Jees.. Oon kyllä pianoa jonkun aikaa soittanu, ja nyt ois tarkotus koittaa siirtyä tämmösee 'syntikka' vääntöön. Ja tuota, kyselisinkin, että miten ihmeessä nämä systeemit toimii, kun on sämplereitä (niistä ainakin nimen perusteella tulee jotain ääniä?), sitten on kaikenmaailman laitteita, jossa on sisällä ääniä? jne. Ja onko näissä vempeleissä jotain efektejä, kuten kaikua, tjsp. itsessään, vai pitääkö siihen ostaa omat kaikulaitteet? Ja ilmeisesti midi out/in:llä saa kiinni mikseriin, right? Ko mulla ois Evolution MK-449c syntikka, ja sitä olen pimputellu Reason 2.5:n avulla. Ja onko mahdollista, että ostan jonku laitteen sen ja mikserin väliin, niin saisin ääniä, ilman usbia ja konetta? (siinä on vaan midi out). Mikä ois hyvä vempele ~400e kieppeiltä. Ei tarvi olla uus, kun en hättäile tämän laitteen oston kanssa, joten kehtaan odottaa käytettyjäkin. Kiitos vaivannäöstä. Jotkut vaan ei oo syntyny viisaina. |
Eli jos haluat jotain ääntä ilman konetta niin tarviat jonkun räkkimallisen synamoduulin. Sitten laitat kiippariesi midi outista sen moduulin midi iniin ja moduuliin vaikka kuulokkeet kiinni taikka moduulin audiolähdöistä vaikka vahvistimeen, mikseriin tai koneen line-iniin kiinni. Ja noissa synissä on ihan omat efektitkin eli mitään muita ulkoisia efektilaitteita et välttämättä tarvitse. Rolandin jv ja xv synamoduuleja voisin hyvin mielin suositella. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_roland_xv_2020_prodinfo.html Siinä ainakin yksi kova laite. Rolandin JV:t taas on vanhempia ja halvempia laitteita. JV-1010:aa saa uutena varmaan vielä jostain ja sen hinta tietääkseni liikkuu siinä kolmensadan paikkeilla. Mutta käytettynä ostamista suosittelisin, niin saa noita xv-2020:iakin melko edullisesti. "Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942 |