Aihe: Digitaalipianon hankinnasta 1 2 | |
---|---|
![]() 17.03.2005 11:41:06 | |
Olen hankkimassa/ harkitsemassa digitaalipianon hankkimista lapsille ja itsellekin. Kukaan ei osaa soittaa ennestään pianoa eli kyseessä on aloittelijan hankinta. Pienen katsastelun jälkeen olen kiinnostunut Casion Privia 100 mallista, on halvin digitaalipiano minkä olen tavannut. Onko kellään kokemusta ko laitteesta? Onko nämä hinnat alkaen mallit yleensä viisaita sijoituksia? Kaikenlaiset muutkin huomiot aiheesta ovat tervetulleita. | |
![]() 17.03.2005 12:04:36 (muokattu 17.03.2005 12:08:32) | |
Olen hankkimassa/ harkitsemassa digitaalipianon hankkimista lapsille ja itsellekin. Kukaan ei osaa soittaa ennestään pianoa eli kyseessä on aloittelijan hankinta. Pienen katsastelun jälkeen olen kiinnostunut Casion Privia 100 mallista, on halvin digitaalipiano minkä olen tavannut. Onko kellään kokemusta ko laitteesta? Onko nämä hinnat alkaen mallit yleensä viisaita sijoituksia? Kaikenlaiset muutkin huomiot aiheesta ovat tervetulleita. Mä suosittelen ennemmin jotain perus Yamaha Clavinovaa. Hinta ei ole kauheesti Casiota kovempi mutta laatu on paljon parempi. Ja tulee kunnon teline + 3 pedaalia (niinkuin oikeessaki pianossa) mukana. Se Casio on oikeesti snadisti lelu jonka arvo tippuu huomattavasti nopeemmin ku esim tuon Clavinovan. Siitä saat käytettynä takasin paremmin. Trust me. Ja luin kyllä että aloittelijoille tulee mutta niinkun sanoin. Arvo säilyy paremmin eikä tarvii heti vaihtaa uuteen. Olet kirjoittanut keskusteluun 7400 kirjoitusta | |
![]() 17.03.2005 12:23:55 | |
Mä suosittelen ennemmin jotain perus Yamaha Clavinovaa. Hinta ei ole kauheesti Casiota kovempi mutta laatu on paljon parempi. Ja tulee kunnon teline + 3 pedaalia (niinkuin oikeessaki pianossa) mukana. Se Casio on oikeesti snadisti lelu jonka arvo tippuu huomattavasti nopeemmin ku esim tuon Clavinovan. Siitä saat käytettynä takasin paremmin. Trust me. Ja luin kyllä että aloittelijoille tulee mutta niinkun sanoin. Arvo säilyy paremmin eikä tarvii heti vaihtaa uuteen. Hyviä pointteja sulla. Köyhät puhuu rahasta mutta halvin Clavinova maksaa 1295,- ovh, eroa Casioon 600 €. Se on rahaa mutta jos soitinta pitää vaikka 10 vuotta niin eihän se sitten ole mitään. Onko esim. Yamahan P60S (hinta alle 1000 €) sitten ehkä parempi vaihtoehto kuin tämä mainitsemani Casio. Onko käytetyilla digipianoilla kiivaatkin markkinat? | |
![]() 17.03.2005 12:51:56 | |
Käytettyjä clavinovia pyörii jonkin verran. Kannattaa tsekata.. Esim fasuilta saattaa löytyä myös. Olet kirjoittanut keskusteluun 7400 kirjoitusta | |
![]() 17.03.2005 14:46:06 | |
Dlx:stä löytyy joku ihmeen Hemingway-merkkinen digitaalipiano ja hinta on 895 eur. Osaisiko joku sitten siitä kertoa... www.dlxmusic.fi ja siellä: ->kosketinsoittimet ->digitaalipianot Vain ilmainen on kyllin hyvää. | |
![]() 17.03.2005 16:19:51 | |
Dlx:stä löytyy joku ihmeen Hemingway-merkkinen digitaalipiano ja hinta on 895 eur. Osaisiko joku sitten siitä kertoa... www.dlxmusic.fi ja siellä: ->kosketinsoittimet ->digitaalipianot Minäkin huomasin jonkun liikkeen sivuilla tämän Hemingwayn, ihan outo merkki minulle mutta minähän en näistä juurikaan tiedä. Kiinnostaisi kommentit jos jollain kokemuksia. | |
![]() 17.03.2005 16:48:11 | |
