![]() 15.05.2007 12:06:54 | |
---|---|
Muistaakseni vk8m:n mukana tuli jonkinlainen lappu kaikesta mahdollisesta, mitä sillä voi tehdä. Siis ihan manuaalin lisäksi. Siinä oli mun mielestä jotain modausmahdollisuuksia myös lepasimulaatioon. Voin olla nyt raskaasti väärässä, mutta tämmönen kuva mulla on jostakin vuosien takaa. Itsellänihän ei ole mitään käsitystä edes midikanavien säätämisestä vk8m:n... | |
![]() 15.05.2007 18:20:36 | |
Voiko VK-8M:n lesliesimulaattoria modailla? www.sweetwater.com/store/media/vk8m_doc_manual.pdf ja sieltä "Advanced". | |
![]() 16.05.2007 22:44:24 (muokattu 16.05.2007 22:46:08) | |
Miten se nyt käytännössä menee, jos sen urkumodulin kytkee syntikkaan? Meinaan, että voi soittaja soittaa syntikan soundeja niin, että urku ei kuulu, mutta halutessaan voi sipaista VK8m päälle. Kannattako varata jokin Performance-paikka urkumodulia varten johoon laittaa sopivat MIDI-kanava astukset (jokin muu kuin 1) jne.? Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones | |
![]() 16.05.2007 23:07:20 | |
Miten se nyt käytännössä menee, jos sen urkumodulin kytkee syntikkaan? Meinaan, että voi soittaja soittaa syntikan soundeja niin, että urku ei kuulu, mutta halutessaan voi sipaista VK8m päälle. Ei kai se sen kummempaa kun vetäset kummastakin piuhat mikseriin. Tossa minun midikiipparissa voi vaihtaa niitä kanavia ja midi out liitäntiä on a ja b. Riippuu siitä sun syntikkas asetuksista milloin urkumoduli soi. En tiedä voiko tosta valita mikä midikanava sitä käskee. | |
![]() 17.05.2007 02:19:10 | |
Kannattako varata jokin Performance-paikka urkumodulia varten johoon laittaa sopivat MIDI-kanava astukset (jokin muu kuin 1) jne.? Kyllä. Just sopivan pitkä kirjoitus. | |
![]() 18.05.2007 14:26:43 (muokattu 18.05.2007 14:27:41) | |
Kävin musa liikkeessä kokeilemassa sitä Rotosphereä Korgin urkujen kanssa. Vaikutti asialliselta peliltä. Hinta oli kyllä 500e. Pitäisi kokeilla miltä oman Yamaha S30:n "synaurut" kuullostaisivat sen läpi. Pitänee ensin poistaa synauruista kehnot leslie jäljitelmät ja muut efektit. Onko kukaan kokeillut soittaa Motifin, Tritonin tmv. synan urkusoundeja Rotospheren läpi? Tiedän, että Rotosphere ei varmaan paranna urkusoundia, jos alkuperäinen soundi on p...ka. Tuo putkietuaste vaikutti hyvältä. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones | |
![]() 18.05.2007 19:28:21 | |
Kävin musa liikkeessä kokeilemassa sitä Rotosphereä Korgin urkujen kanssa. Vaikutti asialliselta peliltä. Hinta oli kyllä 500e. Niit saa käytettynä jollain 200-300 eurolla. Pitänee ensin poistaa synauruista kehnot leslie jäljitelmät ja muut efektit. Onko kukaan kokeillut soittaa Motifin, Tritonin tmv. synan urkusoundeja Rotospheren läpi? Mä olen kokeillu Casion halpakoskettimiston kanssa. Tulihan siitä parempi, mutta joku tääl muistaakseni vertas, että urkusaundista puolet kiinni urusta ja puolet muista vempeleistä. Siinä mun mielestä perää. Oikein kiva toi Rotosphere oli esimerkiks meikäläisen poikkisahatun L-100 sarjalaisen Hammondin kanssa. | |
![]() 19.05.2007 12:38:49 | |
Ja sai pitkään Helsingin fasulta sekä t-kaupasta n. 350 egeen uutena. | |
![]() 19.05.2007 20:06:44 | |
Tuli tänään taas todettua kun soitin vähän urkuja bändimme tulevalle sinkulle jotta kyllä ihan oikea generaattori-Hammond ja puu-Leslie on vaan kuitenkin niin ylivoimaisen kingi yhdistelmä että ei ole oikeastaan millään muulla härvelillä sille kentälle asiaa. Oikeasti. | |
![]() 20.05.2007 01:51:09 | |
generaattori-Hammond ja puu-Leslie on vaan kuitenkin niin ylivoimaisen kingi yhdistelmä Onhan se omassa käyttötarkoituksessaan hyvä, mutta kyllä meikäläistä jännittäisi melkein enempi kuulla miten se teikäläisen Lowrey-urku soi! Vähän kuin monipuolisuuden vuoksi kun onhan banaanit ja ananaksetkin hyvän makuisia, mutta paras ruoka on kun on sopivaa vaihtelua ja sopivia makuja sopivissa yhteyksissä... | |
![]() 21.05.2007 08:13:28 | |
Tuli tänään taas todettua kun soitin vähän urkuja bändimme tulevalle sinkulle jotta kyllä ihan oikea generaattori-Hammond ja puu-Leslie on vaan kuitenkin niin ylivoimaisen kingi yhdistelmä että ei ole oikeastaan millään muulla härvelillä sille kentälle asiaa. Oikeasti. Totta Mooses. Pääsin kanssa itse kokeilemaan A-sarjan Hammondia vähän aikaa sitten ja kyllä lähtee. Tuli vain mieleen, että kuka ne aikoinaan roudasi keikoille, kun meitäkin oli neljä ukkoa siirtämässä sitä hiki päässä. Kyllä keikalle mentäessä otan mieluummin sen VK:n tai Electron, jos joudun itse roudaamaan. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones | |
![]() 21.05.2007 18:11:04 | |
Itte kans ihmettelen isäntien voimia, roudata isoja Hammondia keikoille. Pariviikkoa sitten kannettiin B3 set tuvan perälle, eikä siirretä jos ei ole pakko !! Olihan painavat. Mutta niinkun edellinen sanoi - kyllä lähtee. Täytyy vaan lukea vielä manuaalia, on niinpaljon enempi variaatioita kun L 100 sessa. | |
![]() 22.05.2007 12:36:38 | |
Jep, meikän muutossakin E-112:sta oli muistaakseni viisi ukkoa ja aika monta kirosanaa kantamassa. Keikoille siirtyy T-200 ihan siedettävästi jo kahden vähän isomman jampan voimin, kun on sisältä poistettu kajarit ja Leslie. Jos vielä tekasis uuden virtalähteen ja tekis pedaaleista irrotettavat, kevenisi ~10 kg vielä. | |
![]() 22.05.2007 15:59:47 | |
VK8M:n moduulitelineestä oli jotain juttua, että se ei toimi niinkuin pitäisi vaan sen voi laittaa vaan esim. synan päälle jeesus-teipillä. Pitääkö paikkansa? Toinen asia askarruttaa: Esitteen mukaan VK8:ssa on myös muita ääniä, kuten rhodes. En ole löytänyt mistään tietoa onko samat äänet myös modulissa. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones | |
![]() 22.05.2007 16:11:11 | |
VK8M:n moduulitelineestä oli jotain juttua, että se ei toimi niinkuin pitäisi vaan sen voi laittaa vaan esim. synan päälle jeesus-teipillä. Pitääkö paikkansa? Toinen asia askarruttaa: Esitteen mukaan VK8:ssa on myös muita ääniä, kuten rhodes. En ole löytänyt mistään tietoa onko samat äänet myös modulissa. Modulissa niitä muita soundeja ei ole ja hyvä niin. Kiinnityksestä: esim. suihkumaton pala pitää hyvin vk:n paikallaan synan päällä, ja on paras ratkaisu jos vaan on sen verran suht tasaista tilaa synan reunassa. | |
![]() 22.05.2007 17:10:50 | |
Ja tähän on pakko sanoa, että RD700SX:n sivussa sitä tilaa on ja Yamaha S90ES:sä ei :) Muoduli on siinä määrin kevyt, että viritykset, joissa tarrapala (mitä ikinä onkaan...) on liimattu synan kanteen ja modulin pohjaa, pitää ihan hyvin, vaikka moduli olisikin osittain tyhjän päällä. Tyhjänpäiväinen havainto sinänsä... | |
![]() 22.05.2007 17:21:52 (muokattu 22.05.2007 17:22:08) | |
Ja tähän on pakko sanoa, että RD700SX:n sivussa sitä tilaa on ja Yamaha S90ES:sä ei :) Heh. Ostakaa niitä urkuja köyhät, ettei tarvi sinitarralla kikkailla;) | |
![]() 22.05.2007 17:26:05 | |
