldia soitin minusta pad säestää kuin jousi/vaskisektio tai kuoro joka soittaa pitkiä nuotteja. eli sillä soitetaan sointujakin ja padit on minusta pehmeitä leadit taas yleensä selvästi kuuluvia kuten särökitara,oboe... PS. St/Ld juttu omalla maulla niin mäkin teen mulla esim. eräs soundi joka alhaalta synabasso ja ylhäältä leadi lähinnä että oma maku ratkaisee tuohan voi muuttaa tallettamalal soundin uusiksi no ainakin täällä voi. |
Synastikki 02.12.2006 11:03:54 (muokattu 02.12.2006 11:05:57) | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=61494 Taas uutta. Työjuhtana T3, tässä sitä pulse 25%-aaltomuotoa detunessa. tuo kuulosti kivan pyöreeltä ja en yhtään tiedä miks mut tuli jotenki DT mieleen... millos niitä teko-ohjeita pistät ;) tästäki voisit pistää ja siitä Lé Jenssistä :P EDIT: piti kuunnella vähän aikaa mut sit tajusin et se on enemmänki Warmenin Unknown soldier albumin liidi mikä tosta alusta tuli mieleen :P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Synastikki 02.12.2006 11:12:55 | |
---|
Murmeli hei, Millaset asetukset sul on muuten käytössä tossa PODissa? =) ku mulla on lainassa tosiaan tuo yks multiefektipönttö ni vois kokeilla eri juttuja sillä :P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Synastikki 02.12.2006 15:35:57 | |
---|
Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Murmeli 04.12.2006 12:53:46 | |
---|
joo multaki taas uusi liidisaundi :P kehitystä tapahtunu positiiviseen suuntaan, mutta vähän nakkia tuo ääni saisi syödä, jotta lihoisi hieman. ja delaytä oli vähän liiankin hintsusti. mutta, se olikin miun makuasia. "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |