Aihe: Motif(ES)Kilta
1 2 3 4 5 6 7 8 920 21 22 23 24
WanhaWetäjä
05.03.2004 11:52:23

Mä oon automaattikiipparisti...ja kuoren alta ei löydy yhtään mitään. Mutta taidolla ja fiiliksellä vedetään!

Mä katoin ton Motifin ES demon...onko se siis kuitenkin enemmän tota vatkain-osastoo,vai onko siitä esim. keikkakäyttöön musassa kuin musassa,jos nyt vertaa johonkin perinteiseen syntsa(Trinity etc)-osastoon,eli onko se Motif myös muuta kuin työasema/vatkain??Entä kosketus,
perseestäkö niinkuin yleensä näissä tehosekottimissa on?

Eli jos unohtaa ton automatiikan...niin mitä jää jäljelle,tää nyt on tietysti niille joilla on jo kokemusta laitteesta,saundit kuulosti siinä demossa hyvältä,no ainahan ne kun on asiansa osaava esittelijä....
M.i.k.key
05.03.2004 13:09:37 (muokattu 05.03.2004 13:11:11)
Siinä on parhaat soundit keikkakäyttöön, oli musa mikä vaan! Triton on tuommoinen hevipeli ja sitten puukorvaisille hudakiipparisteille joiden edellinen kova juttu on ollut M1. Tuossa genressä motif pesee mennen tullen, akustiset soittimet kuten jouset, puhaltimet... ovat loistavia. Pitää kuitenkin muistaa että liitto kieltää synatorvet.

Myös Yamahan sähköpianot ovat aina olleet loistavia ja nyt on kovasti petrattu matoissa ja leadsoundeissakin.
Varsinaista automatiikkaa tuossa EI OLE! Rumpukomppeja sillä saa aikaa käyttämällä arpeggiaattoria, joka ohjaa rumpusettejä. Tyylejä ei ole kuiteskaan sen vertaa että tuollaisen one-man-band-keikan klaarais valmistelematta.

EDIT: tuosta kosketuksesta vielä. 5 ja 6- oktaavisissa malleissa on mielestäni hyvä synakosketus. ES8:n pianokoskettimisto on todella hyvä, onhan yammulla noista kaiken maailman clavinovista jo sen verran kokemusta
My name is Baron, M.i.k.key Baron
WanhaWetäjä
05.03.2004 14:02:27

Varsinaista automatiikkaa tuossa EI OLE! Rumpukomppeja sillä saa aikaa käyttämällä arpeggiaattoria, joka ohjaa rumpusettejä. Tyylejä ei ole kuiteskaan sen vertaa että tuollaisen one-man-band-keikan klaarais valmistelematta.

Tänk juu!

Sillä vois kuitennii tehä helposti keikkapohjia tyyliin rummut/basso jotain pientä sälää?Entäs sitten omien combisaundien teko,esmes vasuribasso ja oikeella kädellä vaikkapa rhodes,jonka päälle volumepedaalilla esmes hammondia välillä mausteeksi....se rhodes ei kyllä mua vakuuttanut siinä esittelyvideossa?

Juu ei musta ole OMB-mieheksi,ei riitä pokeri....

Ymmärsin myös että laite on suoraan hyödynnettävissä vaikka Logicin tai Cubasen kaa?
samulijp
05.03.2004 16:48:54
Sillä vois kuitennii tehä helposti keikkapohjia tyyliin rummut/basso jotain pientä sälää?Entäs sitten omien combisaundien teko,esmes vasuribasso ja oikeella kädellä vaikkapa rhodes,jonka päälle volumepedaalilla esmes hammondia välillä mausteeksi....se rhodes ei kyllä mua vakuuttanut siinä esittelyvideossa?

Kyllä onnistuu, helposti ja nopeasti :)

Terve itsetunto on hyvä asia.

Ymmärsin myös että laite on suoraan hyödynnettävissä vaikka Logicin tai Cubasen kaa?

Yep! USB piuha koneeseen ja menoksi. Sekkaria voit ohjata motiffilla suoraan. Rec, play, stop, kelaukset, jog´n´shuttle, liut, nupit, nappulat, jne...
Notefix
05.03.2004 16:55:09

Mä luin ton vahingossa: "Juu ei musta ole COB-mieheksi,ei riitä pokeri...."

Sinänsä viisas lause, kummin päin tahansa :)
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Snowblind
05.03.2004 18:42:03

Like Andrey Bolshakov's smile, cruel and cold
Fuzzy Boner
06.03.2004 10:17:17
se rhodes ei kyllä mua vakuuttanut siinä esittelyvideossa?

Mul on jotain fuusiobändiä jenkkilästä missä vetää kosketinsoittaja kyseisellä pelillä "rhodes-soundia"(Toimii yllättävänki hyvin)..

