![]() 11.04.2013 19:29:42 (muokattu 12.04.2013 17:53:26) | |
---|---|
Aa-Vee: janus... Noikka! Hienoa että paikallistit minun tori-ilmoitukseni. Ei kestä, tämä thread on täällä juuri tätä tarkoitusta varten. Nyt on vain niin että ei stratomiehelle voi myydä Les paulia, ja VK-8/88-mies ei koske Nordiin... Apples & oranges. Ei ole mitään mieltä verrata Hammondin digitaaliemulaatioita noihin, osuvampi vertaus olisi oikeiden Hammond/Vox/Farfisa-urkujen vertailu. Maailman paras Doors-tribuuttibändi ei saa fiiwiksiä Bertta 3:sta tuplaleslieillä, Joey DeFrancesco ei kelpuuta Vox Continentalia ja surffipunkkibändi ei välttämättä vedä kummallakaan. Ei hinta ole kova, varsinkin kun myin edellisen VK-8.n hintaan 1350€ ja se oli vielä sitä vanhaa (MK-1) mallia. Tästä olen kanssasi eri mieltä. Olen itsekin myynyt yhden vanhoista kiippareistani tuohon hintaan joitain vuosia sitten, nykyisin vastaavaa mallia näkyy torilla 600-700 € hintapyynnillä. EDIT: Todetaan nyt vielä, että esim. täällä ihan Suomesta ostettuna uuden Numa Organin listahinta on 1390 €: http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … cPath=24_75_94&products_id=3980 - jos tuohon laittaa viereen käytetyn lähes samanhintaisen VK-8:n, asiassa ("valinta"tilanne) ei ole mitään epäselvyyksiä. Kumma on että siitä VK-88.stakin on tullut pari kyselyä,(vaikka hinta on tuo) mutta pitäisi ottaa vaihdossa jotain tarpeetonta. Ei muuta asiaa, kommentoin euromääräistä hintapyyntöä v. 2013. Jos 70-80-luvulla Hammoindia suomeen tuonut edustaja kehotti hankkimaan juuri tuon VK-8.n hyviä soundeja haikailevalle, niin eikös se jo kerro mistä laitteesta on kyse. Mulle on myyty tähän mennessä kolme henkilöautoa (ja yritetty myydä reilusti kolmatta kymmentä). Kaikkia myyjät kehuneet ihan hirveästi ja suorastaan kehottaneet hankkimaan juuri ne. Tyhmäähän ne olisi ollut jättää ostamatta. Ja sitäpaitsi... tuo NORDi näyttää ihan joltain BRIO-lelulta verrattuna tuohon VK-88.iin Se kun näyttää oikealta urulta. Kaksimanuaalisia puunvärisiä klooniurkujakin on markkinoilla, uudemmalla teknologialla kuin v. 2002. Soundi-ihanne on jossain määrin makuasia. Itse vetelen urut tätä nykyä livenäkin useimmiten GSi VB3:lla, siinä on kivan näköinen puunvärinen graafinen käyttöliittymä. Lukuisat tuntemani ammattilaiset ovat valinneet juuri Nordin, myös Numa Organilla on kannattajansa (kummankaan koppa ei ole puujäljitelmää). Näin sivumennen, en löytänyt nopealla vilkaisulla oikein varteenotettavia YouTube-pätkiä VK-88:lla vetelemisestä. Oletko sitä mieltä, että tuossa ilmoituksessa linkkaamassasi esimerkissä kyseessä on ammattilainen ja soitto+soundi (sormista tai koneesta) erityisen hyviä? Ja ainahan ostajan pitäisi tietää se että hinnoista voi aina jutella. Minulla esimerkiksi ei ole mitään tarvetta päästä eroon noista kiippareista, mutta jos joku haluaa maksaa nuo summat, niin saa viedä pois. Myyjän pitäisi myös tietää se, että kun sivustoon kuuluu keskustelupalsta, jossa on aihetta varten ihan viritetty keskustelulanka, niin hinnoista vasta jutellaankin. Ja tämä on hyvä myös ostajaehdokkaiden kannalta, kuten myös viereinen Halvat käytetyt-ketju. Itselläni tosin on nykyisin harvinaisen vähän tarvetta ostaa uusia (tai vanhoja) soittimia, eikä hinta ole itselläni minkäänlainen ostopäätöksen peruste. Protip: täällä keskustelupalstalla on kuitenkin porukkaa, jotka ovat käyneet läpi soittourallaan aika monta klooniurkua ja aitoa asiaa. Keuliminen jollain muinaisella soitinkauppiaan myyntipuheella taas... no, niin, no. | |
