Aihe: 88-koskettiminen keyboard hakusessa
1
Tx3
23.10.2005 12:34:08
Koitin vanhoja keskusteluja tonkia ja löytää vastausta tälläiseen kysymykseen.. Olin ihan varma, että CME:n UF8 on mun tuleva midi-keyboard, mutta tällä foorumilla oli sen verran paljon kriittistä palautetta tuntumasta, että aloin epäilemään onko sittenkään hyvä ostos. :)

Laite tulisi lähinnä studio käyttöön, 88 kosketinta, knobit&sliderit plussaa ja hammer painotus. Mitä muita hinta- / laatusuhteilta hyviä laitteita löytyy?
Leikari
23.10.2005 12:56:33
Koitin vanhoja keskusteluja tonkia ja löytää vastausta tälläiseen kysymykseen.. Olin ihan varma, että CME:n UF8 on mun tuleva midi-keyboard, mutta tällä foorumilla oli sen verran paljon kriittistä palautetta tuntumasta, että aloin epäilemään onko sittenkään hyvä ostos. :)

käyt vaan itse kaikki tarjokkaat testaamassa - ei tuohon asiaan muuta keinoa oikeasti ole

tämmöisillä foorumeilla on aina mielipidettä joka lähtöön
Soitetaan jamia!
baron
23.10.2005 13:04:54 (muokattu 23.10.2005 13:06:48)

Eihän siinä oo kuin kaksi tärkeää valintaperustetta (no, ehkä hintakin!) eli kosketus ja soundit.
Kun/jos niistä tykkäät, niin laite on sun.

PS: Jos aiot roudata, niin paino!
My name is Baron, Sir Baron.
Petronome
23.10.2005 16:46:09 (muokattu 23.10.2005 16:48:05)
Roland RD-300sx:

+ Loistava pianosoundi (paitsi että miksi ihmeessä siinä on niin lyhyt decay ??!)
+ Rhodes-soundit
+ Tatsi
+ Paino
+ Half-pedalling & Symphatetic Resonance
+ Hinta/laatu-suhde

- Ei modulation-wheeliä (kökkö zoikkari)
- Slidereille ei voi määrittää vapaasti midi-kontrollinumeroa
- Käytännössä tarvitsee ohjekirjan mukaan, jotta osaa tehdä muutokset asetuksiin (toisaalta tärkeimmät oppii myös ulkoa nopeasti)
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
mr.muzak
23.10.2005 16:53:51
..tämmöisillä foorumeilla on aina mielipidettä joka lähtöön

Jep, oikeita ja vääriä!:)

Mä komppaan tota RD-300sx:ää. Loistava hinta/laatusuhteeltaan.
Leikari
23.10.2005 18:33:07
Roland RD-300sx:

+ Loistava pianosoundi (paitsi että miksi ihmeessä siinä on niin lyhyt decay ??!)
+ Rhodes-soundit
+ Tatsi
+ Paino
+ Half-pedalling & Symphatetic Resonance
+ Hinta/laatu-suhde

- Ei modulation-wheeliä (kökkö zoikkari)
- Slidereille ei voi määrittää vapaasti midi-kontrollinumeroa
- Käytännössä tarvitsee ohjekirjan mukaan, jotta osaa tehdä muutokset asetuksiin (toisaalta tärkeimmät oppii myös ulkoa nopeasti)

kyse kait oli kontrollerikeyboardista eikä digipianosta??

kontrollerissa pitäisi olla vähintäänkin kaksi wheeliä sekä liuta muita säätimiä ja nappuloita

m-audion pro-keys 88 ei ainakaan saa minun suosiotani - "tahmea" - plussaa on näyttö ja säätimien lukumäärä esim. softasynien ja äänitys-/sekusoftien käyttöön
Soitetaan jamia!
mr.muzak
23.10.2005 18:38:18
kyse kait oli kontrollerikeyboardista eikä digipianosta??

kontrollerissa pitäisi olla vähintäänkin kaksi wheeliä sekä liuta muita säätimiä ja nappuloita

m-audion pro-keys 88 ei ainakaan saa minun suosiotani - "tahmea" - plussaa on näyttö ja säätimien lukumäärä esim. softasynien ja äänitys-/sekusoftien käyttöön

No kun nuo soundittomat kontrollerit ovat järjestäin melko kehnoja kosketukseltaan. Mulle ainakin se merkkaa enemmän kuin ne potikat. Tai ainakin mä soitan niitä koskettimia enemmän kuin niitä potikoita..
Tx3
23.10.2005 19:07:05
Elikkä hieman vielä tarkennan. Soundeja saan ulos muista laitteista, joten ihan vain midi-keyboard sopii mun tarkoituksiin. Tosin eihän ylimääräiset soundit pahaa tee (muuta kuin kukkarolle). Lyhennettynä.. mieluiten pelkkä koskettimisto ja hieman slidereita&knobeja, mutta jos sattuu tietämään laitteen jossa on hyvä koskettimisto JA hyvät soundit niin ehdotuksia tietysti otetaan vastaan. Höh, eihän tuo tiivistynytkään.
Kawai
24.10.2005 07:58:07
Jonkun verran käyttävät Alesiksen QS8:aa studioissa kontrollerina. Omasta mielestä ihan jees kosketukseltansa, ainakin näin itse muutaman vuoden sitä soitelleena. Sattumoisin olisi moinen (liiemmälti) keikkeilematon myynnissäkin. :) Aiemmin threadissa mainituista kiippareista ei ole kokemusta, joten vertailla en voi.

