Aihe: Mitä mieltä vanhoista digipianoista?
1
precus
28.06.2009 21:39:22
Eli mitä mieltä olette vanhoista digipianoista/sähköpianoista? Kannattaako sellainen ostaa vai miten pitkä käyttöikä näillä digijutuilla yleensä on? Onko esim 7-10v vanha digipiano jo liian vanha eli sillä ei enää monta vuotta käyttö ikää ole. Niin ja missä menee raja, että on järkevää tällainen vanhempi soitin ostaa?

Kertokaa ajatuksia.
TaikuriHärvä
28.06.2009 22:00:27 (muokattu 28.06.2009 22:15:24)
Kyllähän noita digipianoita on käytössä ihan peruskouluissakin, että kaiketi ne on sitten ihan monien vuosien kovaa käyttöä tehty kestämään.
Tosin teknologiahan on noiden suhteen mennyt (ainakin valmistajien mukaan) hyvin nopsaan eteenpäin tässä 2000-luvulla. 7-10 vuotias soitin on siis jo melkolailla vanhanaikanen. En ehkä aivan kymmentä vuotta vanhaa digipianoa menisi ostamaan. Ostin tuossa alle vuosi sitten nelisen vuotta vanhan Yamaha Clavinovan, hyvin on kyllä pelannu.
Ei se ole koira, se on Mustanaamio.
baron
28.06.2009 22:39:14 (muokattu 28.06.2009 22:39:29)

Mulla on käytössä joitain 10 vuotta vanhojakin eikä niissä muuta vikaa ole kuin että ovat "vanhentuneita" teknisesti, mutta täysin toimintakuntoisia.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Klezberg
29.06.2009 09:11:08

Itselläni on nelisen vuotta vanha Clavinova, olen siihen täysin tyytyväinen. Reilusti vanhemmissa on todennäköisesti pienemmät samplemuistit, mikä hyvinkin voi kuulua äänessä tai siinä miten soitin reagoi soittoon. Käytetty digipiano voi hyvinkin olla hyvä ja ainakin edullinen vaihtoehto, pääasia on että soitin tuntuu itsestä sopivalta.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)