Synastikki 19.11.2006 11:36:33 | |
---|
Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Adawolf 19.11.2006 11:53:18 | |
---|
Nyt sain jotain kuraa nauhotettua joten tuolta voi kuunnella ---> http://www.mikseri.net/music/play.php?id=239873&type=hi harvinaisen huonosti soitettu (lue: yliyritetty)... Koko saundi väännetty Korg Triton Classicilla ilman ylimääräisiä vermeitä... Jotenki aika retron kuulonen eikä oikeen löytyny dynamiikkaa My keyboard wants to kill yo mama. |
Synastikki 19.11.2006 12:11:32 | |
---|
Jotenki aika retron kuulonen eikä oikeen löytyny dynamiikkaa ei oikeen toi dynamiikka hevissä kulje ku vaan tilua sieltä paukuttelee biiseissä että sen takia ei dynamiikkaa tuossa... retro? =) en ymmärrä :P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
ownar 19.11.2006 14:24:48 | |
---|
täytyy kyllä myöntää että teil on ihan erillainen lead maku ku mulla :P tää mun power metal lead kuulostaa paremmalta ja paremmalta mutta silti ku ton mun kitara vahvarin kautta soitan niin kuulostaa jotenkin tyhjältä tai tylsältä : / Pitäs saaha vähän vetisyyttä lisää tai jotain... |
Synastikki 19.11.2006 23:06:34 | |
---|
täytyy kyllä myöntää että teil on ihan erillainen lead maku ku mulla :P tää mun power metal lead kuulostaa paremmalta ja paremmalta mutta silti ku ton mun kitara vahvarin kautta soitan niin kuulostaa jotenkin tyhjältä tai tylsältä : / Pitäs saaha vähän vetisyyttä lisää tai jotain... ootko koittanu tehdä niin että lisäät särön siitä kitaravahvarista? =) siis saundi ulos kiipparista ilman säröä ja sitten vahvarin omaa säröä peliin :P tällöin tosin ei kannata käyttää reverbiä/delayta... No tuo Lead-maku kyllä vaihtelee melko vahvasti ja sehän riippuu pitkälti bändin saundista myös että millainen liidi on kyseessä... tollainen pelkkä lead-nauhotus ei siinä mielessä anna täyttä totuutta asiasta :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Synastikki 20.11.2006 14:41:00 | |
---|
Tuli vaan sellasta mieleen että jos yrittäis sisäisellä säröefektillä tavoitella esim. Big Muffin kaltaista säröä niin millaset asetukset siihen kannattaa ajaa... lähinnä että onko enemmän Overdrive vai Hi-Gain ja paljonko sitä driveä kannattaa siihen ajaa kun asteikko on 0-100? Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
ownar 20.11.2006 14:41:23 | |
---|
joo oon testannu tota säröä mutta toi on aika halpa ja sitäki vanhempi vahvari ja ei siitä paljon apua tuu muuttuu vaan enemmän kitaran kuuloseks jossa särö heittelehtii minne tahtoo :P. Ongelma on se että tota cutoffia lisäämällä käy niin että tulee "torvi lead" ja jos on liian vähän ni tulee taas tylsä : /. Kuulokkeiden kautta kuulostaa ihan hyväåltä mutta sitte ku vahvarista tulee ulos ni kuulostaa aika tyhjältä. |
Synastikki 20.11.2006 15:01:27 | |
---|
joo oon testannu tota säröä mutta toi on aika halpa ja sitäki vanhempi vahvari ja ei siitä paljon apua tuu muuttuu vaan enemmän kitaran kuuloseks jossa särö heittelehtii minne tahtoo :P. Ongelma on se että tota cutoffia lisäämällä käy niin että tulee "torvi lead" ja jos on liian vähän ni tulee taas tylsä : /. Kuulokkeiden kautta kuulostaa ihan hyväåltä mutta sitte ku vahvarista tulee ulos ni kuulostaa aika tyhjältä. ootko koittanu kuunnella saundia joidenki stereoiden/tietokoneen kaiuttimien läpi... kannattaa kuunnella sellasilla kamoilla millä on tottunu kuuntelemaan muutakin musiikkia niin auttaa :) ja harvemmin sitä kitaravahvarin läpi vedellään livenä ellei kyseessä ole hammond :P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
keyboardplayer 20.11.2006 16:20:01 | |
---|
Löytyykö kellään kunnollista sync lead patchia tritoniin? Haussa olisi samanlainen kun esim. NI pro-53:n super sync lead, jos sanoo mitään. En osaa oikein kuvailla kun en ole paremmin perehtynyt noihin. |