-K-
-------------- Siis hä?
Tx3
24.10.2005 09:37:48
Alesiksen QS 6.1 mulla löytyykin jo. :) Koskettimisto on ihan ok, puolipainotettu. Soundeista tykkään kovasti. Hyvät yleissoittimet.
Petronome
24.10.2005 21:56:54 (muokattu 24.10.2005 21:57:25)
No kun nuo soundittomat kontrollerit ovat järjestäin melko kehnoja kosketukseltaan. Mulle ainakin se merkkaa enemmän kuin ne potikat. Tai ainakin mä soitan niitä koskettimia enemmän kuin niitä potikoita..

Nimenomaan. Tämän takia ehdotinkin tuota Rollea. Itse etsiskelin aikani kanssa pelkää 88-vasara-kontrolleria, mutta hyvätatsiset sellaiset ovat kiven alla. Kannattaa siis katsella ihan suosilla digi/keikkapianoa, jos mielii kunnon tatsin saada.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
PRauhala
26.10.2005 19:25:37
Yamaha Motif Es ( Es 8 on 88 kosketinta). Saa painotettuna ilmeisesti kans. Ainakin pelkkää Yamaha Motiffia.
Fuzzy Boner
26.10.2005 19:26:54
Yamaha Motif Es ( Es 8 on 88 kosketinta). Saa painotettuna ilmeisesti kans. Ainakin pelkkää Yamaha Motiffia.

Toi S90ES on kans vaihtoehto! EI turhia sekuja ja sämplereitä
Saapuilija
masal
26.10.2005 22:19:43
tai sitten Kurzin pc1x tai pc2x
Rrrrrrockkkk...
Janus
26.10.2005 22:25:22
Toi S90ES on kans vaihtoehto! EI turhia sekuja ja sämplereitä

Tai sit S90 Classic. Saattaa saada aika halvalla, kun ES-malli on tullut markkinoille. Hyvä kosketus, jämäkät pitch- ja mod wheelit, 4 slideriä, riittävästi liitäntöjä kontrollipedaaleille jne. Sounditkin erittäin toimivia.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
mart-t
27.10.2005 11:18:24
Tai sit Rolandin A-90. Saundit, jos ne häiritsee, saa siitä irti kun ruuvaa kortin pois. Mä saattaisin ehkä jopa joissain olosuhteissa harkita omani myymistä...
temppiz
31.10.2005 11:42:50 (muokattu 31.10.2005 11:44:14)

Oma suositukseni on Yamaha KX-88.
Vanha, ruma (niin ruma että menee jo tyylikkyyden puolelle) ja painava. Tästä löytyy kuitenkin modulaatio ja "Bitch" bend, breath control (=promillemittari) ja aftertouch. Ei tunnu ainakaan samallaiselta muovirimpulalta, kuin ne joita oon joskus ohimennen testannut musiikkiliikkeissä. Muistelisin, että ostin omani noin 200€:lla käytettynä.

http://www.saunalahti.fi/temppiz/kx88.jpg

E: niin ja näitä pystyy korjaamaankin melko helposti jos tarvetta on.
.taidemok aakom ediaT
Tx3
01.11.2005 13:28:33
Oma suositukseni on Yamaha KX-88.
Vanha, ruma (niin ruma että menee jo tyylikkyyden puolelle) ja painava. Tästä löytyy kuitenkin modulaatio ja "Bitch" bend, breath control (=promillemittari) ja aftertouch. Ei tunnu ainakaan samallaiselta muovirimpulalta, kuin ne joita oon joskus ohimennen testannut musiikkiliikkeissä. Muistelisin, että ostin omani noin 200€:lla käytettynä.

http://www.saunalahti.fi/temppiz/kx88.jpg

E: niin ja näitä pystyy korjaamaankin melko helposti jos tarvetta on.

On kyllä ruma, mutta vaikuttaisi kyllä hyvältä peliltä. Voi olla vaan hankala löytää. :6
Tx3
01.11.2005 13:30:02
tai sitten Kurzin pc1x tai pc2x

Demojen perusteella en oikein osannut sanoa, että onko soundit mieleen, mutta Kurzweil pitäisi olla kyllä laadukas laite noin muuten. Ainakin sellaisen kuvan olen saanut lukemalla. :)
masal
05.11.2005 13:44:57
Demojen perusteella en oikein osannut sanoa, että onko soundit mieleen, mutta Kurzweil pitäisi olla kyllä laadukas laite noin muuten. Ainakin sellaisen kuvan olen saanut lukemalla. :)

itselläni Kurzin sp76, pianosoundit yms siinäkin loistavat... pois en antaisi;-D
Rrrrrrockkkk...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)