joel.makinen 18.02.2007 17:20:12 (muokattu 18.02.2007 17:20:29) | |
---|
Hei tiluttajat! Tämä saattaa olla jo monella hyvin tuttua hommaa, mutta ajattelin itse siirty uudelle vuosituhannelle hankkimalla kannettavan Macin, paljon hyviä synaohjelmia ja yhdistämällä Yamaha DXseiskani loistavan koskettimiston koneeseen. Mutta - kuinka tästä eteenpäin? Voinko käyttää yhtäaikaisesti useamman ohjelman soundeja? Entä voinko splitata (jakaa koskettimistoa) eri ohjelmien soundeja? Entä onko kellään kokemusta tästä systeemistä live-tilanteesta - kökköä vai nerokasta? Kiitän. |
Neljä Ruuvia 19.02.2007 06:57:21 | |
---|
Hei tiluttajat! Tämä saattaa olla jo monella hyvin tuttua hommaa, mutta ajattelin itse siirty uudelle vuosituhannelle hankkimalla kannettavan Macin, paljon hyviä synaohjelmia ja yhdistämällä Yamaha DXseiskani loistavan koskettimiston koneeseen. Mutta - kuinka tästä eteenpäin? Voinko käyttää yhtäaikaisesti useamman ohjelman soundeja? Entä voinko splitata (jakaa koskettimistoa) eri ohjelmien soundeja? Entä onko kellään kokemusta tästä systeemistä live-tilanteesta - kökköä vai nerokasta? Kiitän. Lähettääkö sun Dx7 isompaa velocity arvoa kuin 100? Siinä usein eka ongelma. |
Haipuma 19.02.2007 08:21:05 | |
---|
Tästä olisi kiva kuulla keskustelua. Ideahan tuntuu loistavalta, hommata hyvä koskettimisto, läppäri ja softasynat. Päivittäminenkin kävisi kätevämmin. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja |
Pylkkänen 19.02.2007 10:20:32 | |
---|
Hei tiluttajat! Tämä saattaa olla jo monella hyvin tuttua hommaa, mutta ajattelin itse siirty uudelle vuosituhannelle hankkimalla kannettavan Macin, paljon hyviä synaohjelmia ja yhdistämällä Yamaha DXseiskani loistavan koskettimiston koneeseen. Mutta - kuinka tästä eteenpäin? Voinko käyttää yhtäaikaisesti useamman ohjelman soundeja? Entä voinko splitata (jakaa koskettimistoa) eri ohjelmien soundeja? Entä onko kellään kokemusta tästä systeemistä live-tilanteesta - kökköä vai nerokasta? Kiitän. Joel senkin lurjus! Eri ohjelmien päällekkäin käytöstä ei ole kokemusta, mutta keikolla olen soitellut Kontakt 2:sen sämplejä ihan livenä. Samoin olen joskus käyttänyt tuota Garagebandia hostina, koska sen kautta voit soitella plugareita siinä missä muillakin sekvensserisoftilla, mutta se itsessään on kevyt pyörittää. Varsinaisesti ei moinen setuppi tuo ongelmia livetilanteessakaan, mutta en tiedä, kuinka hyvin Dx7 toimii kontrollerina!? Se selviää testaamalla. Viikset miehen tekee! |
mr.bungle 19.02.2007 14:50:47 (muokattu 19.02.2007 15:01:11) | |
---|
Lähettääkö sun Dx7 isompaa velocity arvoa kuin 100? Siinä usein eka ongelma. Liekö kukaan koodannut midi-adapteria, jonka läpi voisi puskea dx7:n midin, ja joka tuuttaisi pihalle midinuottiviestit skaalatuilla voimakkuuksilla, siis täysi alue 0-127. Olisi meinaan helppo homma tehdä. Samaan koodiin olis helppo ujuttaa voimakkuuskäyrän kustomoinnin, mikäli hardwaressa ei ole tähän hyvää toimintoa. bassolla hanuriin |
JPQ 19.02.2007 14:52:29 | |
---|
Liekö kukaan koodannut midi-adapteria, jonka läpi voisi puskea dx7:n midin, ja joka tuuttaisi pihalle midinuottiviestit skaalatuilla voimakkuuksilla, siis täysi alue 0-127. Olisi meinaan helppo homma tehdä. Samaan koodiin olis helppo ujuttaa voimakkuuskäyrän kustomointi, mikäli hardwaressa ei ole tähän hyvää toimintoa. Silti kurjaa jos kaikkia volume arvoja ei saa käytettyä... |
mr.bungle 19.02.2007 15:00:36 | |
---|
Silti kurjaa jos kaikkia volume arvoja ei saa käytettyä... Tottapa tuo, mutta tuskin sitä erottaa kuin kokenut pianisti, toisin kuin puuttuvan korkeimman voimakkuusalueen. DX7:ssä on kuitenkin hyvä koskettimisto, ja monet sitä tuntuvat käyttävän masterkiipparina. bassolla hanuriin |
uneksija 21.02.2007 15:26:29 | |
---|
Hihhei, minäkin olen juuri hommaamassa läppäriä ikäänkuin digiraiturikäyttöön. Voi minua analogipuristia minkä olen menossa tekemään ;) |