![]() 04.09.2009 12:34:11 | |
---|---|
jthereal: asiahan ei minulle kuulu mutta esimerkiksi miten? Tästä olikin vissiin jo jossakin toisessa threadissa puhe, mutta mulla taas on toiminut erittäin hyvin sellainen helppo toimenpide, että nappaa nimilistan pois ja sitten koskettimet myös. Sitten silikonisprayta kosketinkorokkeiden päällä oleviin huopiin. Annetaan kuivua yön yli. Kitka vasaran ja kosketinkorokkeen välillä vähenee ja näinpä kosketus on kevyempi. Mulla on -75 alkupuolen Rhodes jossa huovat on kosketinkorokkeissa, toisin kuin joissakin (kai myöhemmissä, en nyt muista) ne huovat on vasaroissa, jolloin sprayn ruiskiminen voi olla hankalampaa. Mun mielestä toi silikoni toimii hiton hyvin ja ero oli ainakin mun Rhodesin kohdalla aivan selkeä. Korokemöykkymodausta en itsekään ole alkanut tehdä, kun en halua kajota alkuperäiseen konstruktioon. | |
![]() 04.09.2009 13:59:00 | |
Pitää olla vaan tarkkana että mitä siliconi-spräytä se on! Pitää olla puulle, ja muoville, ja huovalle ja lähes kaikelle soveltuvaa ja sellaista saa etsiä vähän enemmän. Motonetista saa ainakin sellaista siliconi-spräytä. Voi mennä paskaks sieltä sisältä kaikennäköistä, jos on väärä siliconi. | |
![]() 05.09.2009 03:46:26 | |
kiippariippa: Tästä olikin vissiin jo jossakin toisessa threadissa puhe, mutta mulla taas on toiminut erittäin hyvin sellainen helppo toimenpide, että nappaa nimilistan pois ja sitten koskettimet myös. Sitten silikonisprayta kosketinkorokkeiden päällä oleviin huopiin. Annetaan kuivua yön yli. Kitka vasaran ja kosketinkorokkeen välillä vähenee ja näinpä kosketus on kevyempi. Mulla on -75 alkupuolen Rhodes jossa huovat on kosketinkorokkeissa, toisin kuin joissakin (kai myöhemmissä, en nyt muista) ne huovat on vasaroissa, jolloin sprayn ruiskiminen voi olla hankalampaa. Mun mielestä toi silikoni toimii hiton hyvin ja ero oli ainakin mun Rhodesin kohdalla aivan selkeä. Korokemöykkymodausta en itsekään ole alkanut tehdä, kun en halua kajota alkuperäiseen konstruktioon. huh! kyl vähä kuumottaa lähtee tost mk'sest repii koskettimii irti. pitää vähä yytsii jos löytäis helpon tavan, varmasti sellainen on, vaan on paljon opittavaa tosta laitteesta vielä. rasittavaa soittaa kun varsinkin matalasta päästä on niin hirveen vaikeeta soittaa. Itse olen soittimen virittänyt mutta olen miettinyt kysyä joltain kovemman luokan tekijältä huoltotoimenpidettä että kattois sen läpi ja pistäis kuntoon, toi on 20 vuotta vaan ollut yksin ja se o vähä kohmees. paljonkoha sellasest huollost pyydetää? meinaan jos tulee paikanpäälle stadis kattoo, vaihtaa huopia ym. M line freak on a funky tip. | |
![]() 05.09.2009 15:32:18 | |
Ruotsissa myynnissä uudet Rhodesit, hinta 39 995;- SEK | |
![]() 05.09.2009 23:39:43 | |
Katos perhana, on mennyt multa ihan ohi. Eli näköjään Rhodes "Mk 7" on lipsahtanut ihan myyntiinkin asti. Suolainen hinta on Atlantin kummallakin puolella... | |
![]() 07.09.2009 20:22:24 | |
Luonnollisesti pitää olla sellaista silikonia, joka ei esim syövytä muoviosia. dantone: Pitää olla vaan tarkkana että mitä siliconi-spräytä se on! Pitää olla puulle, ja muoville, ja huovalle ja lähes kaikelle soveltuvaa ja sellaista saa etsiä vähän enemmän. Motonetista saa ainakin sellaista siliconi-spräytä. Voi mennä paskaks sieltä sisältä kaikennäköistä, jos on väärä siliconi. | |
![]() 07.09.2009 20:36:09 | |
Koskettimet lähtevät erittäin helposti irti. Ei tarvitse kuin irrottaa neljä ruuvia, jolla nimilista (eli siis se hopeanvärinen lista, jossa ovat ne potikat ja Rhodes / Fender Rhodes -logo) on kiinni. Kyseinen lista irtoaa sen jälkeen. Tämän jälkeen koskettimet lähtevät irti (kun nostaa kosketinta ylöspäin, sen voi vetää soittimesta pois). Koskettimien poisto kuulostaa paljon hankalammalta kuin mitä tosiasiassa on. jthereal: huh! kyl vähä kuumottaa lähtee tost mk'sest repii koskettimii irti. pitää vähä yytsii jos löytäis helpon tavan, varmasti sellainen on, vaan on paljon opittavaa tosta laitteesta vielä. rasittavaa soittaa kun varsinkin matalasta päästä on niin hirveen vaikeeta soittaa. Itse olen soittimen virittänyt mutta olen miettinyt kysyä joltain kovemman luokan tekijältä huoltotoimenpidettä että kattois sen läpi ja pistäis kuntoon, toi on 20 vuotta vaan ollut yksin ja se o vähä kohmees. paljonkoha sellasest huollost pyydetää? meinaan jos tulee paikanpäälle stadis kattoo, vaihtaa huopia ym. | |
![]() 08.09.2009 14:36:28 | |
Itse olen niitä huopia liukastanut parafiiniöljyllä. Eikä sitä varten tarvitse koskettimia irroittaa. Ruiskun ja neulan kanssa on helppo ruikkia sinne väliin kun nostaa vasaroita. Been there - done that - don't ask. | |
![]() 08.09.2009 21:01:36 | |
Mäkin oon yhden -74 vuosimallin rhodesin purkanut osiin ja putsannut yms. Ei se ole vaikeaa, varsinkin jos netistä hakee sen manuaalin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)