Hipelius 21.11.2006 12:43:41 | |
---|
Löytyykö kellään kunnollista sync lead patchia tritoniin? Haussa olisi samanlainen kun esim. NI pro-53:n super sync lead, jos sanoo mitään. En osaa oikein kuvailla kun en ole paremmin perehtynyt noihin. Ei ole ei tule. Sama juttu kuin PWM:n kanssa, eli analogisilla tai sitä mallintavilla vain :). Tietysti Tritonissa voi olla siitäkin sampleja mutta epäilen taasen sitä toimivuutta. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
ownar 21.11.2006 19:06:29 (muokattu 21.11.2006 19:09:34) | |
---|
jaa mun leadi alkaa olee valmis on muuten aika lailla saman kuulonen ku jens johanssonin soittama leadi sonata arctican kappaleen the cagein alussa (ei mun lemppari mutta toimiii :) ) Tosin tästä on monta variaatiota on vaan huomannu että nois jens leadeis on persoonaa olan takaa.... nyt jos sais tän vaan jotenki nauhotettuu : /. Kuulokkeiden kautta kuulosaa ihan velliltä tosin jotenki tuntuu sitlä et aina ku kuuntelee kuulokeilla ni cutoff laskee ja kuulostaa sähkösemmältä... |
Synastikki 21.11.2006 23:10:24 | |
---|
kuulokkeet kyllä usein muuttaa ääntä valitettavasti... joo koita nauhottaa ku haluun kuulla :P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Leija 22.11.2006 14:57:36 | |
---|
Ei ole ei tule. Sama juttu kuin PWM:n kanssa, eli analogisilla tai sitä mallintavilla vain :). Tietysti Tritonissa voi olla siitäkin sampleja mutta epäilen taasen sitä toimivuutta. MOSS-laajennuksellahan järjestyy Tritoniin sekä PWM että oskillaattorien synkkaus. Samplejen kanssa räveltäminen tosiaan tuskin toimii. Kaikkihan me kuljemme loassa, mutta toiset meistä katsovat tähtiin. |
Murmeli 22.11.2006 15:41:08 | |
---|
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |
Synastikki 22.11.2006 22:35:57 (muokattu 23.11.2006 09:58:24) | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=61494 Siinä meikän äsväämiä liidejä. speksejä saa kysellä jos lystää. arvostellakin saa. Ton LE liidin speksit ois kiva jos kertoisit vaikka mulle mailiin (löytyy jäsenkuvauksesta) :) kyllä hyvin oot Jenssiä tehny :D hienoa ja hyvin soitettu :) EDIT: nii ja jos kykenet niin voithan kyllä lähettää suoraan .pcg:n ku samaa perhettä nuo meitin kiipparit on :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Puppet 23.11.2006 00:33:57 | |
---|
Muakin kovasti kiinnostais tuon LE liidin anatomia.. And surely we'll have such good time |
Synastikki 25.11.2006 13:15:22 | |
---|
Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Hipelius 25.11.2006 20:10:55 (muokattu 25.11.2006 20:11:27) | |
---|
Väänsin jotain Warman-tyylistä leadia tossa apuna kaverin Korg AX3000G ja tällasta tuli http://www.mikseri.net/music/play.php?id=241066&type=hi pitää vähän kyllä vielä säätää... Säröä on aivan liikaa ja säröön menevä soundi on liian paksu/detunetettu (josta siis tulee "rölöä" :D). Myöskin keyboard trackingia säätäisin että joka koskettimella olisi samat cutoffit. Ihan hyvä alku kyllä! Just my 2 cents... http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Synastikki 25.11.2006 21:16:38 | |
---|
mitenköhän tuo keytracking säädetään? :/ siinä on kyllä flangeri ennen säröä että siinä voi olla se syy... pitää muutenki tota filtteröintiä vähän vääntää... tosin tossa mp3:ssa jotenkin toi särön pörinä korostuu jotenki... ku nimittäin soittelen muuten vaa ni ei pörise noin paljon... mutta tästä se lähtee :D Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
ownar 26.11.2006 01:30:05 (muokattu 26.11.2006 01:33:13) | |
---|
synastikkki pistäny selvästi EG:t ja cutoffit reilusti kaakkoon :P. Ja muuten murmel onko toi sun lead tossa LE:ssä ilman legaattoa ku kuulostaa vähän siltä (ja siinä muuten esimerrki niistä tausta äänistä ku kuuntelee tarkkaan). |