JoyJoy77 11.07.2008 19:05:03 | |
---|
Jousikaiun signaali kuuluu ulostulon kautta (rämisee kun sitä heiluttaa), mutta jostain syystä urkujen saundia ei mene sen läpi ollenkaan. Kaiun on/off kytkin vaikuttaa ihan toimivalta, myös sisältä päin ja kaiussa on kaikki johdot paikallaan Mitä kohtaa mun kannattais kattoo, missä vika voisi mahdollisesti olla ja onko mahdollinen varaosa(t) kalliita? Miten tuon jousikaiun saundi muuten.. onko se niin spesiaali, ettei ulkoisella jousikaiulla voi sitä korvata? Liittyykö putket tuossa jousikaikuun mitenkään vaan onko ne pelkästään ulostulolle? Sitten tässä toinenkin ongelma. Nimittäin bassokoskettimet kuuluu paljon hiljaisemmalla kuin pääsaundikoskettimet. En tiedä haittaako paljon käytännössä, mutta olishan nuokin kiva saada ihan kuntoon. |
KoskPaavo 14.07.2008 09:52:12 | |
---|
Onko tuossa peltikotelossa ollenkaan putkia? Mä oon korjannut vain transistorilla varustettua vehjettä. Voisin tuota katsoa, pikaviestillä voit lähestyä. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Murgo 14.07.2008 10:28:27 (muokattu 14.07.2008 10:28:54) | |
---|
Onko tuossa peltikotelossa ollenkaan putkia? Mä oon korjannut vain transistorilla varustettua vehjettä. Voisin tuota katsoa, pikaviestillä voit lähestyä. Tuossa omankuvan laitteessa ainakin näyttäisi olevan ihan transistoreilla toteutettu päätevahvistin, onkohan koko laitteessa putkia ollenkaa? Jos räminä kuuluu, silloin vika on ennen kaikutankkia, liittimet (huvä käyttää auki ja putsata vaikka kontaktisprayllä), kytkimet ja mahdolliset potentiometrit (onko siinä potikka joka säätää kaiun määrää/kaikutankin sisäänmenoa? voi myös olla trimmeri jollain piirilevyllä jos etulevyn nappi on on-off-tyyppinen.) kaikupiirissä kannattaa tarkistaa katkosten ja hapettumien varalta ja myös voi yleismittarilla katsoa että kaikutankin sisäänmenokäämi ei ole poikki, eli tankin sisäänmenosta mitattu resistanssi olisi oltava jotain muuta kuin ääretön. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
JoyJoy77 15.07.2008 15:52:45 | |
---|
Itse jousitankissa ei tietenkään ole putkia, mutta ilmeisesti putkea käytetään kaikusignaalin vahvistukseen. Tässäpä suoraan combo-organ.com sivustolta lainattua: "Both the Compact and the Compact Deluxe have tubes, which are used primarily for the Reverb circuit. Richard B. explains: "They needed the tubes to drive the 'ceramic phono cartridge' reverb spring on the Compact and the Deluxe. Back then high voltage transistors were really expensive. That's why compacts and deluxes have tubes but minis, duos or the Fasts don't." ja.. "The Compact uses two ECC83s, and one half of one of them (they're twin-triode tubes) is used in the preamp circuit. " |
JoyJoy77 15.07.2008 16:05:29 | |
---|
Tuossa omankuvan laitteessa ainakin näyttäisi olevan ihan transistoreilla toteutettu päätevahvistin, onkohan koko laitteessa putkia ollenkaa? On siinä putket ja tämä oman kuvan laite ei ollut kyseinen Farfisan tankki. |
Murgo 16.07.2008 08:01:36 | |
---|
Ok, oletin että omakuvassa oli ko. laite. Mun moka :) Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |