Aihe: submikseriksi..
1
ganesha
02.01.2006 22:38:36
terveeks sormiopetterit!

ku meikäläisel olis sellaane onkelma ett pitäis jostai löytää jonkisorti keikkamikseri syna-arsenaalille seuraavanlaisilla ominaisuuksilla varustettuna:

-stereokanavia sais olla väh. 4 (mielummin tietty vaik sata, samaan hintaan)
-kanavakohtainen mute-namiska olis kiva ylläri (niinku varmuuden vuoksi)
-main out sais olla XLR-tyyppinen ratkaisu
-kanavakohtaisilla EQuilla en oikeastaan tekis mitn
-ei sais maksaa tonneja
-Nimi ei sais alkaa B:llä (heh heh..nää kaks viimeistä vaatimusta taitaa olla niin sanotusti toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja?)

eipä oo osunu silmiin, vielä..kertokaas nyt te kolleegani miten olette rakentaneet lava setupinne..kun ei viittis syödä pienen keikkapaikan äänipöydästä 50 prossaa kanavista pelkän kosketinkioskin takia..ja niinku muutenki

kiitän ja kumarran (mutten itään)
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Janus
02.01.2006 23:12:37 (muokattu 03.01.2006 01:03:18)
eipä oo osunu silmiin, vielä..kertokaas nyt te kolleegani miten olette rakentaneet lava setupinne..kun ei viittis syödä pienen keikkapaikan äänipöydästä 50 prossaa kanavista pelkän kosketinkioskin takia..ja niinku muutenki

Mulla on Phonicin pikkumikseri, johon mahtuu 4 stereokanavaa ja 2 monokanavaa, eli tähän mennessä on ollut ihan tarpeeksi kahdelle kiipparille ja muutamalle soundimodulille. Toi on vielä siitä näppärän kokoinen, että se mahtuu 88-kontrollerin (Yamaha S90) päälle hyvin näppärästi heti pitch- ja mod-pyörien viereen, jolloin volumen säätäminen on mahdollista vielä keikankin aikana (harvemmin tosin tarvitsee).

Kanavakohtaisia muteja ei ole, mutta jos joku piuhahäikkä tms. on joskus tullut, niin sellaisen potikan saa käännettyä lounaaseen sekunnin murto-osassa. Lähdöt ovat ihan normaalit plugilähdöt (ja itseasiassa käytän tällä hetkellä mikserin Control Room -lähtöä pätkivän Main-lähdön sijasta, CR-lähtö toimii aivan yhtä hyvin). Pienempiä laulukamakeikkoja varten mulla on 10m tuplaplugipiuha, jolla omasta kiskasta voi vetää johdot mikseriin vaikka lavan toiselta puolelta, isommilla keikoilla taas PA-jampat hoitavat DI-hässäkän.

Tällä hetkellä on tosin rakennettavana räkki, jossa on useampi synamoduli ja Behkun räkkimikseri, siihen olisi tarkoitus hankkia aikanaan myös kiinteät DI-boksit.

EDIT: lisätään nyt vielä, että tota main outin kulahtamista lukuunottamatta toi Phonicin pikkupöytä on pelittänyt yli 3 vuotta ongelmitta, eikä se ole 99,- euron laitteelta yhtään huonosti.
maza
03.01.2006 00:25:08

Käytetty Mackie MS-1202, -VLZ tai -VLZ Pro. Hyvä, kestävä, laadukas. Tästähän noi kaikki Behkut ja Phonicit sun muut ovat kopsuja. Bonarina hyvät mikkietuset. Mä ostin VLZ-mallin vuonna 1996 rippilahjarahoilla, myin sen tyhmänä pari vuotta sitten ja vuosi sitten ostin toisen samanlaisen tilalle. Tästä en luovu!
Mikko T.
03.01.2006 01:25:29

Mun hevonen näissä raveissa on Alesis MultiMix 12R.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
HK
03.01.2006 03:54:12
Mun hevonen näissä raveissa on Alesis MultiMix 12R.

Mitkä ovat muuten noin yleisesti kokemukset vehkeestä? Joskus 90-luvun puolivälissä Alesiksen m-eq:sta ihan positiivinen kokemus. Tässä pöytätilan yllättävästi pienennettyä pitäisi Soundcraft spirit M4 todnäk vaihtaa räkkimalliin, ja itselläni ainakin oli heti alesis mielessä. :)

Vanha Yamaha MV802 alkaa käymään vähän kömpelöksi jos sen kautta kaiken vie.
Peltikorva puupäässä.
Leikari
03.01.2006 08:14:20 (muokattu 03.01.2006 08:15:00)
Vanha Yamaha MV802 alkaa käymään vähän kömpelöksi jos sen kautta kaiken vie.