Heh. Ostakaa niitä urkuja köyhät, ettei tarvi sinitarralla kikkailla;) Ja roudarit stand-by tilaan 24-7.. | |
![]() 23.05.2007 12:02:00 | |
Jep, meikän muutossakin E-112:sta oli muistaakseni viisi ukkoa ja aika monta kirosanaa kantamassa. Keikoille siirtyy T-200 ihan siedettävästi jo kahden vähän isomman jampan voimin, kun on sisältä poistettu kajarit ja Leslie. Jos vielä tekasis uuden virtalähteen ja tekis pedaaleista irrotettavat, kevenisi ~10 kg vielä. Ehkä oon aikasemminkin kirjottanu tän, en oo varma, tai ehken, muttajoo, mun "BC:n sisukset A-satkun kuorissa"-Hammondin (myytävänä, halvalla lähtee, ostakaa, töttöröö) raahas muuttaessa kaks ammattimaista pianonsiirtäjää. Heillä oli semmonen pienenpieni pyörillä varustettu alusta, sekä semmoset valjaat, mitkä he kiepsauttivat urkujen ali ja kantoivat urun sitten siinä välissä. Minä siinä sitten katselin vierestä kuin mikäkin herra kun nämä miehet hikoilivat kantaessaan urut kuudenteen kerrokseen. Minun vuoro olikin sitten hikoilla kun oli maksun aika: 120 euroa muistaakseni. Sellasilla Roll-O-Kari-kärryillä on kuulemma kätsy raahata Hammondeja. | |
![]() 23.05.2007 23:57:54 | |
Ööh, olen vähän myöhästynyt huutamaan omia mieltymyksiäni keikkahammondiksi kun sulla on hammond ollut jo vuoden. Onneksi olkoon! Itse olen soittanut seuraavilla yhdistelmillä; 0) Hammond B-100 + 770 Leslie 1) Voce micro B (Ensoniq SQ-1 kautta, sieltä ne hyvät pianosoundit jotka claviasta puuttuu) + 770 Leslie = Ylen miksaajakin ihmetteli että mistä näin hyvät urkusoundit tulee? Eli micro B on täyttä valuuttaa jopa trankkulepan kanssa. 2) C-3 + 145 = Mahtuu kompaktisti Hiacen etuosaan. Rumpalimme mukaan erittäin hyvä setti siinä tapauksessa jos Hiace hyytyy pakkasella ja pitää lämmitellä. Hammondeissa on hänen mukaansa paras lämpöarvo. Rauman musiikkiopiston rehtorin mukaan "eihän täällä ole kuin joku vanha Hammond", kun hän kysyi bändin kosketinsoitinta lainaksi johonkin pianoserenaadinsa yllätysnumerona juuri ennen keikkaa. 3) Clavia. Kätevin, kaunein ja kevein. Toki Roland VK-8 tai kenties uudet Hammondin mallit ovat hyvä haastaja. Clavian kanssa kannattaa kiinnittää huomiota drawbareihin ja Leslien nopeuden vaihtoon. Lepan kytkin vähän kökössä paikassa, poljin vois olla hyvä mutta yleensä se unohtui johonkin ja siinä mielessä lisäosat tuottavat harmia. Tuossa keikkasettiä. C-3 on keikalla kätevä, kun repii yläkannen ja nuottitelineen ja takalevyn irti. Sitä kantaa kahdestaan ihan helposti selällään, ja lavalle nosto onnistuu myös kahden normaalimiehen voimin kun urkua pitää selkä maahan päin. Näin saa sormet hyvin päätylevyjen alle ja ote pitää. 200m jaksaa kantaa toimistomiehetkin. Rappuset on sitten juttu sinänsä, siinä voi hyytyä kahdestaan. Mainittu C-3 on seuraavan omistajan toimesta ajettu moottoritienopeudessa petäjään ja makaa raatona Turun lähellä. Siitä tuskin tulee enää edes joulukuuseen kelvollisia koristeita. Keikkailun jälkeen olen kohdannut musiikillisen täyttymykseni ja soitan nyttemmin vain itselleni. 15 vuoden aikana harva huomasi urkusoundeja tai edes Lepaa. Ne paikat joissa meiningistä pidettiin, ovat jo menneet konkkaronkkaan ja poistuneet maan päältä. Hyvät jutut karkaa. -Atte _________________________________________ B-2, A-102, 2 x A-100, Wersi W248 + 6 lepaa + Martin D42 + Dobro F60 squareneck + iMac Life is good. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)