Aihe: Hellas-pianot
1
laajakatse
07.12.2011 15:00:58
Olen hankkimassa käytettyä pianoa, lähinnä Hellas-merkkistä. Kysymys kuuluu: missä noissa erimallisissa Hellaksen pianoissa on Renner-koneisto?
Entä puinen "kaappi"? Viilua vierastan.
Muistan että lapsuudenkotini Hellas Presto pianossa luki "Helsinki" kielien viritystappien yläpuolella. Minkähänlaiseen koneistoon tuo viittasi?
Minkämerkkiset "kansanpianot", noin ylipäätään tulisivat kyseeseen, kun liikutaan max. n. 1 kiloeuron hintaluokassa?
EP
07.12.2011 16:30:50
laajakatse: Olen hankkimassa käytettyä pianoa, lähinnä Hellas-merkkistä. Kysymys kuuluu: missä noissa erimallisissa Hellaksen pianoissa on Renner-koneisto?
Entä puinen "kaappi"? Viilua vierastan.
Muistan että lapsuudenkotini Hellas Presto pianossa luki "Helsinki" kielien viritystappien yläpuolella. Minkähänlaiseen koneistoon tuo viittasi?
Minkämerkkiset "kansanpianot", noin ylipäätään tulisivat kyseeseen, kun liikutaan max. n. 1 kiloeuron hintaluokassa?

Varmaan kaikissa (ainakin 80 -luvulta lähtien) Renner -koneisto, ainakin niin muistan niitä (samoin kun Fazer -pianoja) mainostettavan.
Kokopuinen saattaa olla tietenkin esteettisesti kauniimpi/ muodokkaampi ja vaikuttahan se toki soundiin myös, vaikka tärkein äänenvärin muodostaja onkin kaikupohja joka onkin aina aitoa puuta (kuusta yleensä).
Tuskin virityskoneistossa ainakaan "Helsinki" on lukenu, eikös Renner ole muistaakseni saksalainen.
Viisaammat jatkakoon ja onhan aiheesta ollu aiemminkin juttua, kannattaa käyttää hakua.
kikkkav
29.05.2025 11:50:01
Kyllä minulla seisoo olohuoneessa Hellaksen Presto piano mallia Helsinki 5048.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)