Aihe: Keikkapianolle kotelo? 1 | |
---|---|
![]() 28.05.2007 15:44:09 | |
Elikä ongelma on se, että omistan CME-UF8 masterin ja haluan sille kovan kotelon, ennen kuin otan keikalle.. JA en löydä mistään sopivan halpaa/hyvää. Elikä tavoitteena olisi tehdä ns. kannellinen kotela, jossa piano "lojuu" pohjan päällä, ettei sitä tarvitse ottaa ikinä enää pois. Mutta itse ongelma.. Mistä kolosta löydän sellaista alumiinilistaa joka kestää, mikä on tarpeeksi kestävä levyn paksuus? Onko tämä projekti tuhoon tuomittu jo suunnitelu vaiheessa? Help me | |
![]() 28.05.2007 16:08:50 | |
Elikä ongelma on se, että omistan CME-UF8 masterin ja haluan sille kovan kotelon, ennen kuin otan keikalle.. JA en löydä mistään sopivan halpaa/hyvää. Elikä tavoitteena olisi tehdä ns. kannellinen kotela, jossa piano "lojuu" pohjan päällä, ettei sitä tarvitse ottaa ikinä enää pois. Mutta itse ongelma.. Mistä kolosta löydän sellaista alumiinilistaa joka kestää, mikä on tarpeeksi kestävä levyn paksuus? Onko tämä projekti tuhoon tuomittu jo suunnitelu vaiheessa? Help me http://www.transitcase.fi/ Jos haluat siistin ja toimivan, suosittelen putiikkia. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 31.05.2007 21:50:26 | |
Elikä ongelma on se, että omistan CME-UF8 masterin ja haluan sille kovan kotelon, ennen kuin otan keikalle.. JA en löydä mistään sopivan halpaa/hyvää. Elikä tavoitteena olisi tehdä ns. kannellinen kotela, jossa piano "lojuu" pohjan päällä, ettei sitä tarvitse ottaa ikinä enää pois. Mutta itse ongelma.. Mistä kolosta löydän sellaista alumiinilistaa joka kestää, mikä on tarpeeksi kestävä levyn paksuus? Onko tämä projekti tuhoon tuomittu jo suunnitelu vaiheessa? Help me http://www.bluescase.com/ kilpailukykyiseen hintaan pro caset vehkeelle kuin vehkeelle :) | |
![]() 01.06.2007 08:46:58 | |
Elikä ongelma on se, että omistan CME-UF8 masterin ja haluan sille kovan kotelon, ennen kuin otan keikalle.. JA en löydä mistään sopivan halpaa/hyvää. Elikä tavoitteena olisi tehdä ns. kannellinen kotela, jossa piano "lojuu" pohjan päällä, ettei sitä tarvitse ottaa ikinä enää pois. Mutta itse ongelma.. Mistä kolosta löydän sellaista alumiinilistaa joka kestää, mikä on tarpeeksi kestävä levyn paksuus? Onko tämä projekti tuhoon tuomittu jo suunnitelu vaiheessa? Help me Voi säästää aika paljon jos ite tekee/osaa tehdä. Kyselin itse tuossa muutamasta liikkeestä mitä maksaa 61-lle electrolle kova case ja hinnat olivat 200-350 euroa. Otin siis projektin itselleni tehdä kesällä mallista kova case. Thomann myy kaikenlaisia tarvikkeita räkkien ja koteloiden rakentamiseen. Suomestakin löytyy firmoja mitkä myy samoja osia mitä esim. Transit case OY Ab Ky käyttää laukuissaan. Tuossa on esim. yksi firma: http://www.a-com.fi/catalog/index.php?cPath=2327_2339 Itsellä on vielä hyvässä suunnittelussa laukku ;) "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja | |
![]() 01.06.2007 10:08:07 | |
Voi säästää aika paljon jos ite tekee/osaa tehdä. Kyselin itse tuossa muutamasta liikkeestä mitä maksaa 61-lle electrolle kova case ja hinnat olivat 200-350 euroa. Otin siis projektin itselleni tehdä kesällä mallista kova case. Thomann myy kaikenlaisia tarvikkeita räkkien ja koteloiden rakentamiseen. Suomestakin löytyy firmoja mitkä myy samoja osia mitä esim. Transit case OY Ab Ky käyttää laukuissaan. Tuossa on esim. yksi firma: http://www.a-com.fi/catalog/index.php?cPath=2327_2339 Itsellä on vielä hyvässä suunnittelussa laukku ;) Huh..aikas äkkiä tulee hintaa kyllä noillakin hinnoilla. Meinaan, jossei noita listoja/profiileja saa ostaa pienemmissä erissä. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 01.06.2007 11:47:20 | |
Okei, siis saahan tota profiilia varmasti halvemmalla jostain metallitukuista. Thomannilta laskeskelin noiden osien hintoja ja halvimmillaan mä sain hinnaksi jotain 30-40 euroa, mut siinä ei taas ollut noita profiileja, eikä postikuluja... Yksi vaihtoehto on taas tilata Thomannilta niiden oma case, jonka hinnaksi tulee jotain vähän yli 100 e. Säästäisi vaivan. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja | |
