Aihe: Hammond mainos
1 2
jamboman
25.07.2006 13:13:08
Terve kaikki Hamukkamiehet ja naiset. Olen nyt 2 viikkoa ollut onnellinen Hammond A100 VM65 ja leslien omistaja. En olisi ikinä uskonut kuinka upea ja elävä ääni aidosta hamukasta irtoaa verrattuna digitaalisiin mallinnuksiin, vau.

Enivei, ajattelin mainostaa paikkaa josta ko urun hankin. En nimittäin ole koskaan saanut yhtä hyvää palvelua kuin mitä Davenports musiksita(http://www.davenportsmusik.se/) sain. Kaveri entisöi ja myy työkseen urkuja Göteborgissa ja hinnat ovat vähintäinkin kohtuulliset suomen ei kunnostettuihín verrattuna. Jos joku havittelee itselleen vintageurkuja suosittelen Briania lämpimästi. Tosin toimitusaika on 4-5kk kunnostuksen tarpeesta riippuen.

En ennestään tiennyt hammond tekniikasta mitään mutta hän kädestä pitäen neuvoi perus huollot ja öljyämiset. Sain itse mm purkaa lepan moottorit, öljytä ne ja panna taas kasaan. Ei kovin hankalaa mutta enpä olisi kylmiltään osannut tehdä senkään vertaa. Jep, hyvää palvelua tosiaan.
tonecab
25.07.2006 14:24:08
En olisi ikinä uskonut kuinka upea ja elävä ääni aidosta hamukasta irtoaa verrattuna digitaalisiin mallinnuksiin, vau.

Hassu kommentti, mutta tottahan se on! Davenportia on kyllä kritisoitukin silloin tällöin, mutta vanha tekijähän Brian alalla on. Kotisivuilla on ainakin hyvä tietopläjäys ja kaikki mainitut asiat ovat kokolailla totta. Onneksi olkoon, -65 vuosimallissa on luultavasti vielä se tehtaan tekemä intonaatiokin kohdallaan.
maza
26.07.2006 09:40:05

Davenportin webbisivuilla kyllä jaetaan melkoista disinformaatiota - ehkä mainosmielessä. Siellähän on mm. legendaa siitä, että jenkkiurun tuominen Eurooppaan olisi typerä idea ja että 50/60 Hz -taajuuskonvertterit sukkaa... Eli jos tutustutte noihin sivuihin, ei välttämättä kannata ottaa kaikkia juttuja ihan tosissaan.

Onneksi olkoon kuitenkin hienosta soitinhankinnasta. Kehtaatko kertoa, paljonko maksoit?
seppos-m
26.07.2006 10:40:09 (muokattu 26.07.2006 10:47:27)
Terve kaikki Hamukkamiehet ja naiset. Olen nyt 2 viikkoa ollut onnellinen Hammond A100 VM65 ja leslien omistaja. En olisi ikinä uskonut kuinka upea ja elävä ääni aidosta hamukasta irtoaa verrattuna digitaalisiin mallinnuksiin, vau.

Älä hyvä mies käytä Hammondista noin halventavaa nimitystä! Oikein tulee paha olo.
M.i.k.key
26.07.2006 10:59:36
Älä hyvä mies käytä Hammondista noin halventavaa nimitystä! Oikein tulee paha olo.

Oikein hyvä nimitys mun mielestä tuo hamukka!
Möllisty!
tonecab
26.07.2006 16:15:07
Oikein hyvä nimitys mun mielestä tuo hamukka!

Lähipiirissä nuoriso on alkanut puhua Hamiksista :)
tonecab
26.07.2006 16:49:57
Davenportin webbisivuilla kyllä jaetaan melkoista disinformaatiota - ehkä mainosmielessä.

Kyllähän Brian selvästi kotiinpäin vetää siellä, mutta suurin osa on kyllä asiaa. Esim. se yksinkertainen 760 Leslien modaus parantaa soundia huomattavasti. Jenkeissä tehdyssä 760:ssahan yläpään aukot sen kankaan alla ovat samanlaiset kuin perinteisessä puu-lepattimessa. Ne meikäläiset Brdr-Jörgensen mallit on ihan tanskalaista huumoria.

