![]() 07.08.2006 14:48:59 | |
---|---|
Aika olisi hankkia kiippariteline kahdelle kiipparille (triton classic 61 ja cme uf6) ja harkinnassa olisi ainakin nämä vaihtoehdot: Quick Lok QL-642 Quick Lok QL-641 Ultimate Apex AX-48(Black/Silver) K&M 18850 Spider (silver/black) Jokaisesta oon jotain huonoakin kuullu, mitä mieltä itse olette? Quick lokeja on ainakin kehuttu paljon, vaikkain apex ja spider näyttävät paremmilta. Quick lokin pystyy kuitenkin säätämään kenoasentoon jos tarvitsee starailla =) Fazermusiikissa QL641 kustantaa 129 euroa ja QL642 119 euroa. Ultimate Apex AX-48 musta/hopea halvimmillaan mitä oon nähny 159€/169€ postikuluineen. K&M 18850 Spider tekee thomannilla 149 postikuluineen. Onko apexeissa muuta eroa keskenään kun väri? entä spidereissa? Kuinka hyvin nuo apexit ja spiderit pysyvät heilumatta? Triton 61 alataslle ja uf6 ylös niin painoa tulee yhteensä alle 25 kg. Tosin varaa pitäisi olla vähän isommallekkin tarvittaessa. | |
![]() 07.08.2006 14:58:49 | |
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-172891.html Jos Spider kiinnostaa, saman tien kannattaa investoida Spider Pro:hon. Tosta en ole vielä huonoja puolia löytänyt, tosin en tiedä voiko samaa sanoa vielä vuoden päästä. Kestää helposti isompienkin kiipparien painon (~35 kg / taso). Muuta eroa noilla silver/black -malleilla ei pitäisi olla kuin väri. Jos hintakatto on ~120 euroa, mun valinta olis perushyvä ja kestävä QL-641. Älä vaan kiristele tarpeettoman lujaa niin ei mene jengat pashaksi. | |
![]() 07.08.2006 15:50:52 (muokattu 07.08.2006 15:51:26) | |
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-172891.html Jos Spider kiinnostaa, saman tien kannattaa investoida Spider Pro:hon. Tosta en ole vielä huonoja puolia löytänyt, tosin en tiedä voiko samaa sanoa vielä vuoden päästä. Kestää helposti isompienkin kiipparien painon (~35 kg / taso). Muuta eroa noilla silver/black -malleilla ei pitäisi olla kuin väri. Jos hintakatto on ~120 euroa, mun valinta olis perushyvä ja kestävä QL-641. Älä vaan kiristele tarpeettoman lujaa niin ei mene jengat pashaksi. Onko tolla spider prolla muutakin eroa kun ton ylemmän tason muoto? Edit: niin ja oletetaan että hintakatto pyörii siinä hopeisen apexin mailla. | |
![]() 07.08.2006 16:05:19 | |
Onko tolla spider prolla muutakin eroa kun ton ylemmän tason muoto? Tuoltahan ne erot löytyy. http://www.k-m.de/KEYBOARD-STAND-SPIDER-PRO.3+M5a568fd9c1f.0.html http://www.k-m.de/KEYBOARD-STAND-SPIDER.3+M54f9e0ca304.0.html Spider Pro:ssa on mm. "venytettävät" tasot syvemmille kiippareille, Spiderissä käsittääkseni ei. Jos asut Helsingissä, käy vaikka F-musiikissa katsomassa noita, kysele eroista ja pyydä tarjousta. | |
![]() 07.08.2006 23:04:20 | |
No jos erot ei kauheen kummosia ole niin varmaan ton perus spiderin sitten hankin jos spideriin päädyn. Noita palojahan saa tietääkseni erikseen ostettua jos tarvetta on. Osaako joku vertailla tuota spideria umtimaten apexiin? kumpi parempi, spider olis ainakin halvempi. | |
![]() 08.08.2006 12:52:05 | |
Vois melkein tehä jonki isomman FAQin näistä telinejutuista.. .:.:. | |
![]() 08.08.2006 15:49:44 | |
Onkos muuten äijillä suosituksia kolmitasoiseksi ständiksi? Pitäisi kohta muuttaa, ja samaan läjään olisi kiva saada Jupiter 4, Alphajuno 2 ja JV-80. Vai pitäisikö teetättää kyläsepällä tai tyytyä suosiolla QL-641:een ja johonkin toiseen ständiin sen lisäksi? | |
