Rojekti 03.11.2007 19:49:17 | |
---|
http://www.yamahasynth.com/products/s90es/comparison.html tolleen se eroaa toi PLG-150PF on iankaikkisen vanha (n. 3 v) pianokortti, eli siinä on Motif-tason pianosoundimeininkiä. Motif ES:n, XS:n ja tietty S90 ES:n soundit on jo koko lailla ton plug-inin edellä. S90 ES on ihan huippukone, käy testaa ja ei muuta kuin tyhjät pullot kauppaan ja F-Musiikkiin piste Olipa tuskallinen taulukko. ~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~
~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~
~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~ |
Rojekti 17.11.2007 00:02:21 | |
---|
Miksi mulla on sellainen luulemus että tossa on jotain linjasisääntulo- tms. mikkiliitäntöjä? Onks? Ei-ES-versiossa ei ole USB-tikulle reikää vaan homma pitää hoitaa SmartMedia- korteilla. Eikö semmosia USBToSmartMedia- adaptereita ole olemassa? ~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~
Bronks 17.11.2007 00:19:37 | |
---|
|
Rojekti 18.11.2007 00:22:14 | |
---|
Normaalit linjasisääntulot. Aha, se on niinku yleinen käsite? Saanko kysyä ilman taustanauruja et mihinkäs noita yleensä käytellään? Kuinkaha hyvin näppis, hiiri ja näyttö menee S90:n päällä.. ~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~
Bronks 18.11.2007 08:21:21 | |
---|
Normaalit linjasisääntulot. Aha, se on niinku yleinen käsite? Saanko kysyä ilman taustanauruja et mihinkäs noita yleensä käytellään? Kuinkaha hyvin näppis, hiiri ja näyttö menee S90:n päällä.. Linjasisäätuloon (line-in) menee tavallinen plugipiuha (joku sanoo kitarapiuhaksi), jolla voit kytkeä vaikkapa toisen kiipparin (tai sen kitaran:) signaalin kulkemaan Jammuun. |
Janus 18.11.2007 11:51:00 | |
---|
Linjasisäätuloon (line-in) menee tavallinen plugipiuha (joku sanoo kitarapiuhaksi), jolla voit kytkeä vaikkapa toisen kiipparin (tai sen kitaran:) signaalin kulkemaan Jammuun. Joo, mutta Yamahalla (ainakin S90 Classic-mallissa, varmaan myös Motifeissa) toi linjasisääntulo ei ole defaulttina jatkuvasti päällä (ts. päästää ääntä muokkaamattomana läpi tasaisella input-tasolla ja miksaa sen stereoulostuloon) kuten esim. Fantomeissa. Sen sijaan pitää tehdä erikseen sellaiset Performancet, joiden läpi haluaa soittaa esim. jotain toista kiipparia. Samalla voi toki määrittää, haluaako Yamahan efektien vaikuttavan myös sisääntulevaan audioon. Itse olen joskus aikanani maustanut jotain microKorg-patcheja Yammun choruksilla/reverbeillä jne., mutta yleisesti jäi sellanen fiilis, että tosta ominaisuudesta ei ole korvaamaan linjamikseriä. |
Bronks 18.11.2007 14:06:28 | |
---|
Joo, mutta Yamahalla (ainakin S90 Classic-mallissa, varmaan myös Motifeissa) toi linjasisääntulo ei ole defaulttina jatkuvasti päällä Näi se on myös ES-mallissa. Pitää tehä performancet ja antaa line-in määritykset. Työläs ominaisuus keikkailussa. Pikkumikseri on mullakin käytössä useampaa kiipparia soitettaessa. |
Rojekti 08.12.2007 22:37:43 | |
---|
