faq1 04.01.2007 09:36:40 | |
---|
Eipä enää juurikaan kuule kevyessä musiikissa käytettävän oikeita "rehellisiä" urkusoundeja. Kosketinsoitinsoundit ovat enemmän tai vähemmän sellaista syntikkapulputusta. Onkohan niiden aika toistaiseksi ohi, palatakseen taas aikanaan takaisin.. |
baron 04.01.2007 09:54:09 | |
---|
Eipä enää juurikaan kuule kevyessä musiikissa käytettävän oikeita "rehellisiä" urkusoundeja. Kosketinsoitinsoundit ovat enemmän tai vähemmän sellaista syntikkapulputusta. Onkohan niiden aika toistaiseksi ohi, palatakseen taas aikanaan takaisin.. Ei, ne pysyvästi ohi, siltä harha-askelelta on onneksi palattu. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
M.i.k.key 04.01.2007 10:09:32 | |
---|
Eivät ole out! möllisty |
duane 04.01.2007 10:13:32 | |
---|
Eipä enää juurikaan kuule kevyessä musiikissa käytettävän oikeita "rehellisiä" urkusoundeja. Kosketinsoitinsoundit ovat enemmän tai vähemmän sellaista syntikkapulputusta. Onkohan niiden aika toistaiseksi ohi, palatakseen taas aikanaan takaisin.. Ei missään tapauksessa. Jos telkkarin karaokeohjelmassakin soitetaan urkuja, niin silloinhan ne on muodin huipulla! Behringer herättää täällä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan mutta onhan se merkkituote t.mixiin verrattuna? |
M.i.k.key 04.01.2007 10:27:47 | |
---|
Ei missään tapauksessa. Jos telkkarin karaokeohjelmassakin soitetaan urkuja, niin silloinhan ne on muodin huipulla! Mä olin juuri sanomassa että jos ne ovat out niin sitten varmaan minäkin olen. Mutta jos tuommoisessakin niitä käytetään niin ovat varmasti in! HOHO! möllisty |
Bronks 04.01.2007 10:45:04 | |
---|
Ja kurkkaahan vaikka Hytösen ja Stillerin talk-showt. Siellä se urku pauhaa niin jot. |
faq1 04.01.2007 10:48:15 | |
---|
Jos soundivalinnalla haluaa etsiä kappapeeseen esim. 70' tunnelmaa, niin urut ehdoton jees. Jos ei siihen pyri, niin kannattaa harkita tarkemmin mitä (urku)soundeja käyttää. Urkusoundejakin on niin monenlaisia. |
Plektra 04.01.2007 12:36:16 | |
---|
Jos soundivalinnalla haluaa etsiä kappapeeseen esim. 70' tunnelmaa, niin urut ehdoton jees. Jos ei siihen pyri, niin kannattaa harkita tarkemmin mitä (urku)soundeja käyttää. Urkusoundejakin on niin monenlaisia. Mä en kyllä jotenkin pysty yhtymään tuohon. Get up & stay on the scene |
maza 04.01.2007 13:28:46 | |
---|
Nevada-ohjelmassa näyttää kosketinsoittajalla olevan rehellinen B-3 ja flyygeli. Siinä olisikin komea ja helposti roudattava keikkasetti. |
oizo 04.01.2007 15:42:39 | |
---|
Näyttää pikemminkin siltä että urku on pikemminkin todella in nykyisin (etenkin livenä). Ja mikäs siinä! Mielelläänhän taidokasta urkurointia kuuntelee. sattuuhan näitä |
musamies 04.01.2007 17:53:12 | |
---|
Eipä enää juurikaan kuule kevyessä musiikissa käytettävän oikeita "rehellisiä" urkusoundeja. Kosketinsoitinsoundit ovat enemmän tai vähemmän sellaista syntikkapulputusta. Nyt jos ne on kerran out, niin mä taidan pitkästä aikaa raahata keikalle oikean Hammondin jo perjantaina ;-) |
BaariMikko 04.01.2007 18:00:16 | |
---|
Näyttää pikemminkin siltä että urku on pikemminkin todella in nykyisin (etenkin livenä). Ja mikäs siinä! Mielelläänhän taidokasta urkurointia kuuntelee. Erittäin samaa mieltä! Kyllähän tästä kielii vaikkapa Nieminen & Litmanen -duon suosio. Telluksen Pinnalla-demo kuultavissa täällä.
Selitys - uusin teksti 3.1 |
Leikari 04.01.2007 20:58:55 | |
---|
Eipä enää juurikaan kuule kevyessä musiikissa käytettävän oikeita "rehellisiä" urkusoundeja. Kosketinsoitinsoundit ovat enemmän tai vähemmän sellaista syntikkapulputusta. oman kuulemani perusteella kyllä minä olisin aika lailla saman kaltaisen havainnon tehnyt (joskaan minulla ei ole kovin kattavaa kuvaa nykyisestä kevyestä musiikista) tarkoitan tässä "nykytyylistä" kevyttä musiikkia - kyllähän niihin synasoundit istuu "retro"musassa urut kuitenkin elävät ja voivat varmaan paremmin kuin jossain välivuosina - tai itse asiassa ovat osaltaan vaikuttamassa retrotyylien suosioon Onkohan niiden aika toistaiseksi ohi, palatakseen taas aikanaan takaisin.. populaarimusiikissa on aina lainauksia, kierrätystä ja uusia ideoita - kaikkea tulee ja menee... en kuitenkaan usko, että urut nousisivat mitenkään dominoivaksi soittimeksi kun paljon moniulotteisempia mahdollisuuksia saa syntikoilla Soitetaan jamia! |
asl 04.01.2007 21:20:34 | |
---|
Nevada-ohjelmassa näyttää kosketinsoittajalla olevan rehellinen B-3 ja flyygeli. Siinä olisikin komea ja helposti roudattava keikkasetti. "Kosketinsoittaja" on joku Lenni-Kalle Taipale ! |
maza 04.01.2007 21:59:22 | |
---|
"Kosketinsoittaja" on joku Lenni-Kalle Taipale ! :-----DDDD Olin ohjelmaa (sen toistaiseksi ainoan kerran) katsoessani aika päissäni. |
baron 04.01.2007 23:03:28 | |
---|
"Kosketinsoittaja" on joku Lenni-Kalle Taipale ! Entäs sitten? Ei se itse niitä sinne roudaa! "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Martso 04.01.2007 23:04:46 | |
---|
"Kosketinsoittaja" on joku Lenni-Kalle Taipale ! Täh? Kosketinsoittajahan se hänkin on. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
M.i.k.key 04.01.2007 23:34:43 | |
---|
Entäs sitten? Ei se itse niitä sinne roudaa! ja ne on sitäpaitsi Ylen wehkeitä! HOHO möllisty |
Lennu 04.01.2007 23:50:59 | |
---|
Täh? Kosketinsoittajahan se hänkin on. Nii ja semmonen säbäri. "Yritinhän joskus perehtyä intialaiseen nuorisokulttuuriin katsomalla intialaista musiikkikanavaa töllöstä. Vähän sääliksi käy intialaista nuorisoa." -Derek Riggs |
JPQ 05.01.2007 01:07:31 | |
---|
Genressä käytetään sen soundeja eli synat ei varmaan tietyssä perus rokissa korvaa koskaan urkuja ja sitten dancepopissa synia taas urut eli tyylien muodissa olo vaihtelee ei se mitä jossain genressä käytetään. |