![]() 08.08.2006 15:57:35 | |
Onkos muuten äijillä suosituksia kolmitasoiseksi ständiksi? Pitäisi kohta muuttaa, ja samaan läjään olisi kiva saada Jupiter 4, Alphajuno 2 ja JV-80. Vai pitäisikö teetättää kyläsepällä tai tyytyä suosiolla QL-641:een ja johonkin toiseen ständiin sen lisäksi? Eikö tuohon Spideriin mahtuisi kolmekkin? Noita lisäkäsivarsiahan saa ostaa erikseenkin. Katselin näitä juttuja sillä silmällä. Tosin itse ajattelin kolmanneksi tasoksi laittaa vain nuottitelineen. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 08.08.2006 16:04:20 | |
Onkos muuten äijillä suosituksia kolmitasoiseksi ständiksi? Pitäisi kohta muuttaa, ja samaan läjään olisi kiva saada Jupiter 4, Alphajuno 2 ja JV-80. Vai pitäisikö teetättää kyläsepällä tai tyytyä suosiolla QL-641:een ja johonkin toiseen ständiin sen lisäksi? Jos sun 641:ssä on kakkoskerros 30mm putkilla, niin sähän voit ostaa siihen vielä kolmannen kerroksen. | |
![]() 08.08.2006 16:11:57 | |
Eikö tuohon Spideriin mahtuisi kolmekkin? Noita lisäkäsivarsiahan saa ostaa erikseenkin. Katselin näitä juttuja sillä silmällä. Tosin itse ajattelin kolmanneksi tasoksi laittaa vain nuottitelineen. Sikäli kun ymmärsin, kysyjä oli ostamassa telinettä kotikäyttöön, ei kotiin mitään Spideria kannata ostaa - turhaan vaan ketuttaa kohta tutinat. Jos teline tulee vain kotikäyttöön ni ite ottaisin esim. Jaspersin V-, M- tai S-sarjalaisen. Jos täytyy roudaillakin, ni sitte perus Quik Lok on ihan asiallinen valinta. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy | |
![]() 08.08.2006 16:21:11 | |
Sikäli kun ymmärsin, kysyjä oli ostamassa telinettä kotikäyttöön, ei kotiin mitään Spideria kannata ostaa - turhaan vaan ketuttaa kohta tutinat. Ei muuten Spider Pro edes pahemmin tutise. Column-mallisissa ständeissä on *aina* jonkun verran enemmän tutinaa kuin tupla-X -staageissa, mutta ton Spiderin kohdalla hyödyt on livekäytössä paljon isommat kuin haitat. Mutta kotiin ostaisin jonkun muun itsekin. Jaspersin todennäköisesti, veisi syvyyssuunnassa vähiten tilaakin. | |
![]() 08.08.2006 22:45:13 | |
Onkos muuten äijillä suosituksia kolmitasoiseksi ständiksi? Pitäisi kohta muuttaa, ja samaan läjään olisi kiva saada Jupiter 4, Alphajuno 2 ja JV-80. Vai pitäisikö teetättää kyläsepällä tai tyytyä suosiolla QL-641:een ja johonkin toiseen ständiin sen lisäksi? Itse lähtisin melkeempä, jos nyt livekäytöstä puhutaan, sille linjalle, että ottaisin toisen ständin siihen viereen. Kolme kosketinsoitinta päällekkäin vie jo niin paljon tilaa pystysuunnassa, että ergonomia kärsii. En mä nyt yritä selittää näitä ihan niinkun et itse tietäisi, mutta ei kai kenenkään tee mieli laskea 5000e rojuja vaappumaan johonkin telinekasaan. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." | |
![]() 08.08.2006 23:58:06 | |
Itse lähtisin melkeempä, jos nyt livekäytöstä puhutaan, sille linjalle, että ottaisin toisen ständin siihen viereen. Kolme kosketinsoitinta päällekkäin vie jo niin paljon tilaa pystysuunnassa, että ergonomia kärsii. En mä nyt yritä selittää näitä ihan niinkun et itse tietäisi, mutta ei kai kenenkään tee mieli laskea 5000e rojuja vaappumaan johonkin telinekasaan. No noi tulis itseasiassa studiokäyttöön. Jupiteria varmaan tulee ihan soiteltuakin, mutta JV toiminee lähinnä soundimoduulina, jos joskus jotain digipervouksia sattuu kaipaamaan x) Ja onneksi tuon kasan arvo lienee maksimissaan tonni :> Livesettinähän mulla on QL641 ja joku perus X-ständi. QL:n päällä on Rhodes Stage 54 ja Yamaha SK-20, toisen ständin päällä Yamaha CS-5. Windreaperin kanssa irkissä jutusteltiin ja taidan hommata himaan samanlaisen QL:n lisäpalikoilla. Tila on tässä melko oleellinen aspekti, samaan huoneeseen kun pitäisi noiden syntikoiden ja atk-systeemien lisäksi mahtua vielä Hammond ja Leslie, yksi Rhodes + vahvari ja vielä ainakin toistaiseksi 1 kpl Lowrey Heritage :> | |
