![]() 28.05.2009 16:43:01 | |
---|---|
efe: http://www.harpcenter.com/Merchant2 … erchant.mvc?page=SWHC/CTGY/HarpSale Oliko sulla alunperin joku mielipide, jonka halusit tällä linkillä ilmaista? Ihan sama. | |
![]() 28.05.2009 17:40:52 | |
tarmo: Oliko sulla alunperin joku mielipide, jonka halusit tällä linkillä ilmaista? No idea on se, että kun mainitsit: "Silti harpun saa halvemmalla, kuin yhtään staikkaria." Kyllä laadukas konserttiharppu maksaa maltaita.. | |
![]() 28.05.2009 18:03:53 | |
efe: No idea on se, että kun mainitsit: "Silti harpun saa halvemmalla, kuin yhtään staikkaria." Kyllä laadukas konserttiharppu maksaa maltaita.. Onks 10k taalaa maltaita? Mun mielestä ei, ainakaan verrattuna tähän. http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … ltava_flyygeli_/_steinway_sons.html möllisty | |
![]() 28.05.2009 18:08:04 (muokattu 28.05.2009 18:09:06) | |
M.i.k.key: Onks 10k taalaa maltaita? Mun mielestä ei, ainakaan verrattuna tähän. http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … ltava_flyygeli_/_steinway_sons.html Tä, onks lama iskenyt niihinkin? Noin halvalla? PS: Niillä on isoja koreja kun tuollaisen voi lisätä koriin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 28.05.2009 18:16:49 | |
baron: Tä, onks lama iskenyt niihinkin? Noin halvalla? PS: Niillä on isoja koreja kun tuollaisen voi lisätä koriin. Jep. Mulla olis nyt sopivasti tilaakin tuommoiselle :) Mutta alkuperäiseen aiheeseen... Näyttäis siltä että saisin tulevalle työhuoneelle Rhodesin kaverilta hoitoon! se on hyvä ratkaisu. möllisty | |
![]() 28.05.2009 18:18:16 | |
M.i.k.key: Onks 10k taalaa maltaita? Mun mielestä ei, ainakaan verrattuna tähän. http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … ltava_flyygeli_/_steinway_sons.html http://www.lyonhealy.com/special-louis-xv-special-concert-grand.htm | |
![]() 28.05.2009 18:24:11 | |
efe: http://www.lyonhealy.com/special-louis-xv-special-concert-grand.htm Tää nyt meni jo sivuraiteille joten: http://www.luxist.com/photos/fazioli-pianos/591524/ tuon hinta on 409.000 taalaa. http://www.luxist.com/photos/fazioli-pianos/591530/ Tälle en löytänyt hintaa. möllisty | |
![]() 28.05.2009 18:30:45 | |
efe: No idea on se, että kun mainitsit: "Silti harpun saa halvemmalla, kuin yhtään staikkaria." Kyllä laadukas konserttiharppu maksaa maltaita.. Aa, ok. Kun ensi kerralla haluat saivarrella, laita ihmeessä linkki, jossa kaikki harput ei oo halvempia, kuin toiseen linkkiin listaamasi staikkarit. Saatan vaikka ymmärtääkin, joskaan en lähtis pelimerkkejäni sen puolesta pistämään... Ihan sama. | |
![]() 28.05.2009 18:32:21 | |
M.i.k.key: Tää nyt meni jo sivuraiteille joten: http://www.luxist.com/photos/fazioli-pianos/591524/ tuon hinta on 409.000 taalaa. http://www.luxist.com/photos/fazioli-pianos/591530/ Tälle en löytänyt hintaa. No uskotaan.. Löyty vielä tää: What does a Celtic harp cost? Harps can be expensive! Good Western Canadian folk harps start at about CAD$2500 for a new beginner harp with a full set of levers and a case. One can easily spend CAD$6000 for a premium model. USA harpers substitute US for CAD and you will not be too far out. It is best to rent if you can for a while to determine if harping is a "fit" for you. You can also develop a bit of an ear this way thus choosing a harp to purchase becomes easier. Orchestral concert harps start at US$20,000 and the most expensive new harp I have found to date was UK_150,000 (US$260,000) Pointtini edelleen se, että "harput" on kalliita.. | |
![]() 28.05.2009 18:35:57 | |
efe: Pointtini edelleen se, että "harput" on kalliita.. Tässä oot ihan oikeassa. Sinkkuna pysyminen saattaa olla varteenotettava vaihtoehto... Ihan sama. | |
![]() 28.05.2009 20:54:03 (muokattu 28.05.2009 21:00:48) | |
