Notella varmaan on tuohon testatut rutiinit lähtökohtana voi mielestäni pitää, että mikä systeemi muistamista tai toisten kanssa tehtävää yhteistyötä helpottaakin.... midihommia teen lähinnä itsekseni + jonkun verran kaveriporukassa. Käytössäni on hyvän matkaa toistakymmentä midiohjattua soundilähdettä (puolet niistäkin multitimbraalisia) - kiipparilla ja modulilla homma on selkeämpää. tuosta ch-10 rummuille ollaan pidetty kiinni - jostain tuommoinen käytäntö on silmiin sattunut muuten on ollut tilaa kanavien asetteluihin aina kulloisenkin tarpeen/tilanteen mukaan. Midikanavat ovat minulla olleet sidoksissa ennemminkin äänilähteeseen kuin soundityyppiin - - tosin en "GM- tai Band-in-the-box-orkestraatioita" juuri harrastakaan. Aika surutta nimittäin sama laite saattaa minulla soitella hyvinkin eri tyylisiä soundeja eli olla eri käyttötarkotuksissa + lisäksi multitimbraalit tarvitsevat joskus pari-kolme kanavaa.... miten milloinkin. Laitteet ottavat normaalisti vastaan program-change -käskyjä sekvensseriltä, joten olen ainakin itse tuommoisen työtavan huomannut toimivaksi. Sekvensserissä minulla on tietty raitajärjestys - alkaa rummuilla & sitten basso jne... raitojen lukumäärä on sitten tarpeen mukaan, joten kiinteitä numeroita niille ei ole Soitetaan jamia! |