Hei mites S90:ssä alustetaan kaikki performancet sun muut? Tehdasasetukset elollensa, tiättehän. Kaikki edellisen omistajan jutut pois. Sen jälkeen pitää harjotella tekeen performanceja ja lisäileen kaikkea kivaa.. ..kysehän ei ole ES-mallista. ~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~
HarriP 21.01.2008 19:40:05 | |
---|
|
Bronks 21.01.2008 20:50:07 | |
---|
S90ES on muuten erinomainen Virus TI desktop teline: http://www.metabole.org/images/3sgang.jpg Keikalla jeesusteippaus olisi paikallaan, mutta treeniksellä menee noin. Kato, kiitti vinkistä, mä tuuppaan tohon sitte Sonic Cellin, kunhan se tulee. |
v_m_kangas 22.01.2008 09:59:48 | |
---|
S90ES on muuten erinomainen Virus TI desktop teline: http://www.metabole.org/images/3sgang.jpg Keikalla jeesusteippaus olisi paikallaan, mutta treeniksellä menee noin. Mulla on samassa paikassa pikkumikseri sellaisella "takiaistarranauhalla". Toimii muuten hyvin semmoinen musta tarranauha ja on aivan siistin näköinen. Eli siis mikserin pohjaan nauhaa ja vastaavalle kohdalle Sgoesiin vastakappale tarrralle. Humppaa tai soita humppaa |
HarriP 22.01.2008 11:49:41 | |
---|
Aivan, velcro tarra. Toimii. |
R.Syke 15.02.2008 07:22:58 | |
---|
Tein eilen kaupat Yamaha S90ES. Odotellaan. Katellaan. |
Bronks 27.02.2008 08:35:10 | |
---|
Nyt hieman Sgoesin Multi mode -hehkutusta... Oon tähän asti keikoilla jättäny ton multi moden rauhaan, kun ei ole ollut ikään kuin tarvetta. Nyt kun ostin Hammondin XK-3c:n, havahduin hamusen mahdollisuuteen soittaa kolmea midikanavaa erikseen tai päällekkäin. On menny muutama ilta ihmetellessä, mihin parivaljakko oikein pystyykään! Eli jos yläkiipparin midiominaisuudet riittävät, ei kun multi modea kehiin. (Tietty kaikille muile Sgoesin käyttäjille tuttua kauraa...) Mutta hieno juttu tossa on myös se, että saundin vaihto ei katkaise ääntä, niin kuin performance ja voice modet. Jatketaan:) |
-Miikka- 15.03.2009 17:19:34 | |
---|
Kertoisko joku olennaiset erot Yamahan S90ES:sän ja Rolandin RD-700 SX:n välillä. Mitä eroja soundeissa, kosketuksessa? Kuinka helppo vaihtaa soundeja esim. keikalla, onko viivettä kun vaihtaa äänestä toiseen? Muistaisin, että tossa S90ES:ssä oli ihan tajuttoman sekavaa, miten sai äänen vaihdettua toiseen kategoriaan esim pianoista->synaan. Korjailkaa ja neuvokaa, olis tarkotus pikaseen tehdä päätös:) Kiitos! Musiikki on mielikuvituksen seksiä. |
Mikko T. 17.03.2009 10:22:54 | |
---|
-Miikka-: Kertoisko joku olennaiset erot Yamahan S90ES:sän ja Rolandin RD-700 SX:n välillä. Mitä eroja soundeissa, kosketuksessa? Kuinka helppo vaihtaa soundeja esim. keikalla, onko viivettä kun vaihtaa äänestä toiseen? Muistaisin, että tossa S90ES:ssä oli ihan tajuttoman sekavaa, miten sai äänen vaihdettua toiseen kategoriaan esim pianoista->synaan. Korjailkaa ja neuvokaa, olis tarkotus pikaseen tehdä päätös:) Kiitos! Eli: kun käyttää ensimmäisiä kertoja niin soundien hakeminen on Yamahassa työläämpää mut sit kun kerran näet sen vaivan et kasaat tarvitsemasi soundit tai performancet samaan pankkiin, on käyttö nopeaa, kaikki yhden napinpainalluksen takana ja homma toimii. Merkittävää viivettä en ole huomannut kertaakaan. Itse suosittelen Yamaha S90 ES-pianoa lämpimästi, jos vaihtoehtona on RD-700SX - RD700-GX-pianon kanssa mielipide onkin sitten kiikun kaakun. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