![]() 11.04.2013 22:19:46 | |
Vessajono: No jaa, Clavia kuitenkin käytännössä keksi VA-konseptin Nord Leadilla. No jaa, prophesy on saman ikänen. Eikä toi ensimmäisyys mistään hyvää tee. TYässä tapauksessa taitaa olla päin vastoin, kun ei vaikuta, että enginessä olisi juuri tapahtunut kehitystä. Oskillaattorit kuulostaa matlab:lta ja filtterit suht ponnettomia ja kllinisiä. Keikkavehkeinähän noi on parhaimmillaan, studiossa elektonisen musiikin kanssa DAW-ympäristössä puuhaville voi toki olla hyvin vaikea keksiä mitään perusteltua syytä minkään Nordin hankintaan. En hankkisi kyllä minäkään. Keikkasoittimeksi kyllä. Käyttöliittymä on erittäin ok. DAW-hommissa on ollut itselleni käyttöä kyllä esim. Waldorf:n MicroQ:lle, eli rauta va on mielestäni ihan validit juttu studiohommissakin. Toi lead sarja on vaan jotenkin maailman tylsimmän kuulonen, esim. Nord Wave oli mielestäni askel oikeaan suuntaan, enkä suoraan sanottuna ymmärrä miksi noita leadeja tehdään viel uusia, kun wave tekee kaikki samat jutut ja enemmän. Tod. näk. yliarvotuksen, elikkäs kun 40v.+ synistipatu haluaan leadin, kun se oli kova juttu -98, niin pitää saada se leadi sitten. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial | |
![]() 12.04.2013 08:24:51 (muokattu 12.04.2013 08:31:49) | |
Torilla Ensoniqin Fizmo 1700 hintapyynnillä. En nyt osaa sanoa onko tuo suhteessa maailmalla pyörineisiin pyyntöihin, mutta kyllä kait tuo on aika suolainen pyynti vehkeen käyttöarvo huomioonottaen? Vai onko? Keräilyarvoa kait löytyy, eikö laite ollut myynnissä aika rajoitetun ajan ja silloikin myi huonosti? Toki, itse kiinnitin laitteeseen huomiota kun en ole tainnut ennen nähdä semmoista torilla, joten kyllä kait se tosi harvinainen on ainakin Suomessa. EDIT: Toivottavasti ei iske GAS, ei olisi oikein varaa :D. EDIT2: Kyllä se eBay listaa kaksi Fizmoa, buy-it-now -hinnat alkaen 1600$. huh huh. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 12.04.2013 10:08:33 (muokattu 12.04.2013 10:38:45) | |
18is9: Torilla Ensoniqin Fizmo 1700 hintapyynnillä. En nyt osaa sanoa onko tuo suhteessa maailmalla pyörineisiin pyyntöihin, mutta kyllä kait tuo on aika suolainen pyynti vehkeen käyttöarvo huomioonottaen? Vai onko? Keräilyarvoa kait löytyy, eikö laite ollut myynnissä aika rajoitetun ajan ja silloikin myi huonosti? Toki, itse kiinnitin laitteeseen huomiota kun en ole tainnut ennen nähdä semmoista torilla, joten kyllä kait se tosi harvinainen on ainakin Suomessa. EDIT: Toivottavasti ei iske GAS, ei olisi oikein varaa :D. EDIT2: Kyllä se eBay listaa kaksi Fizmoa, buy-it-now -hinnat alkaen 1600$. huh huh. Onhan noita pyyntejä tuohon hintaan nähty mutta esim nuokaan ei menny edes tonnilla uudelleenlistattuna kaupaksi ;) http://www.ebay.com/itm/Ensoniq-Fiz … mp;rt=nc&_trksid=p2047675.l2557 http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAP … .dll?ViewItem&item=161001650727 Ja tuolla averagena se tonni around.. http://synthprices.blogspot.fi/2011/12/ensoniq.html ... Ja senkin taitaa nostaa noin korkeaksi tuo 2000 toteutumaton hintapyynti.. | |