![]() 01.06.2007 22:46:29 | |
Kysy Roland Scandinaviasta, ne tietää kuka tekee Bartuschin koteloa. Mulla on sellainen ollut vuoden RD 300:ssa, maksoi muistaakseni 150€ eikä ole mennyt miksikään. Siistiä työtä. Edit: Ai niin, unohda koko juttu. Sunhan piti nostaa se telineelle alaosan kanssa. COVS n:o 1. | |
![]() 03.06.2007 15:06:55 | |
Itse teetin juuri tuollaisen missä otetaan kansi pois ja syna voi jäädä pohjalevyn päälle. Bluescasella teetin. Oli satasen halvempi kuin missään muualla ja laatu erittäin hyvä. Myös asiakaspalvelu erittäin hyvää. Itse en lähtisi tekemään, vaikkei mikään kovin vaikea projekti olisikaan. Kyllä siihen kuitenkin varmasti aikalailla aikaa ja hermoja tuhrautuisi. 259€ tuli hintaa. Hintahan on tietysti riippuvainen myös mitä kaikkea laukkuun haluaa. | |
![]() 03.06.2007 15:24:03 | |
Mä teetin puuseppäkaverilla semmoisen missä koko keissi nostetaan telineelle, avataan ja takakansi toimii nuottitelineenä. Siihen tehtiin niin matala etureuna että sillä pystyy soittamaan ja taakse jätettiin sen verran tilaa että piuhatkin pystyy kytkemään..Vähän semmoinen Awa-olo on ollut kun joskus (harvoin) oon tuolla lailla keikalla soittanut.. Rock'n'roll is never die. | |
![]() 03.06.2007 15:39:59 | |
Joskus tuli sellainen idea, että tekisi kevyen kotelon, jonka pursottaisi täyteen polyuretaania, tai jotakin muuta sopivaa tavaraa, niin että upottaa soittimen massaan kuivumisen ajaksi (soitin tietysti muoveissa tai muuten suojattuna). Tulisi jämpti, eikä kotelon tarvitsisi olla yhtä kestävä, kun täyte tukisi sitä. Toteuttaminen on yhä tekemättä, joten en tiedä toimisiko oikeasti. Mä haluun sua. Mystisesti hintahtavat romantikot #1 | |
![]() 06.06.2007 02:37:24 | |
Joskus tuli sellainen idea, että tekisi kevyen kotelon, jonka pursottaisi täyteen polyuretaania, tai jotakin muuta sopivaa tavaraa, niin että upottaa soittimen massaan kuivumisen ajaksi (soitin tietysti muoveissa tai muuten suojattuna). Tulisi jämpti, eikä kotelon tarvitsisi olla yhtä kestävä, kun täyte tukisi sitä. Toteuttaminen on yhä tekemättä, joten en tiedä toimisiko oikeasti. Olen sellaisen tehnyt ja hienosti toimi. Tosin niin, että polyuretaanit olivat vain casen kummassakin päässä, pitämässä konetta paikallaan. Verhoilun saat helposti vaikka sillä sellaisella vihreällä nukkakankaalla. Solumuovin vetäminen päälle kun pilaisi ne loistavat muodot... Ainoat ongelmat tuossa itse tehdyssä ovat, että painoa tulee helposti paljon, varsinkin jos profiilit laittaa kulmiin, ja sitä myöten hintaa. En enää lähtisi itse tekemään, siihen säätöön ostaa valmiin casen. Kestävyyden puolesta oma caseni oli takuulla vankempi kuin perinteinen Transit Case. Kannattaa kuitenkin huolella suunnitella, ettei tule kovi rujon näköinen. Hienolla petsillä, kulmaraudoilla ja lakalla saa itsetehdystä hyvinkin messevän ja deluxen näköisen työkalun joka poikkeaa keikalla edukseen. :) MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein | |
![]() 06.06.2007 03:11:01 (muokattu 06.06.2007 03:12:52) | |
Vähän off-topiccia, mutta mainitaan nyt että Transit Case teki mulle vahingossa vääränkokoisen casen. Oma syna on Yamaha S90, mutta case on selvästi S90 ES:lle (liian leveä, syvyys sama). Odottelen nyt uutta, oikeankokoista casea ja toi väärä kappale jäi Transitille. Jos joku S90 ES:n omistaja on kunnon casea vailla, kannattaa varmaan soittaa sinne ja kysyä, onko loota vielä ehjänä siellä ja mihin hintaan se irtoais... EDIT: Siis nimenomaan tollanen topicin aloittajan toivoma ns. pro-malli, jossa poisnostettava kansi 3:lla perhoslukolla ja pianon voi nostaa siis ständiin casen pohjalla. | |
![]() 14.06.2007 22:51:33 | |
Jep... Kiitoksia kaikille paljon neuvoista, mutta päädyinkin erittäin omaperäiseen ratkaisuun.. Kaverini on Pellintaittajana töissä, ja hänen pomonsa innostui ajatuksesta. He rupesivat yhdessä suunnittelemaan jotain keskiaikaista taotun näköistä, hauta-arkun tapaista mahti-casea... En tiedä mitä syntyy, mutta ei tule kalliiksi. Hieman kyllä jännittää :D | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)