Kuulkaas nyt äijät ja "sinkut". Mitä tekemissä on harppujen ja flyygeleiden hinnoittelun kannalta tässä aiheessa jossa punnitsin sitä ajatusta ettei Rhodesia saa välttämättä hyvällä hinnalla myydyksi? Pistäkääpäs oma threadi pystyyn ja jauhatkaa asiaa lisää, mutta tämä on mun oma threadi Kyllä digi vs. originaali -keskustelu on mielenkiintoista asiaa ja se ainakin tähän aiheeseen jotenkin liittyy mutta varokaa tuollaista irrallista offtopic keskustelua. Älkää ruokkiko trolleja! (vitsi vitsi...) xD Aika positiivista muuten että tämä aihe poikii mukavasti paljon keskustelua... välillä tuntuu siltä että tämä muusikoiden netti on kuin pystyyn kuollut paikka. "I compose spontaneously. I try to capture the music without the influence of reasoning or the possibility of alteration. The only way to achieve this is not to think. Thought is a tool of analysis. It cannot be a tool of creation." | |
![]() 28.05.2009 21:41:00 (muokattu 28.05.2009 21:48:00) | |
Mä olen onnistunut myymään ja ostamaan joitain vintagesoittimia. Se ei ole ihan samanlaista hommaa kuin jonkun maidon tai bensan myyminen, jota tarvii vähän kaikki. Kyse on siitä, että pitää löytää juuri oikeanlainen tyyppi, jonka kanssa pystyy kommunikoimaan rakentavassa hengessä ja jolle kyseinen soittopeli on jonkunmoinen palvelus ja ilo siinä missä se taas monelle muulle olisi karhunpalvelus. Pitää ehkä jutella useamman tyypin kanssa vaikka näin sähköisestikin ja sitten sille oikealle tosiostajalle myydä härveli sellaisin ehdoin, jotka sopii sekä myyjälle ja ostajalle. Voi olla, että puolin ja toisin tarvii jonkinlaista vastaantuloa. Jos tulee käytyä vaikka joskus keikoilla, ottaa soittopelin sinne mukaan ja kun joku tulee kehuu, että on mielenkiintoinen, kertoo, että voi myydä sen vaikka itsekin soittelee sillä mielellään. Varmaan lama myös vaikuttaa ihmisten fiiliksiin ostahalun suhteen... voi olla, että ei kannata myydä laman aikana rahalla, mutta voihan vaihtokauppaa tehdä silti jos jollain on joku omiin tarpeisiin paremmin sopiva peli. Ihmettelin kyllä kovasti kun täällä palstalla oli aikaisemmin vähän liiallisuuksiin menevää vanhojen vehkeiden hehkutusta, että kaikilla pitää olla b3:set ja tunnuttiin haluavan jotain aikamoisia hintoja vaikka 3000. Nyt näyttää olevan Hammondiakin kohtuuhintaan myynnissä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=324605 Onkohan muuten ilmoitus oikeen kun kuva näyttää l-sarjan urulta eikä m?. Öh... näköjään kuvassa onkin kaksi urkua, joista toinen m-sarjaa ja toinen l. Tollasta voi käyttää vaikka keikalla toisin kuin hankalasti roudattavaa ja 10000 hintaiseksi hinnoiteltua B3:sta. | |
![]() 28.05.2009 23:59:44 | |
Rhodes-uskovaiset on ihan kuin jotain uskonlahkolaisia, ne ei kestä mitään kritiikkiä, Rhodes on jotain pyhää, jota ei saa kritisoida! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 29.05.2009 00:05:03 | |
baron: Rhodes-uskovaiset on ihan kuin jotain uskonlahkolaisia, ne ei kestä mitään kritiikkiä, Rhodes on jotain pyhää, jota ei saa kritisoida! Mulle se oli niinkin pyhä, että myin voitokkaasti n. kymmenen vuoden hyvän palvelun jälkeen. Tuli oltua kyläkoululla säestämässä kevätjuhlalauluja akustisella pianolla. Rhodesia ei kannata akustiseen pianoon lähteä vertaamaan vaan ajatella se ihan omana soittopelinään sähköisine efekteineen. Itsellä oli tässä härvelissä lähes aina erilinen jousikaiku kiinni, efektivalikoimaa oli Small Stone Phaser, vanha wah wah pedaali, alakaapin tremola tai mikseristä otettu chorus+kaiku. Ihan eri meininki kuin akustisen pianon kanssa. | |
![]() 29.05.2009 00:15:02 (muokattu 29.05.2009 00:18:10) | |