![]() 12.04.2013 10:46:38 (muokattu 12.04.2013 10:47:50) | |
efe: http://synthprices.blogspot.fi/2011/12/ensoniq.html Ei vitsi, enpä ollut tämmöisestä sivusta kuullutkaan. Hieno sivusto! "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 12.04.2013 10:58:03 | |
18is9: Ei vitsi, enpä ollut tämmöisestä sivusta kuullutkaan. Hieno sivusto! Multa lähti kanssa plussa, toihan on ihan loistava. Maantieteelliset rajoitukset toki voi tuoda hintoihin täällä päin pohjolaa pientä "Suomi-lisää" - tosta Fizmosta kommentoin jo toiseen ketjuun ja se on tosiaan 1) ensimmäinen Fizmo jonka olen nähnyt Torilla myynnissä koskaan (miditettyjä isoja polyanalogeja tuntuu näkyvän harva se viikko/kuukausi) ja 2) toinen Fizmo jonka olen nähnyt tässä _maassa_ myynnissä koskaan. Hyvin erikoisvehje tosin, "for more select audience" kuten Spinal Tapkin aikoinaan. Yllättävää seurata tuolta Nord Micro Modularin hintakehitystä, kohta siitä voi varmaan täälläkin alkaa huudella yli 300€. Ja tendenssi saattaa olla jatkuva, koska Clavialla ei ole ilmeisesti mitään kiinnostusta elvyttää Modular-sarjaa, eikä muilla valmistajilla ole vastaavaa rautaa. | |
![]() 12.04.2013 13:36:14 | |
efe: http://synthprices.blogspot.fi/2011/12/ensoniq.html Plussa pamahti täältäki! Todella hyvä sivusto tsekata vähä hintareferenssiä maailmalta. | |
![]() 13.04.2013 11:00:46 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=747149 AX Synth 1100€. Siellä oliki kommenteissa Thomannin hinta 915€ ja edes Thomannin ovh (1046€) ei oo noin korkea :D Mitä nämä mahto maksaa silloin ku tulivat markkinoille? | |
![]() 13.04.2013 12:31:18 (muokattu 13.04.2013 12:36:30) | |
ppcw: Varmaan OK urku, mutta vuodelta 2002? Jos minun VK-88/VK-8.sta puhut, niin ei ole... | |
![]() 13.04.2013 12:34:52 (muokattu 13.04.2013 12:38:14) | |
Janus: Noikka! Ei kestä, tämä thread on täällä juuri tätä tarkoitusta varten. Ööö... Ei mulla ollut mitään moitittavaa sun kirjoituksestasi. Ihan hyvä että tuot mielipiteesi esille kun selvästikin haluat tehdä sen. Mulla ei kuitenkaan ole mitään sanottavaa tuosta sinun kirjoituksestasi minulle... Mut näillä mennään... :D Ps. se 700€ vk-8 oli aika syöpä?!?!? ja VK-8M on esim myynnissä täällä samaan hintaan. Mutta koita elää sen kans. :D | |
![]() 13.04.2013 14:16:48 | |
Aa-Vee: Ööö... Ei mulla ollut mitään moitittavaa sun kirjoituksestasi. Ihan hyvä että tuot mielipiteesi esille kun selvästikin haluat tehdä sen. Kiitos ja peace out. Rikka rokassa, tässä ketjussa on yli 1000 kpl esille tuotuja mielipiteitä ja jatkoa seuraa varmasti. Alkuperäisessä kommentissani ei toki ollut mitään henkilökohtaista, se oli linkkien lisäksi asiasisällöltään noin rivin mittainen. Mulla ei kuitenkaan ole mitään sanottavaa tuosta sinun kirjoituksestasi minulle... Mut näillä mennään... :D Ps. se 700€ vk-8 oli aika syöpä?!?!? Ehkä olin epäselvä, mutta kiippari (merkki ja malli ovat tässä kohtaa toissijaisia, 90-2000-luvun digisynasta kuitenkin kyse) josta puhuin ei ollut VK-8. Uutena liikkestä ostettuna n. 2000 € (?, en mitenkään voi muistaa), myyty myöhemmin casen kanssa eteenpäin 1400 € hintaan ja nykyisin samaa