Aihe: No mikäpä se on tämä Valtolan motif?
1
Qsine
31.08.2006 21:00:52

Hagelstamit huomio! Onko kellään kokemusta/rakkaita muistoja tämännäköisestä MUSICORGANista?

http://www.jannekuusinen.net/Valtola01.jpg
http://www.jannekuusinen.net/Valtola02.jpg

Löytyi kirpparilta tänään tämä yksilö, 99-prosenttisesti toimiva. Alimmassa H:ssa on hieman poikkeuksellinen klangi, ja soittimeeseen on ollut integroituna jossain vaiheessa jonninmoinen nuottiteline. Olisi mukavata tietää suurinpiirtein, miltä ajalta tällainen ihmevekotin on. Kuitenkin sisäänrakennettu kaiutinkin: tämä lie maksanut aikanaan huomattavasti? Ja että luetaanko leluksi vai onko joku käyttänyt ihan tosissaan keikoilla tätä.. huomionarvoista lie myös, ettei edes volumesäädintä ole, vain oikealla oleva power. Pelkistämisen riemujuhlaa! Ja kun käynnistää, alkaa ilmankostutinmainen humina. Saundeja on tasan yksi, ilmeisesti tarkoitus on simuloida harmoonia. Eikä ole puuta, vaan puunnäköisellä päällysteellä naamioitua lastulevuntapaista.

Mysteeriksi jäänevät päällä olevat kaksi valkoista nappulaa. Miks' ihm'?

Ja mikä ihmeen logiikka/pedagogiikka on numeroida koskettimet juoksevasti?

Huomenna pitäisi Forssassa mykkäleffa säestää, ja Valtola lähtee guest stariksi
ilman muuta!
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
moder
31.08.2006 22:39:05
Sähköharmoonihan se. Mulla on nurkissa modailua odottelemassa vastaavanlaisen pystyversio. oiskohan peräisin 70-luvulta ? ei näitä kukaan keikalla varmastikaan käyttänyt, halpoja kotivehkeitä. Ei merkittävää myynti, eikä edes käyttöarvoa. Omani on tosin liki uudenveroinen päältäpäin, että se saa tulevaisuudessa uutta tekniikkaa sisäänsä.. :)

Todella yksinkertainen laite. Vain sähkömoottori joka pyörittää roottoria joka saa ilmavirran aikaan. Soundi on hirveä, ei mitään dynamiikkaa. Omassa pystymallissani on tosin "volumepedaali".
Leikari
01.09.2006 09:25:05
ei näitä kukaan keikalla varmastikaan käyttänyt, halpoja kotivehkeitä. Ei merkittävää myynti, eikä edes käyttöarvoa.

sen verran voin kehua, että olen käyttänyt keikalla - - oli kyllä muutkin soittimet siinä showssa suunnilleen samaa sarjaa :-)

omani sain yhdeltä kaverilta, joka oli pelastanut sen taloyhtiönsä siivoustalkoissa roskalavalle joutumasta - kylkeen on liimattu muutama suosikin poptähti-kuvatarra

joskus toisen kaverin kanssa on jamiteltu kovastikin - hänellä on joku "kiinalaisperäinen" muovikuorinen patterikäyttöinen sähköharmooni - hillitöntä meininkiä!!
Soitetaan jamia!
Janus
01.09.2006 09:39:09
joskus toisen kaverin kanssa on jamiteltu kovastikin - hänellä on joku "kiinalaisperäinen" muovikuorinen patterikäyttöinen sähköharmooni - hillitöntä meininkiä!!

Täältä löytyy samanlainen. Ihan leluinahan noita on 70-80 -luvuilla myyty (oma mono-kaiutin), mutta parempi soundi tossa ainakin välillä on kun mun venäjähaitarissa ;) Pitäis varmaan askarrella tohon plugilähtö joskus.
Leikari
01.09.2006 10:32:16
mutta parempi soundi tossa ainakin välillä on kun mun venäjähaitarissa ;)

... jaa taatusti parempi haju - - mun venäjähaitari ainakin on sellainen, että sitä ei sisätiloissa soitella ;-P
Soitetaan jamia!
valotus
01.09.2006 11:11:46

Täältä löytyy samanlainen. Ihan leluinahan noita on 70-80 -luvuilla myyty (oma mono-kaiutin), mutta parempi soundi tossa ainakin välillä on kun mun venäjähaitarissa ;) Pitäis varmaan askarrella tohon plugilähtö joskus.

Eipä noista kyllä kaiutinta löydy jos kyse on nimenomaan sähköharmoonista. Puhallin siellä puhkuu ja ilmalla aikaansaa sulosointuja, joten sellaiseen voi olla pikkuisen haasteellista sitä plugiulostuloa askarrella.

Joskus vuonna x mulla pyöri nurkissa samaisesta Musicorganista luksusversio jossa oli oikein volumesäätö; vivun kun väänsi toiseen asentoon niin soitetun tavaran äänenvoimakkuus kyllä aavistuksen tippui, mutta vastaavasti koneiston ohi ohjatun ilman suhina voimistui infernaaliseksi.

Niin, näitä osteltiin koteihin joskus 70-luvulla lasten kiusaksi...

J-P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)