Jos vetää jonku putkivahvarin läpi, nii toimii ihan jees. Itse luokittelen kyllä Nord Elektron Rhodesin paremmaksi.. Sillä ku tuuttaa kunnon styrkkarin läpi nii kuulostaa jo aika rouheelta!
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! "Maapallo on kaikille meille auki, kun vain tehdään töitä"(M.Nykänen 3.3.2004)
Kosmonautti
06.03.2004 12:27:06
Olin eilen keikalla, jossa kiiboord-paavo veteli Motifilla. Täytyy sanoo, että hyvältä kyllä soundas. Se soittaja oli vaan kaikin puolin aika kummallinen kaveri. Ryntäsi mm. kesken keikan rumpuja soittamaan...soittais vaan sitä Motifiansa!
Fuzzy Boner
06.03.2004 12:31:40 (muokattu 06.03.2004 12:32:47)
Olin eilen keikalla, jossa kiiboord-paavo veteli Motifilla. Täytyy sanoo, että hyvältä kyllä soundas. Se soittaja oli vaan kaikin puolin aika kummallinen kaveri. Ryntäsi mm. kesken keikan rumpuja soittamaan...soittais vaan sitä Motifiansa!

Joo.. Noi tuppaa olemaan sekasin noi motif-omistajat.. Öh ainiin, mulki on sellanen. Miten veti rumpuja muuten? Oliko selvinpäin?

Kuulin muuten kerran jutun, että eräs kosketinsoittaja oli pohjois-suomessa jameissa jossain baarissa soittanut rumpujen lisäksi bassoa ja laulanut. Oli kuulemma ollut snadi rapula seuraavana aamuna bänditreeneissä.. Sekin varmaan omistaa motiffin. Tiedä vaiks olis sama jätkä
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! "Maapallo on kaikille meille auki, kun vain tehdään töitä"(M.Nykänen 3.3.2004)
M.i.k.key
06.03.2004 12:44:52
No huh huh. Kaikenlaisia hahmoja sitä tällä alalla pyöriikin. Suutari pysyköön lestissään
Kosmonautti
06.03.2004 14:34:00 (muokattu 06.03.2004 14:37:32)
Miten veti rumpuja muuten? Oliko selvinpäin?

Kyllä se ihan mukavasti niitä rumpuja koputteli - niin kauan, kunnes saatiin vaiennettua... Jotenkin musta tuntui, ettei se ollut eilen ihan oma itsensä. Taisi olla selvin päin.

Tiedä vaiks olis sama jätkä

Joo, oli se vaan niin outo hiihtäjä, ettei tollasia kovin montaa Suomeen mahdu.
WanhaWetäjä
06.03.2004 18:11:37

Mul on jotain fuusiobändiä jenkkilästä missä vetää kosketinsoittaja kyseisellä pelillä "rhodes-soundia"(Toimii yllättävänki hyvin)..

Jos vetää jonku putkivahvarin läpi, nii toimii ihan jees. Itse luokittelen kyllä Nord Elektron Rhodesin paremmaksi.. Sillä ku tuuttaa kunnon styrkkarin läpi nii kuulostaa jo aika rouheelta!

Mä katoin uusiks sen esittelyvideon,se phaser-efekti siinä saundissa oli mun mielestä jotenkin "halvan"kuulonen,vähän luonnoton kenties?Tai liian dominoiva...
samulijp
07.03.2004 13:07:22
Mä katoin uusiks sen esittelyvideon,se phaser-efekti siinä saundissa oli mun mielestä jotenkin "halvan"kuulonen,vähän luonnoton kenties?Tai liian dominoiva...

Jotakuinkin kaikki on muokattavissa joten mars phaseria säätämään. Muutenkin noita Rhodes/Wurly soundeja on monta joten eiköhän sieltä se oma löydy.
Ja kyllä, elektro toki pesee motiffin rhodesit ja hammondit mennen tullen.
timwee
08.03.2004 12:50:52
Minun mielestäni Yamahassa on aina ollut hyvät ja aika tunnistettavat sähköpianot. Tuollainen aika hifi miellyttää minun korvaani. En omista motif:ia mutta vähän sitä testailleena kyllä kiinnostaisi
M.i.k.key
08.03.2004 13:43:00 (muokattu 08.03.2004 13:43:15)
hehe, osta siis motif! Tämän sanominen lämmittää aina
Jabbe
09.03.2004 18:18:25
Viimeinkin, Jabbe liittyy MotifES-Kiltaan!! Wehee!!!

Ja mä olin eka joka tän tilas. Nooh... :)
My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
m6mm
09.03.2004 19:15:38

Onnea.
"Five to one baby, one in five,no one here gets out alive..."
KB
10.03.2004 08:04:48
Onnee Jabbe. Jo oli aikakin...
Tasan ei käy jalkapohjat™
Notefix
10.03.2004 12:31:31

Kato. säkin! nythän me ollaan sitten kaikki killassa!
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Snowblind
10.03.2004 13:00:24

Jokohan mun EsXS tulisi...
Like Andrey Bolshakov's smile, cruel and cold
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)