Kokeilin joskus jotain Hemingwaytä liikkeessä ja soundi vaikutti aika huonolta. Ehkä vähän parempi kuin joku Casio mutta silti aika huono. Kids on the bacseat cause accidents, accidents on the backseat cause kids. | |
![]() 18.03.2005 21:43:01 | |
Kokeilin joskus jotain Hemingwaytä liikkeessä ja soundi vaikutti aika huonolta. Ehkä vähän parempi kuin joku Casio mutta silti aika huono. En ole kuullutkaan Hemingway-sähköpianoista..Hmm. Yamaha Clavinovan mallit ovat kelpo kotisähköpianoja. Ajavat asiansa. | |
![]() 19.03.2005 09:50:35 | |
Niin, ja yx varteenotettava vaihtoehto on Roland HP 101 piano, on myös kolme spedaalia kuten aidossa pianossa ja kosketus melkoisen hyvä ja hinta jää siihen 1000e pintaan tai lähtö on jotain 1250 mutta tingittynä saa tuohon tonniin ja saa vielä penkin kaupanpäälle. Ihan laadukas peli ja varteenotettava vaihtoehto. Jos kiinnostaa niin ota yhteys allekirjoittaneeseen... Jari75: Oikealla tiellä jo vuodesta -75 | |
![]() 19.03.2005 11:00:36 | |
Mulle tulee mieleen, että onko kotikäytössä olevan digitaalipianon välttämättä oltava sellainen iso toosa, jossa on jotkut kyseenalaiset kaiuttimet itsessään? Miksei se voisi olla "stage" mallinen ja ääni kuuluisi joko kuulokkeista tai esim. stereoista? http://www.netzmarkt.de/thomann/gru … sn=f7dbec34e828376735235ae19cc5ab36 Tuollakin näyttää kuitenkin olevan esim. ROLAND FP-2:sessa kaiuttimet itsessään. Ennemmin mä silläkin soittaisin kuitenkin laadukkailla kuulokkeilla. Esim. näillä: http://www.noretron.fi/index.php?si … 23&group_id=170&prod_id=235 | |
![]() 19.03.2005 12:49:58 (muokattu 19.03.2005 12:52:19) | |
Miksei se voisi olla "stage" mallinen ja ääni kuuluisi joko kuulokkeista tai esim. stereoista? Onhan nuo stage pianot hyviä mutta jos lapsia ajatellaan niin jos ja kun he käyvät pianotunneilla niin siellä soittavat oikeella pianolla niin siin on sen verran "kontrastia" jos kotona soittavat stage pianolla että heti tulee että eihän tässä oo niitä polkimia ja vaikka ois kuin hyvät kuulokkeet niin ei mun mielestä ainakaan kovin hyvä ja pitkäikäinen ratkaisu opetteluvaiheessa. Mitä lähempänä aitoa pianoa digipiano on sen mielekkäämpää on soiton harrastus lapsille. Jari75: Oikealla tiellä jo vuodesta -75 | |
![]() 19.03.2005 17:47:35 | |
Mä kammoksun juuri sen takia kotimallin digipianoja kun olen törmännyt aika moneen yksilöön, jotka nimenomaan on aika kaukana kunnollisesta oikeasta pianosta. Niissäkin on kuitenkin saundit kehittynyt. Itse en ole tottunut käyttämään pianossa kuin sustain pedaalia ja onhan midikoskettimistossani myös voimakkuuspoljin, mutta sitä käytän aktiivisemmin urku- tai jousisaundeissa. | |
![]() 21.03.2005 06:15:59 | |
En ole kuullutkaan Hemingway-sähköpianoista..Hmm. Hemingway oli muuten em-nordicin luettelossa, yksi ainoa malli. | |
![]() 21.03.2005 06:17:36 | |
Niin, ja yx varteenotettava vaihtoehto on Roland HP 101 piano, on myös kolme spedaalia kuten aidossa pianossa ja kosketus melkoisen hyvä ja hinta jää siihen 1000e pintaan tai lähtö on jotain 1250 mutta tingittynä saa tuohon tonniin ja saa vielä penkin kaupanpäälle. Ihan laadukas peli ja varteenotettava vaihtoehto. Jos kiinnostaa niin ota yhteys allekirjoittaneeseen... Onko sulla myynnissä kenties semmoinen? | |
![]() 21.03.2005 23:25:34 | |
