Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 564 65 66 67 68105 106 107 108 109
Barfunkel
22.08.2013 14:47:29
Nord Lead 2x 890€

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=787733

Uutena siis Thomannilla 1099€, B-stockina 999€.

Mitä itse olen käytettyä ei-vintage musalaitteistoa myynyt niin hyvä nyrkkisääntö tuntuisi olevan että hyvä kun puolet alkuperäisestä hinnasta saa, vaikka olisi uudehko priimakuntoinen. Toki voi aina yrittää pyytää tuollaista 80% alkuperäisestä hinnasta, mutta tuskin saa kaupaksi, muuta kuin korkeintaan jotain todella spesiaalia kamaa, mitä joku erittäin yleinen NL2x ei ole.

Hah! Huvikseni hain torilta hakusanoilla Nord Lead ja sieltä löytyi vieläkin kalliimpi 2x:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=783973

Itse en ainakaan oikein näe realistista tilannetta jossa joku välttämättä haluaa 2x:n mutta ei pysty säästämään puuttuvaa 20:ntä prosenttia hinnasta vaan ostaa ilman takuuta olevan pari vuotta vanhan käytetyn.

Tosin saatan tietty olla väärässäkin, ehkä nämä oikeasti menevätkin tuommoisilla hinnoilla kaupaksi (tosin tätä ei oma myyntihistoriani ainakaan tue).
Leikari
22.08.2013 15:11:39
Barfunkel: Mitä itse olen käytettyä ei-vintage musalaitteistoa myynyt niin hyvä nyrkkisääntö tuntuisi olevan että hyvä kun puolet alkuperäisestä hinnasta saa, vaikka olisi uudehko priimakuntoinen.

Joskus muinoin oli kodinkonekaupassa nyrkkisääntönä, että kun laitteen vei ulos kaupasta ja avasi laatikon, putosi arvo 30%.

Minusta tuo sopii suuntaa antavaksi lähtökohdaksi elektronisten soittimienkin kohdalla. Ellei sitten ole aivan varma, että on "kerran kokeiltu, ei sopinut minulle" -tyylinen tapaus.

Muut saa ostaa kalliimmallakin jos huvittaa, mutta olen tuota noudattanut tai sitten ostanut kerralla kaupasta ihka uuden.
Janus
22.08.2013 16:10:03
Kova meininki. Kierrätyskeskuskamaa (mm. Yamaha-kotiurut 350 €), "saa tinkiä mutta ei välttämättä auta".

http://www.facebook.com/media/set/? … et=pcb.10151750419677626&type=1
http://www.facebook.com/media/set/? … et=pcb.10151750425872626&type=1
JPQ
22.08.2013 20:57:39

Leikari: Joskus muinoin oli kodinkonekaupassa nyrkkisääntönä, että kun laitteen vei ulos kaupasta ja avasi laatikon, putosi arvo 30%.

Minusta tuo sopii suuntaa antavaksi lähtökohdaksi elektronisten soittimienkin kohdalla. Ellei sitten ole aivan varma, että on "kerran kokeiltu, ei sopinut minulle" -tyylinen tapaus.

Muut saa ostaa kalliimmallakin jos huvittaa, mutta olen tuota noudattanut tai sitten ostanut kerralla kaupasta ihka uuden.

jotkut sanoneet tietokone hommissa jopa 50%. ja se minusta paremmin näihin istuva perusteluollaan joskin sanoisin tavarasta kiinni ja jos ei ole todellakaan kamalasti käytetty ei tarvitse laseka minusta 30-50%. mutta 20% voisi olla sopiva laskuhelposti.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Thomas Häggblom
22.08.2013 23:00:22

Itse en ainakaan oikein näe realistista tilannetta jossa joku välttämättä haluaa 2x:n mutta ei pysty säästämään puuttuvaa 20:ntä prosenttia hinnasta vaan ostaa ilman takuuta olevan pari vuotta vanhan käytetyn.