baron: Rhodes-uskovaiset on ihan kuin jotain uskonlahkolaisia, ne ei kestä mitään kritiikkiä, Rhodes on jotain pyhää, jota ei saa kritisoida! Perustelemattomat mielipiteet, hassut heitot, yms. harvoin yltää edes kritiikin tasolle. Etenkin, kun kyse on näinkin tärkeästä asiasta, kuin rhodes :) Rhodes on hyvä soitin, ei mitään sen enempää. Mulla on ollut rhodes, ja kun budjetti antaa myöten ja hinnat osuu kohdalleen, ostan jälleen. Electron valitsen ennen rhodesia puolestaan siksi, ettei tarvitse roudata, eikä pohtia styrkkaria perään. Myin taannoin rhodesin pois, koska painoi hävyttömän paljon, eikä hyöty/haitta -suhde ollut balanssissa. Jos kusinen casio olohuoneen nurkassa tuo saman mielihyvän ja soittonautinnon, kuin hyväkuntoinen aito rhodes, niin silloin on asiat hyvin. Helpommalla pääsee. Rhodes on vähän kuin nainen: kukaan ei tykkää, kun oma maku joutuu arvostelun kohteeksi. Kotona neljän seinän sisällä Mervi T tuntuu Masasta yhtä hyvältä - ehkä jopa paremmalta - kuin Angelina Jolie Bratt Pittista tai jotain... Makuasioita, makuasioita. Ei mitään sen pyhempää. Ihan sama. | |
![]() 29.05.2009 00:19:23 | |
Minäkin voin harkita Rhodesin ostoa uudestaan. Kovin haastaja sille ei ole omalla kohdalla Nord Electro vaan läppäri koska siinähän tulee lähes nollabudjetilla musakona jos läppärin muutenkin tarvii. | |
![]() 29.05.2009 00:32:30 | |
tarmo: Perustelemattomat mielipiteet, hassut heitot, yms. harvoin yltää edes kritiikin tasolle. Etenkin, kun kyse on näinkin tärkeästä asiasta, kuin rhodes :) Mä oon sitten varmaan ihan pimpo! 1. Olen joutunut soittamaan Rhodesia vastoin tahtoani 2. Oon jopa joutunut keikkailemaan Rhodesin kanssa. Toivon että ei koskaan enää toistuisi You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 29.05.2009 00:49:51 | |
baron: Mä oon sitten varmaan ihan pimpo! 1. Olen joutunut soittamaan Rhodesia vastoin tahtoani 2. Oon jopa joutunut keikkailemaan Rhodesin kanssa. Toivon että ei koskaan enää toistuisi Eihän tossa nyt oo mitään ihmeellistä. Sä oot tota mieltä, ja ihan perustellusti. Sillä ei oo kuitenkaan tän rhodeskeskustelun kannalta kauheesti relevanssia, onko se syntynyt pianoa kehitettäessä vai ei. Kaikki tietää lopputuloksen ihan yhtä varmasti kun sen, ettei Einsteinin tarkoituksena ollut räjäyttää Hiroshminaa. Ei rhodes ole sama, kuin tavallinen piano, eikä siinä oo edes keikkapianon tasoista pianotatsia. Kyllä muakin vitutti ekaa kertaa rhodesin kokeilu / soittaminen. Ei irronnut mitään ja tuntui ihan paskalta. Joskus myöhemmin tajusin, ettei se juttu oo siinä... ja kun soundi potkii, niin on vaan pakko opetella tykkäämään myös soittimen soittamisesta. Ei tosin irtoo vieläkään rhodesin täydellinen hallinta. Ihan tissiposkiosastolla painellaan sen instrumentin kanssa. Mut siis jos ei rhodesin soitto kiinnosta, niin ei oo pakko. Kyllähän se kohtalaisen paska härveli on, jos sillä yrittää pianoa korvata... Ihan sama. | |
![]() 29.05.2009 02:21:27 | |
-Alkaa pänniä kun halutuin malli ei vaan mee kaupaks. ( Kun uutta pitäis ostaa.) -Joo mua pännii kanssa.( En omaanikaan meinannut saada millään myytyä.) -Toi myyminen vaatii oikean kohteen.( Pitää vähän keksiä.) -Missä on parempi saundi kuin Rhodesissa? (Tosin mulla ei oo.) -Siis aitohan on aina aito. ( Ja kerran kun kokeilin, en tykännyt.) Ei se todellakaan noin huono ole! Tää on niin tätä. | |
![]() 29.05.2009 02:49:35 (muokattu 29.05.2009 02:59:48) | |
Ei rhodes ole sama, kuin tavallinen piano, eikä siinä oo edes keikkapianon tasoista pianotatsia. Kyllä muakin vitutti ekaa kertaa rhodesin kokeilu / soittaminen. Ei irronnut mitään ja tuntui ihan paskalta. Joskus myöhemmin tajusin, ettei se juttu oo siinä... Mä en aluksi osannut soittaa Rhodesia mitenkään kehumisen arvoisesti. 10 vuodessa tilanne korjaantui parempaan suuntaan. Nytkään en oikein osaa soittaa sellaisia koskettimilla soitettavia ääniä, joita mulla on käytössä harvoin. Kuten jousissa on vielä paljon kehitettävää, synaäänien soitossa ja brasseissa. Mut siis jos ei rhodesin soitto kiinnosta, niin ei oo pakko. Kyllähän se kohtalaisen paska härveli on, jos sillä yrittää pianoa korvata... Ei tarttis pianoo ihan joka asiaan sotkee... se on vähän sama kun ihmeteltäs miks kaikki Yamahan pianot tai Nord Electrot on ihan paskoja harmooneina ;-) PS: Toivotaan, että Rhodeseista ja Würlizereista tulee taas hyljeksittyjä, niin mä voin tulla hakee ylimääräiset ja vedellä niillä! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)