D. web-sivuilla puhutaan muistaakseni myös siitä post-64 manuaalien vastuslankojen syöpymisestä. Olen itse soittanut yhtä -65 A100:sta josta puuttui n.20 yksittäistä ääntä. Ilmiö alkaa vähitellen harmittamaan kun esim. sillä perus 888000000 rekisterillä joku kosketin soikin esim. 880000000, 808000000, tai jopa 088000000. Ei mahdoton, mutta niitä kalliimpia ja v:mäisimpiä juttuja korjata! Vikoja joita ei halua nähdä laatusoittimessa...
jamboman
27.07.2006 08:51:44
Joku tossa kyseli hammondin hintaa. Oma A100 maksoi 7000 eur kunnostettuna. Ei ihan mahdoton hinta kun vertaan että mitä suomessa pyydetään täysin kunnostamattomista hammondeista. Eihän tuon hintaisen soittimen ostoa voi muutenkaan järkisyillä perustella, enhän edes tienaa leipääni musiikilla. Nämä ovat tällaisia tunnepuolen asioita, toinen haluaa aidon kun taas toiselle riittää tietokonesofta ja kuulokkeet. Kauan olen omaa urkua halunnut ja nyt sitten päätin sellaisen ostaa.
Onko täällä muuten muita joilla on oma hamukka?
musamies
27.07.2006 10:43:14
On mulla kaksi L 100 sarjalaista. Ne vaatisi kuitenkin huoltoa. Lisäksi WLM Trip kahdella 5 oktaavisella manuaalilla. Sama juttu sen kanssa. Jos talvella liikenisi aikaa paneutua asiaan.
tonecab
27.07.2006 15:22:42
...A100 maksoi 7000 eur kunnostettuna.Ei ihan mahdoton hinta kun vertaan että mitä suomessa pyydetään täysin kunnostamattomista hammondeista.

Varmaankin Leslien kanssa? Mikä Leslie? Hyvä tietää, omani kun on täysin kunnossa kuin tehtaalta tullut kabinetin kolhuja lukuunottamatta...

Tää hintapolitiikka on kyllä mielenkiintoista Suomessa. Näin pienessä maassa hinnat määräytyvät nopeasti sen mukaan mitä joku on mennyt maksamaan. Niinkuin se yks tyyppi 1500€ 760-Lesliestä... Hmm, mielestäni se alkaa lähestyä jo 122, 147 tai 251 hintoja!
Tai ne yli kybä-tonnin hintapyynnöt B3:sta! Sillä hinnalla pitäis olla jo kaiken super-mint kondiksessa ja kabinetti ja Leslie sovitettuna parina puulajia & syy-kuviota myöden, plus nimenomaan 122:n, tai ainakin 147:n kanssa eikä 251:n niinkuin täällä useimmiten!

Eihän se soundi siitä parane onko se Leslie 122, 147, tai 251, mutta ne kaikki on alunperin tarkoitettu eri urkumalleihin. 122 balansoidulla sisääntulolla suoraan konsoli-Hammondin pre-ampin ulostuloon, 147 mihin tahansa kaiuttimelliseen urkuun, ja 251 kaksikanavaiseen kaiuttimelliseen urkuun kuten siis A-100.
musamies
27.07.2006 15:28:55
Mä en oikein meinaa ymmärtää sitä kun jonkun soittimen pitäs olla muka tietyn merkkinen tai mallinen. Täälläkin hehkutetaan niitä B3:sia, mutta saman asian ajaa muukin Hammondi.

Itsellä on MS-Audiotronin LEO leslie, eikä sen saundissa mun mielestä mitään vikaa ole, paitsi sekin kaipais huoltoa, niin mekaaninen ääni vähenisi.
M.i.k.key
27.07.2006 18:23:49
Mulla L-100 (jotain...)
ja Leslie 760
Möllisty!
U.Honey
27.07.2006 20:39:49
Täällä on A-102 ja Leslie 122, vuosimallia 1964.

Keikkakäytössä on Roland VK-8M (1.7 kg).
My name is Baron, U.Honey Baron.
maza
27.07.2006 22:31:38

Mulla E-112 ja puu-Leslie (vastaa 122/147/251:ta, mutta ilman vahvistinta - E:ssä
on 35W putkipääte). Keikkakäytössä T-200, putkietuaste, trankkupääte ja MS Leo 100.
valotus
29.07.2006 23:21:36

Davenportin webbisivuilla kyllä jaetaan melkoista disinformaatiota - ehkä mainosmielessä. Siellähän on mm. legendaa siitä, että jenkkiurun tuominen Eurooppaan olisi typerä idea ja että 50/60 Hz -taajuuskonvertterit sukkaa... Eli jos tutustutte noihin sivuihin, ei välttämättä kannata ottaa kaikkia juttuja ihan tosissaan.

