Aihe: Moduli suosituksia?
1
Black_Adder
20.12.2005 12:53:43
Mistäs modulista teidän mielestä lähtee mahdollisimman hyvän ja aidon kuuloinen piano soundi? Kun tuohon piano soundiin olen niin tykästynyt, mutta korgin piano on suoraan sanottuna surkea ja varaa ei oikeen olis mihinkää kovin kalliiseen. varoja olisi käytettävissä noin 500€ ja tärkeimmät soundit olis tietenkin se piano, mutta myös harpsichordit sais olla ainakin kohtuu hyvät. Ilmeisesti joku rollen moduli vois olla hyvä?
"Jos ooppera on musiikkia, katolta putoaminen on liikennettä." Alfred E. Neuman
Janus
20.12.2005 13:17:28
Jep, tohon hintaluokkaan Rolandin JV-1080 (tai -2080 jos sattuu löytymään), mielellään Orchestral I -laajennuskortin kanssa niin saa erittäin hyvät cembalosounditkin mukaan. Peruspianosämple on tuossa masiinassa kohtalaisen hyvä ja hakkaa Korgin vastaavan mennen tullen, mutta tulevaisuudessa voit halutessasi laittaa tuonne sisään myös Concert Piano (tms.) -laajennuskortin.
JPQ
20.12.2005 13:27:06

Minusta hyvän pianon saa Alesis QSR,Alesis S4+ synistä
cembaloista/harpsicordeista sanon fm tyyppinen löytyy normaalin
lisäksi jälkimmäisestä.
teroyk
21.12.2005 23:40:08
Mistäs modulista teidän mielestä lähtee mahdollisimman hyvän ja aidon kuuloinen piano soundi? Kun tuohon piano soundiin olen niin tykästynyt, mutta korgin piano on suoraan sanottuna surkea ja varaa ei oikeen olis mihinkää kovin kalliiseen. varoja olisi käytettävissä noin 500€ ja tärkeimmät soundit olis tietenkin se piano, mutta myös harpsichordit sais olla ainakin kohtuu hyvät. Ilmeisesti joku rollen moduli vois olla hyvä?

Itse olen tykästynyt Alesiksen Nanopianoon ja yrittänyt siirtyä käyttämään Triton Rack:iä pianolaajennuksen kanssa, että malttais myydä ton Nanopianon pois, kun muut sen saundit saan QSR:ästäkin. Mutta edelleen jostain syystä pistän Nanopianon päälle, kun haluan pianosoundia.

Itse pidän täällä mainittujen Rolandien pianosoundien ylä-ääniä luonnottomina.
JPQ
22.12.2005 01:18:14

Itse olen tykästynyt Alesiksen Nanopianoon ja yrittänyt siirtyä käyttämään Triton Rack:iä pianolaajennuksen kanssa, että malttais myydä ton Nanopianon pois, kun muut sen saundit saan QSR:ästäkin. Mutta edelleen jostain syystä pistän Nanopianon päälle, kun haluan pianosoundia.

Itse pidän täällä mainittujen Rolandien pianosoundien ylä-ääniä luonnottomina.

Jotenkin minäkin tosin vielä luonnottomampaa melkein on Yamaha S30 piano tosin Rolandeja en ole itse testannut mutta kyllä tehdas demotkin jotain sanoo.
teroyk
23.12.2005 14:38:14
Jotenkin minäkin tosin vielä luonnottomampaa melkein on Yamaha S30 piano tosin Rolandeja en ole itse testannut mutta kyllä tehdas demotkin jotain sanoo.

Jos muistan oikein, että mun korvaan piti filtteriä säätää, niin S30:isestä sai ihan soitettavan.
JPQ
23.12.2005 14:59:54

Jos muistan oikein, että mun korvaan piti filtteriä säätää, niin S30:isestä sai ihan soitettavan.

Mun muistaakseni mitä filtterillä leikin ohenee väärin ohenee platuksi löysin kyllä netistä kohtuullisen se tosin muokkaa kait eq puoltakin jo. ja equulla diskanttia pois on mun ohjeeni S30 synaan siis kokonaan.Suht. Tarkka ohje on se mitä moniraiturini läpi kuuntelu tekee en vaan osaa mallintaa tuota varsinkaan kun tuo ei mene ääneen talteen tuo sävyero.
Hipelius
25.12.2005 15:11:28
Rolandin Session-laajennuskortissa on oikein mainiot pianosamplet, kuulemma parhaat koko SR-JV80 sarjasta. Harmi kyllä, että kaikki ko. kortin piano-presetit imee pahasti, mutta jos ruuvausintoa löytyy niin siitä saa kyllä tosi hyvät pianot ulos, ainakin mun makuuni.
JPQ
25.12.2005 18:13:49

Rolandin Session-laajennuskortissa on oikein mainiot pianosamplet, kuulemma parhaat koko SR-JV80 sarjasta. Harmi kyllä, että kaikki ko. kortin piano-presetit imee pahasti, mutta jos ruuvausintoa löytyy niin siitä saa kyllä tosi hyvät pianot ulos, ainakin mun makuuni.

Millaista musaa teet auttaisi mutuilemaan hieman.
Hipelius
25.12.2005 20:13:03
Millaista musaa teet auttaisi mutuilemaan hieman.

Itse olen heviin päin suuntautunut, mutta kyllä hyvä piano genreen kuin genreen sopii. :)
JPQ
25.12.2005 20:31:51

Itse olen heviin päin suuntautunut, mutta kyllä hyvä piano genreen kuin genreen sopii. :)

Hahaha jotkut tykkää tummasta särmikäästä (minä kait) ja toiset
toisenlaisista.Nimimerkki Musansekasikiö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)