Omasta 2X:stäni maksoin 900€ käytettynä mutta silloin uudet maksoi muistaakseni lähemmäs 2000€ kun ei ollut nelosta eikä waveakaan silloin vielä olemassa. Ihan turha luulla, että siitä enää saisi 900€ takaisin. Mutta siksipä en myykään, kyllä tuollaiselle Nordille aina jotain virkaa studiosta löytyy :)

Kyllä se n. 30-50% hinnanalennus on ihan normaalia ja perusteltua näiden jatkuvasti uusiutuvien nykysoittimien markkinoilla. Turha luulla saavansa omiaan takaisin jos uutena ostaa. Toista se on sitten vintage-synien kohdalla..
The Modulation Wheel // www.soundcloud.com/themodulationwheel
R0IST0
23.08.2013 00:34:08 (muokattu 23.08.2013 00:34:31)
Leikari: Joskus muinoin oli kodinkonekaupassa nyrkkisääntönä, että kun laitteen vei ulos kaupasta ja avasi laatikon, putosi arvo 30%.

meillä se menee toisinpäin, kun avaan laatikon arvo nousee vähintään sen 30% ;)
lukethesis
25.08.2013 16:47:35
Missä hinnoissa noi DX7:t menee nykyään, vaikka onkin iifd? Eikö tuo 450e:kin ole aika paljon...vai olenko väärässä
JPQ
25.08.2013 23:48:35

lukethesis: Missä hinnoissa noi DX7:t menee nykyään, vaikka onkin iifd? Eikö tuo 450e:kin ole aika paljon...vai olenko väärässä

Minulla vain käyttöarvoon nojaava näkemys eli paljon siinä mkielessä. mutta en tiedä onko muuten kun tainnut joku yrittää alkuperäistä dx7 synaakin myydä 250-300eurolla eri juttu menikö kaupaksi. ja minusta 300e maksimi mitä tuon sortin teknologiasta voisjn kuvitella käytännössä maksavani.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tliedes
28.08.2013 06:18:02

Triton Le 88 hintaan 750e.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=789675

Entäs toi jupiter 4 hinta?
tarmo
28.08.2013 07:17:22
tliedes: Triton Le 88 hintaan 750e.

Ettei olisi vieläpä Le 61....
cyberiad2001
28.08.2013 08:22:11

tliedes: Triton Le 88 hintaan 750e.

Onhan se aika hintava, kuvasta päätellen aika elämää nähnyt yksilö, mutta pienellä laitolla varmaan laitettavissa. Mun käsitykseni mukaan tuossa on kyllä hieman ilmaa... samalla myyjällä oli MS-10 450 €, mutta se ei ehtinyt kauaa täällä vanheta. Omastani maksoin enemmän pari vuotta sitten, mutta se oli/on kyllä siisti
uusi CD ilmestynyt! Nemesis: Living Statues (retroduction 012) kts. www.nemesisem.net
R0IST0
28.08.2013 11:32:20
cyberiad2001: Onhan se aika hintava, kuvasta päätellen aika elämää nähnyt yksilö, mutta pienellä laitolla varmaan laitettavissa. Mun käsitykseni mukaan tuossa on kyllä hieman ilmaa... samalla myyjällä oli MS-10 450 €, mutta se ei ehtinyt kauaa täällä vanheta. Omastani maksoin enemmän pari vuotta sitten, mutta se oli/on kyllä siisti

juppinelosesta kuka tahansa meistä maksais 5v päästä 2000€ kyselemättä
cyberiad2001
28.08.2013 12:01:56

R0IST0: juppinelosesta kuka tahansa meistä maksais 5v päästä 2000€ kyselemättä

näinhän se menee :) Itsekin olen monesti miettinyt että möis pois useimmat kakkosdivisioonan analooginsa ja koettais ostaa niillä rahoilla yhden tosi kovan klassikon tilalle. Tuntuu vaan siltä, että tuokin pitäis tehdä asap, jos meinaisi halvemmalla selvitä. Olen muuten kovasti parin viime kuukauden aikana hurahtanut ipadin synasovelluksiin ja onhan ne mukavia. Eilen kuitenkin ehdin viimein Alesiksen IO dockin hankittuani kokeilla niitä studiolla rautasynien kanssa kunnolla ja kyllä huomasi, että ne on nimenomaan mukavia, mutta tosi tilanteessa vain niitä. Onhan niissä mahtavia, uusia puolia paljon, mutta...
uusi CD ilmestynyt! Nemesis: Living Statues (retroduction 012) kts. www.nemesisem.net
18is9
28.08.2013 12:26:10