![]() 08.08.2006 23:59:27 | |
Ei muuten Spider Pro edes pahemmin tutise. Column-mallisissa ständeissä on *aina* jonkun verran enemmän tutinaa kuin tupla-X -staageissa, mutta ton Spiderin kohdalla hyödyt on livekäytössä paljon isommat kuin haitat. Kattelin tossa nightwishin end of an era dvd:n ja kattelin kuinka tuomaksella jonkin verran ainakin tärisi N364 ylemmässä telineessä, vaikka tosin otteetkin oli aika kovat sillon kun heilu. Saakos noissa säädettyä noita jalkoja yhtään mitenkään missään suunnassa? Ja osaako joku verrata onko tukevampi kun ultimaten vastaava teline? Quick lok lienee jokatapauksessa tukevin vaihtoehto(?) | |
![]() 09.08.2006 00:03:03 (muokattu 09.08.2006 14:02:37) | |
Kattelin tossa nightwishin end of an era dvd:n ja kattelin kuinka tuomaksella jonkin verran ainakin tärisi N364 ylemmässä telineessä, vaikka tosin otteetkin oli aika kovat sillon kun heilu. Saakos noissa säädettyä noita jalkoja yhtään mitenkään missään suunnassa? Ja osaako joku verrata onko tukevampi kun ultimaten vastaava teline? Quick lok lienee jokatapauksessa tukevin vaihtoehto(?) Jalkoja ei saa säädettyä yhtään. Ne asettuvat ääriasentoon telineen oman painon avulla, mutta eivät haaraudu liikaa jaloissa olevien stoppareiden avulla. Voihan jotain omaa viritellä. Mulla on ollut Spideri ja nyt on QL tupla-x ja näistä jälkimmäinen ei huoju yhtään. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." | |
![]() 09.08.2006 02:52:28 | |
Jos noissa quicklockeissa yms x-tyyppisissä ratkaisuissa haluaa pysyä niin jo rollen fx6 hötkyy aika ilkeästi yksinkertaisilla putkilla kun vähänkään alkaa pääsemään fiilikseen. Suosittelisin siis vähintään tuplaputkisia moisia kevyemmillekin vehkeille. Peltikorva puupäässä. | |
![]() 09.08.2006 14:09:21 | |
Tällä hetkellä näyttää siltä, että päädyn tuohon k&m perus spideriin. Jostain luin että olisi vähän vakaampi kun tuo apex. Epäilyttää nuo korkeudensäätökahvat kyllä, näyttävät aika hepposilta. | |
![]() 09.08.2006 18:11:06 | |
Ne säätökahvat ainakin lukitsevat tason siihen, mihin pitääkin. Ei tarvitse siis pelätä, että syna rojahtaa alas. Muoviahan ne ovat ja teoriassa voivat murtua kiristettäessä. Minulle ei niin käynyt, eivätkä ne edes tuntuneet kovin heppoisilta. Voisin sanoa, että tuota asiaa ei tarvitse telineessä murehtia. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." | |
![]() 14.08.2006 21:53:57 | |
Eikö tossa spiderissa saa säädettyä sitä ylempää tasoa kallelleen? Se on aika ikävä homma jos ei saa...ja se F-musiikin spider ainakin heiluu aika paljon...mutta onhan se pirun tyylikäs! :D | |
![]() 15.08.2006 00:10:39 | |
Eikö tossa spiderissa saa säädettyä sitä ylempää tasoa kallelleen? Se on aika ikävä homma jos ei saa...ja se F-musiikin spider ainakin heiluu aika paljon...mutta onhan se pirun tyylikäs! :D Spider Pro:ssa on vakiona hieman kallistettu ylätaso. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)