Aihe: Mistä minulle pianoksi, kun..
1
Russu
01.11.2005 19:56:19
... olosuhteet ovat nämä?

Eli minkälaista pianoa te asiantuntijat suosittelette muutaman vuoden pianon korvaavalla Casion syntikalla soitelleelle nuorelle miehelle, kun:

-rahaa on käytettävissä mahdollisimman vähän. Ei mielellään edes sitä kuuluisaa tuhatta euroa
-kodissa (omakotitalo, ei siis häiriintyviä naapureita) on lattialämmitys ja talvisin jokapäiväisesti lämmitettävä takka sekä yleensä erittäin suuret lämpötila- ja kosteusprosenttivaihtelut vuodenaikojen mukaan
-pianotunteja ei ole koskaan otettu, eikä varmastikaan tulla ottamaankaan
-uutta soitinta etsitään lähinnä sen takia, että koskettimisto on vanhassa syntikassa uskomattoman ei-pianomainen, halutaan kuulla täyteläisempiä sointuja sekä totutella oikeanlaiseen kosketintuntumaan

Kiitos paljon kaikille!
baron
01.11.2005 20:34:17

Mulla on muutama "halpispiano", mutta ei niitten kosketus kyllä muistuta oikeaa, kait se oikeanlaisen vasarakoneiston laittaminen maksaa.
Jos 1000 on liikaa, niin ei kai muita vaihtoehtoja, kuin yrittää löytää sopiva käytetty.
My name is Baron, Sir Baron.
Russu
01.11.2005 21:22:24
Noiden kosteus- ja lämpötilaresulssien takia olen asiaa tutkiskeltuani vahvasti kallistumassa digitaaliseen pianoon. Mitä mieltä tällaisesta valinnasta?
Russu
05.11.2005 08:50:51
Olen tarjouksia kysellyt lähipiirin musiikkikaupoista, ja käynyt myös soittelemassa mm. Rolandin HP 102e:tä ja 101e:tä, kourallista Yamahaa ja muutamaa muuta. Suosikkini niin hinnan, soinnin, kosketuksen kuin ominaisuuksiensa takia oli Roland HP 102e, jonka saisin 1300 eurolla, penkki ja kotiinkuljetus ilmaiseksi kaupan päälle. Saman soittimen pikkuveljen 101e:n myyvät 1150 eurolla, niinikään penkillä ja myös kuulokkeilla varustettuna, ilman kuljetusta. Hinnat ovat edullisia alkuperäiseen hinnoitteluun verrattuna, mutta paljolta tuntuvat edelleen...

Muualta minulle on tarjottu:
- Yamaha Clavinova Clp115 hintaan 1295 e
- Yamaha Clavinova Clp230 hintaan 1695 e
- Yamaha Clp220 1295 e
- Casio Privia PX100 679 e

Mitä sanotte Yamahan ja Rolandin erosta? Miksi minusta soittaessa tuntui että Yamahasta ääni tulee jostain syvältä, kuin seinän takaa, vaimennettuna? Tosin sen kosketus oli parempi kuin Rolandin. Mitä noista merkeistä suosittelette, ja eikö 1300 euroa niinkin hyvästä pianosta kuin Roland ole aika hyvä hinta? Kiitos.
baron
05.11.2005 08:52:19

Mitä sanotte Yamahan ja Rolandin erosta?

Nää on makuasioita, kummallakin fanaattiset kannattajansa.
My name is Baron, Sir Baron.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)