Onhan tämä vähän hassu tilanne. Oikeastihan se pitäisi mennä niin että koko ajan pukkaisi markkinoille entistä halvempaa ja parempaa analogia (myös poly-sellaista) niin että ei olisi mitään tarvetta haikailla jonkun Jup-4:n perään.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Vessajono
28.08.2013 12:46:58
18is9: Onhan tämä vähän hassu tilanne. Oikeastihan se pitäisi mennä niin että koko ajan pukkaisi markkinoille entistä halvempaa ja parempaa analogia (myös poly-sellaista) niin että ei olisi mitään tarvetta haikailla jonkun Jup-4:n perään.

Jos niitä joku ostaisi, niin kai maar niitä tehtäisiinkin.
Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN?
cyberiad2001
28.08.2013 13:27:03

Vessajono: Jos niitä joku ostaisi, niin kai maar niitä tehtäisiinkin.

En usko, että enää nykymaailmassa tehdään ainakaan lähitulevaisuudessa. Tuotanto- ja kulutusfilosofia ovat siinä määrin erilaiset, että on aina kannattavampaa tuottaa melko hyvää halvemmista aineksista halvempaan myyntihintaan kuin palvella pientä spesiaaliporukkaa luksusvehkeillä. Suuri osa ammattilaisista suoltaa kuitenkin työkseen käyttömusaa, jossa pärjää riittävän hyvin viimeisimmillä softillakin... MS-20 oli mielenkiintoinen avaus Korgilta, mutta tuntuu saaneen aika ristiriitaisen vastaanoton (kuka nyt onkaan sitä vielä päässyt itse kokeilemaan), joten ei se ehkä uutta tuotantotrendiä kuitenkaan pistä vauhtiin. Mutta summa summarum, en kyllä näe tilannetta että vanhat klassikot tulis enää alennusmyyntiin 90-luvun tyyliin... hyväkuntoiset ja toimivat päätyy arvon tunteville tahoille ja eipä sitten enää markkinoilla niitä liikukkaan ...ainakaan ostajan näkökulmasta kohtuulliseen hintaan.
18is9
28.08.2013 14:01:13

Vessajono: Jos niitä joku ostaisi, niin kai maar niitä tehtäisiinkin.

Niin no, tulisko samoilla spkeseillä valmistettu jup-4 maksamaan 2000€? Andromeda taisi maksaa vähän enemmän uutena, Prophet 08 on halvempi. Voisi kuvitella että syntikka jossa on jup-4 speksit ei maksaisi ihan noin paljoa.
cyberiad2001
28.08.2013 14:13:40

18is9: Niin no, tulisko samoilla spkeseillä valmistettu jup-4 maksamaan 2000€? Andromeda taisi maksaa vähän enemmän uutena, Prophet 08 on halvempi. Voisi kuvitella että syntikka jossa on jup-4 speksit ei maksaisi ihan noin paljoa.

Ei varmaan maksaisikaan, mutta sarjatuotantoa ei silti taida syntyä kun valmistaja saa paremman katteen myyntihinnaltaan vastaavalla tai halvemmalla ja tuotantokustannuksiltaan paaaljon halvemmalla muovipaketilla :)
18is9
28.08.2013 14:38:57

Olen kuitenkin ymmärtänyt että Moog nyt ainakin joten kuten tulee toimeen, ja niiden laitteet nyt eivät edes ole mitenkään kauhean edullisia. Joten, voisin olettaa että re-issue Jupiter-8 menisi kahden tonnin hintalapulla kuin kuumille kiville ;).
cyberiad2001
28.08.2013 14:58:23

18is9: Olen kuitenkin ymmärtänyt että Moog nyt ainakin joten kuten tulee toimeen, ja niiden laitteet nyt eivät edes ole mitenkään kauhean edullisia. Joten, voisin olettaa että re-issue Jupiter-8 menisi kahden tonnin hintalapulla kuin kuumille kiville ;).

Toivotaan, että herra Roland kuuntelee :) Ja sitten täyskokoisella koskettimistolla ja metallikuorella, kiitos!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)