Aihe: Takuu pelaa
1
hammond
27.04.2006 11:28:33

Pakko jakaa tämä mukava yllätys teidän kanssa. Omistan 4 vuotta vanhan Yamaha P-80 keikkalankun ja vein sen huoltoon mennä viikolla, koska muutama kosketin palautuu hitaasti.
Huollon äijä tiesi heti sanoa että vika johtuu murtuneista koskettimista. Kyseessä on kuulema suunnitteluvika joten lasku menee takuun piikkiin. Olin aivan äimän käkenä. Neljä vuotta maailmaa nähnyt pianon sai takuuseen. Hyvää palvelua, ei voi muuta sanoa.. :D
"Rock n roll is maybe dead, but kasari lives forever"
baron
27.04.2006 14:02:42

Mulla oli mun kuulokkeissa sellainen vika, jota "ei niihin voi tulla"
Korjaus ilmainen, vaikka takuut aikoja sitten umpeen.
My name is Baron, Sir Baron.
Leikari
27.04.2006 14:35:16
Pakko jakaa tämä mukava yllätys teidän kanssa. Omistan 4 vuotta vanhan Yamaha P-80 keikkalankun ja vein sen huoltoon mennä viikolla, koska muutama kosketin palautuu hitaasti.
Huollon äijä tiesi heti sanoa että vika johtuu murtuneista koskettimista. Kyseessä on kuulema suunnitteluvika joten lasku menee takuun piikkiin. Olin aivan äimän käkenä. Neljä vuotta maailmaa nähnyt pianon sai takuuseen. Hyvää palvelua, ei voi muuta sanoa.. :D

Varsinainen takuuhan on vain valmistajan tarjoama lisäetu. Muutoin valmistaja on vastuussa tavarassa olevasta virheestä varsinaisen takuuajan jälkeenkin ... yms. jargonia - siis kuluttajansuojalain mukaan.

Ko. korjaus voidaan kuitenkin katsoa valmistajan/vähittäismyyjän vastuulle kun laite ei ole kestänyt aiotussa käytössä sille odotettavaa käyttöikää. On sitten aina tapauskohtaista, että kestikö tarpeeksi kauan.

Hyvää palvelua Yamahalta silti hoitaa asia noin eikä ryhtyä vänkäämään. Ko. virhe on varmaan Yamahaa harmittanut. Kun firman tuotteiden myynnin melkoinen kivijalka on ammattilaisissa + se tuo myös harrastajalaitteille uskottavuuden niin tehty korjaus on ihan itsesuojeluvaistonkin sanelemaa. Rikkoutumisen harmi on helppo unohtaa kun homma hoituu ja luottamus merkkiin voi säilyä.
Soitetaan jamia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)