mallia myydään torilla tosiaan 600-700 € pyynneillä. Ja huom, tuo on ko. valmistajan mallistosta niitä halutumpia digisyntikoita, suhteellinen arvon aleneminen on ollut muilla samanikäisillä tai vähän uudemmillakin malleilla vielä isompi. ja VK-8M on esim myynnissä täällä samaan hintaan. Mutta koita elää sen kans. :D Itse itseäni lainaten: VK-8:n hinta ei toki vielä ihan pohjamudissa ole (kun modulistakin voi pyytää huoletta 700€) ja modulilla tarkoitan tuossa juuri VK-8M:ää. Omistan sellaisen itsekin, hirveän vähälle käytölle on vain jäänyt, ja myyntihintaa joskus aikanaan miettiessä saa olla tarkkana, koska kondikseltaan tuo moduli taitaa osua aika lähelle kategoriaa "syöpä". Keikat ovat jättäneet jälkensä... VK-8/-88-/-8M -sarja _on_ muuten tosiaan vuosilta 2002-2003 (ensin tuli -8, muistaakseni vähän myöhemmin -88 ja moduliversio), kuten tästä 2003 maaliskuulle päivätystä brosyyristä näkee: http://cms.rolandus.com/assets/media/pdf/vk_series_brochure.pdf Totta kai tuo sarja pysyi Rolandin "uusimpana keikkaurkuna" pitkään, kun vieläkään ei ole tullut uutta, korvaavaa dedikoitua klooniurkua (V-Combot toki tuotiin markkinoille kilpailemaan Nord Electro-sarjan kanssa). Teknologia on tuolta vuosituhannen alusta, vaikka juuri nuo kyseiset kappaleet olisikin myyty liikkeistä uusina vuosia myöhemmin. | |
![]() 14.04.2013 07:29:33 | |
Janus: VK-8/-88-/-8M -sarja _on_ muuten tosiaan vuosilta 2002-2003 Totta kai tuo sarja pysyi Rolandin "uusimpana keikkaurkuna" pitkään, kun vieläkään ei ole tullut uutta, korvaavaa dedikoitua klooniurkua joo, selvä | |
![]() 14.04.2013 13:54:43 (muokattu 14.04.2013 14:01:32) | |
18is9: Torilla Ensoniqin Fizmo 1700 hintapyynnillä... ei ole liikaa fizmosta, yksi harvinaisemmista kovista ysäreistä | |
![]() 14.04.2013 17:04:04 | |
R0IST0: ei ole liikaa fizmosta, yksi harvinaisemmista kovista ysäreistä Harvinaisuus lisän takia ei mutta soundia mitä olen nettimateriaalista kuunellut käyttö niin kapea alaisen tuntuista että 700euroa olisi oma katto jos olisin rikas ja voisin ostaa ihan oikeasti mitä vain noin vain. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
![]() 14.04.2013 19:49:01 (muokattu 14.04.2013 19:49:20) | |
R0IST0: yksi harvinaisemmista kovista ysäreistä Mitkäs ne muut ovat? | |
![]() 14.04.2013 20:00:08 | |
Prophet: Mitkäs ne muut ovat? Mä laskisin Wavestationin ysärin kovimpiin tuotoksiin, ja sen kalliimpaa, vokooderilla (ja vektorijoystickilla jne.) varustettua A/D-räkkimallia näkyy myynnissä aika harvakseltaan. | |
![]() 14.04.2013 20:43:25 | |
Janus: Mä laskisin Wavestationin ysärin kovimpiin tuotoksiin, ja sen kalliimpaa, vokooderilla (ja vektorijoystickilla jne.) varustettua A/D-räkkimallia näkyy myynnissä aika harvakseltaan. Ai niin, Roland JD tietysti. | |
![]() 15.04.2013 15:48:18 | |
R0IST0: ei ole liikaa fizmosta, yksi harvinaisemmista kovista ysäreistä Mite ois tuo: http://vend.se/ad.php?164864 | |
![]() 15.04.2013 15:59:38 | |
dky: Mite ois tuo: http://vend.se/ad.php?164864 Jaa kato jaa. Just ois sopivasti edestakainen Hki-Sto-Hki -lahjakortti käyttämättä, menee vappuna vanhaksi ja vielä vapaa vkl edessä. Jännittäviä aikoja. | |
![]() 16.04.2013 08:46:11 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)