Pitäisi varmaan kysyä että mistäs pirusta se urku tietää että nyt ollaankin pois ameriikanmaalta, jos sille piuhasta syöttää sataakymmentä volttia kuudellakymmenellä hertsillä annosteltuna.

Ongelmaa tulee varmasti jonkin halpistaajuusmuuntimen kanssa jossa taajuus vaihtelee kuorman mukaan, mutta esim. Trekin kideohjattu boksi tarjoilee jenkkisähköä tasan tarkemmin kuin Fortum konsanaan. :)

Muuten kyllä omastakin puolestani kaikki kunnia Göteborgiin asiantuntemuksesta ja urkukannan vahvistamisesta. Tämä Hammond-touhuilu tahtoo vaan toisinaan olla vähän kuin uskonto, onneksi kuitenkin aika rauhanomainen sellainen...
valotus
29.07.2006 23:30:47

Olen itse soittanut yhtä -65 A100:sta josta puuttui n.20 yksittäistä ääntä. Ilmiö alkaa vähitellen harmittamaan kun esim. sillä perus 888000000 rekisterillä joku kosketin soikin esim. 880000000, 808000000, tai jopa 088000000.

Olivatko tosiaan satunnaisia yksittäisiä ääniä, vaiko jokin tietty perusääni joka oli eri paikoissa eri äänikerroilla? Joskus tulee itsekin mentyä vipuun kun pitää mykkiä ääniä jäljittäessä huomioida kummankin pään foldback, plus että manuaalien välilläkin saattaa olla katkos jolloin yläsormiolla soiva ääni ei kuulukaan alasormiolla.
R.Syke
30.07.2006 11:18:58
VK-8 ja täysin rinnoin!
uneksija
30.07.2006 13:34:13
D. web-sivuilla puhutaan muistaakseni myös siitä post-64 manuaalien vastuslankojen syöpymisestä. Olen itse soittanut yhtä -65 A100:sta josta puuttui n.20 yksittäistä ääntä. Ilmiö alkaa vähitellen harmittamaan kun esim. sillä perus 888000000 rekisterillä joku kosketin soikin esim. 880000000, 808000000, tai jopa 088000000. Ei mahdoton, mutta niitä kalliimpia ja v:mäisimpiä juttuja korjata! Vikoja joita ei halua nähdä laatusoittimessa...

Siis onko tää oikeesti joku juttu mitä täytyy pelätä? Aika karmivan kuvan anto ainakin ne sivut tosta, mutta Hammondeista tietysti sanotaan niin paljon kaikenlaista, että pitää olla aika kriittinen kaiken informaation suhteen... Mielipiteitä/tietoa?
valotus
30.07.2006 14:03:27

Siis onko tää oikeesti joku juttu mitä täytyy pelätä? Aika karmivan kuvan anto ainakin ne sivut tosta, mutta Hammondeista tietysti sanotaan niin paljon kaikenlaista, että pitää olla aika kriittinen kaiken informaation suhteen... Mielipiteitä/tietoa?

Hyvää hyvyyttäni ilmoittaudun tässä virallisesti ensimmäisenä vastaanottamaan nuo nurkista löytyvät, ongelmajätteeksi luokitellut post -55 Hammondit. Enkä ota edes kierrätysmaksua.

Taisi muuten olla aikoinaan valmistusteknisesti aikalailla edullisempaa kietoa käsityönä manuaaleihin kilometrikaupalla vastuslankaa kuin tehdä sama irtokomponenteilla. Uudessa New B-3 -digiversiossahan nuo lankahässäkät on korvattu jokaisen kosketinkontaktin yhteydessä olevalla piirilevyllä jossa vastukset nököttävät siististi rinnakkain.

No juu, eipä ollut tässäkään juuri tiedonjyväsiä...
tonecab
30.07.2006 17:01:36
Siis onko tää oikeesti joku juttu mitä täytyy pelätä? Aika karmivan kuvan anto ainakin ne sivut tosta, mutta Hammondeista tietysti sanotaan niin paljon kaikenlaista...Mielipiteitä/tietoa?

Fakta juttu. Kyseinen laite jatkaa huonoa elämäänsä eräässä studiossa. Noin parikymmentä niitä puuttuvia ääniä todellakin oli ja se jo häiritsee. Eikä kyse ollut mistään busbar shift säädöstä!

Olen keikkaillut eräällä -69 B3:lla josta puuttuu kaksi yksittäistä ääntä, onneksi alamanuaalilla ja toinen 16´ basso foldback alueella ja toinen 2 2/3 neljännestä oktaavista joten eivät paljon häiritse.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)