802 on minullakin ollut matkaräkissä 80-luvulta lähtien ;-)

- - tuommoisia http://www.sanyo-densi.com/dai2/mixer_recorder/yamaha_mv802.htm ei enää tehdä: hyvää laatua, balansoidut lähdöt, pre- ja post auxit, ei turhia budjettiluokan efektikoneita sisäänrakennettuna, ei liikoja mikrofonietuvahvistimia - - maksoi aikanaan kyllä (kuten kaikki muukin elektroniikkarompe)

- - -

kapasiteettipuutteen vuoksi aion antaa mahdollisuuden Behringerin RX 1602:lle
- - kts. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=112764
- - -

P.S myös Phonic alkaa Peellä ;-P
Soitetaan jamia!
musamies
03.01.2006 16:09:24
kapasiteettipuutteen vuoksi aion antaa mahdollisuuden Behringerin RX 1602:lle

Mulla tietokoneräkissä Behringer Eurorack UB 2222 FX-PRO.

Hyvä puoli, että sillä miksaa vasemmalla kädellä koko bändin samalla kun soittaa koskettimia.

Huono puoli, että jostain syystä sen stereosisäänmenot eivät tykkää tietokoneestani jos sisäänmenon herkkyys painike on herkemmässä asennossa ja mykistyy. Kun painaa nappia, niin taas toimii. Muilla äänilähteillä en ole huomannut samaa.

Toinen huono puoli on, että efektiosasto ei ole ihan niin suhinaton kuin voisi toivoa, mutta ei siltä kannata liikaa vaatiakaan.

Yhden ainoa mikserin alaryhmän olen varannut omaa monitorointiani varten, niin saan kuulokkeisiin monitoroinnin stereona ja voin välillä valita kuunneltavaksi myös MAIN MIX:in. AUX:it sitten muiden monitoroinnille.

Aina vain paranisi jos signaaliprosessoreja olisi enemmän ja saisi samalla värkillä hoidettua kunnolla master eq:n ja limitterin.

Vielä voisi toivoa lisää yhden alaryhmän, johon voisi tehdä erilisen äänistysmiksauksen livetilanteessa.

No, ei passaa vaatia liikoja!
HK
04.01.2006 13:10:20
Leikari kirjoitteli:
802 on minullakin ollut matkaräkissä 80-luvulta lähtien ;-)

- - tuommoisia http://www.sanyo-densi.com/dai2/mixer_recorder/yamaha_mv802.htm ei enää tehdä: hyvää laatua, balansoidut lähdöt, pre- ja post auxit, ei turhia budjettiluokan efektikoneita sisäänrakennettuna, ei liikoja mikrofonietuvahvistimia - - maksoi aikanaan kyllä (kuten kaikki muukin elektroniikkarompe)

Heh, juu onhan tuo omanlaisensa legenda. Meikäläisellä on vaan tuon päälähdön volumepotikka päässyt hajoamaan. Tuli sinne kurkisteltua pikaisesti kerran sisällekin, mutta aika erikoisen malliselta kyseinen potikka vaikutti. Sattuisiko sinulla olemaan mitään käsitystä mistä vaihto-osaa kannattaisi kysellä?

Pahoittelen että tämä nyt vähän liippaa alkuperäisen aiheen ulkopuolelta.
Peltikorva puupäässä.
Leikari
04.01.2006 15:12:20
Meikäläisellä on vaan tuon päälähdön volumepotikka päässyt hajoamaan. Tuli sinne kurkisteltua pikaisesti kerran sisällekin, mutta aika erikoisen malliselta kyseinen potikka vaikutti. Sattuisiko sinulla olemaan mitään käsitystä mistä vaihto-osaa kannattaisi kysellä?

eiköhän tuo f-musiikin huolto ole luonteva kyselypaikka - nettisivulta kopsattuna yhteystiedot:

Kaske Olli Huolto (09) 6185 1596 olli@factory.pp.fi
Soitetaan jamia!
HK
04.01.2006 19:20:34
eiköhän tuo f-musiikin huolto ole luonteva kyselypaikka - nettisivulta kopsattuna yhteystiedot:

Kaske Olli Huolto (09) 6185 1596 olli@factory.pp.fi

Kiitoksia, pitää kysellä tuolta. Itse olin plärännyt farnellin ynnä muiden luetteloita läpi siinä toivossa, että sieltä sopiva löytyisi, vaan ei sitä kautta sattunut kyllä kohdalle.
Peltikorva puupäässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)