-Miikka- 17.03.2009 13:46:26 | |
---|
Hmm, mites toi soundimaailma? Jammus on ainakin piano ihan loistava, mut niin on kuulemma rolandissakin. Muista äänistä itse en tiedä mitään... :/ Juttuhan on se, että ostaisin ton Yamahan, mutta saisin ton Rolandin 300€ halvemmalla ja rolandis ois vielä mukana case! Siks mä tässä aikailen ja pohdin itseni puhki:( Musiikki on mielikuvituksen seksiä. |
Mikko T. 18.03.2009 20:11:41 | |
---|
-Miikka-: Hmm, mites toi soundimaailma? Jammus on ainakin piano ihan loistava, mut niin on kuulemma rolandissakin. Muista äänistä itse en tiedä mitään... :/ Juttuhan on se, että ostaisin ton Yamahan, mutta saisin ton Rolandin 300€ halvemmalla ja rolandis ois vielä mukana case! Siks mä tässä aikailen ja pohdin itseni puhki:( Kyllä tilanne varmasti pistää ajattelemaan. Käytettyä kun on ostamassa niin oheistilpehöörin määrä, laatu ja kunto vaikuttaa paketin reaaliarvoon melkoisesti. Vai siis oletko sä ostamassa käytettyä?!? Itse tykkään valtavasti Yamahan akustisista pianoista ja rhodeseista, mutta Rolandissakin ne on tosi hyviä. Jousisoundeista; matot Jammussa parempia, lead-soundit Rollessa. Sun pitää tehdä ratkaisusi fiilispohjalta, tosin muista et olet loppupelissä ostamassa soitinta, et casea. Myös synamatot on muuten Jammussa hyviä, ainakin mun makuun ja käyttöön. Ja täytyy tunnustaa, et muihin synasoundeihin en ole tutustunutkaan, vaikka laite on ollut mulla yli 2 vuotta. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
lukethesis 01.04.2009 15:38:25 | |
---|
Uudessa Roland RD-700GX -lankussa on ainakin minun mielestä tosi hyvä pianosoundi. En vaan tykkää sitten yhtään siitä "PHA Ivory" -koskettimistosta (vaimikäseoli), joka on sama kuin Fantom G8:ssa. Ja liki 2300 euroa uutena - AIVAN liian kallis... |
tarmo 01.04.2009 15:58:45 (muokattu 01.04.2009 16:01:15) | |
---|
lukethesis: Uudessa Roland RD-700GX -lankussa on ainakin minun mielestä tosi hyvä pianosoundi. En vaan tykkää sitten yhtään siitä "PHA Ivory" -koskettimistosta (vaimikäseoli), joka on sama kuin Fantom G8:ssa. Ja liki 2300 euroa uutena - AIVAN liian kallis... Silläkin riskillä, että ruokin lamaa, niin nyt ei ole hyvä aika ostaa Yamahaa, tai mitään muutakaan uutena. Hinnat nousi vuodenvaihteen jälkeen merkittävästi (pahimmillaan 30%), koska Japanin valuutta (jeni, yeni, vai mikä se nyt onkaan...) meni johonkin suuntaan suhteessa johonkin valuuttaan... v***u tää mikään talousfoorumi ole. Mutta yhtä kaikki, ostin viime vuoden puolella uuden motif 6 xs:n n. 2200 eurolla. Nykyään hinnat ovat jotain aivan muuta. Rolandeissa hinta nousi hieman maltillisemmin, mutta myös niiden osalta on ainakin omat ostokseni hetkeksi jäässä. EDIT: ja sen vuoksi myös tuo hintavertailu on vähän niin ja näin. Jos eleltäisiin normaaleja aikoja, tuon Rolandin pitäisi irrota maks. 2000 eurolla, jollei halvemmallakin. Ainakin jos on käteistä lyödä tiskiin. Ihan sama. |