Jos vakavissaan pianonsoittoa rupeaa harrastamaan, suosittelen vahvasti oikeaa akustista pianoa. Ei ole yksikään digipiano vielä niin paljoa vakuuttanut. Tosin jos oikean hankkiminen ei millään käy päinsä, niin sitten varmaankin joku Clavinova, eikä niistäkään ehkä ihan edullisin malli. Tyssää nimittäin soittoinnostuskin jo siihen, jos soitin on huono. Eli, jos tarkoituksena on saada pianonsoitosta pitkäikäinen ilo, kannattaa se muutama sata enemmän satsata, jos mahdollista. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! | |
![]() 22.03.2005 00:13:49 | |
Yamaha P-120S tai P-90 erona vain se että P-90:ssä ei ole omaa äänentoistoa. Kosketusherkkys ja soundi on Yamahalla aivan omaa luokkaansa. Itse olin aivan myyty kun kuulin ensimmäisen kerran P-120/P-90 soundin. Sen jälkeen P-80 siirtyi myyntiin ja P-120S tuli välittömästi hankintalistalle. Teemujazz | |
![]() 08.03.2006 10:28:11 | |
Yamaha P-120S tai P-90 erona vain se että P-90:ssä ei ole omaa äänentoistoa. Kosketusherkkys ja soundi on Yamahalla aivan omaa luokkaansa. Itse olin aivan myyty kun kuulin ensimmäisen kerran P-120/P-90 soundin. Sen jälkeen P-80 siirtyi myyntiin ja P-120S tuli välittömästi hankintalistalle. Taitaa olla aika vanha ketju, mutta nostetaan esiin, kun itsellä kanssa asiaan kiinnostusta. Sellaista olisin asian tiimoilta kysellyt, että onko kukaan noita Thomannin omia digipianoja kokeillut. Hinta on ainakin niin edullinen, että onko niistä sitten edes oikeasti mihinkään? Only pop music can break my heart... | |
![]() 08.03.2006 19:55:37 | |
Älä osta huonoa!!! Ammattilainen voi saada soittimesta kuin soittimesta hyviä saundeja johonkin tiettyyn tarkoitukseen. Soittimien vioista voi tulla niitä haluttuja ominaisuuksia. Musiikkia voi tehdä vaikka kattilan kannella. Amatööri tarvitsee sellaisen soittimen, joka reagoi hyvin muusikon alun otteisiin ja palkitsee pienistäkin onnistumisista. Huono soitin ei tee näin ja tappaa alkuvaiheessa olevan harrastuksen aivan liian usein. Jos rahasta on tiukkaa, niin osta käytetty - mieluiten akustinen. Käytetty akustinen on virityskustannuksineenkin kuitenkin kohtuu edullinen hankinta. Digipianolla vaihtotarve tulee helpommin, aika pian sen jälkeen kun soittimen rajoitukset käyvät ilmeisiksi. Ei kunnon digipianokaan mikään halpa ole. Digipianot ovat jo kohtuuhyviä. Jos tilasta on pulaa, niin se voi olla ainoa vaihtoehto. Kosketus ja reagointi soittoon on useimmilla digipianoilla aika metsässä. Nämä sata saundia sisältävät kotikeyboardit ovat huonoin mahdollinen vaihtoehto. Sekä kosketus, että saundit ovat metsässä - myös Yamahalla. Tulee kalliiksi pistää tonni soittimeen, jolla ei alkuinnostuksen laannuttua teekään yhtään mitään. Digipianon omilla kaiuttimilla on ERITTÄIN hankalaa toistaa oikean akustisen pianon dynamiikkaa. Halvat mallit epäonnistuvat tässä järjestään. Digipianoa soittamalla soittotavan vaikutus ääneen ja dynamiikan hallinta jäävät huonolle osaamiselle. Digipiano antaa kuitenkin yhden loistavan edun - mahdollisuus harjoitella milloin tahansa, ketään häiritsemättä, kenenkään kommentoimatta. Parempi digipiano kuin ei pianoa ollenkaan. Parempi opetella kitaraa tai huilua, kuin kiusata itseään tai lähimmäisiään lelupianolla. Yamaha on hyvä peli. Keikkapianoissa, kuten P-90, on sama kosketus kuin isommissakin ja se menee todella pieneen tilaan. Ainoana pianona keikkapiano tarvitsee kyllä vahvistusta, sillä kyllä soittimilla pitää pystyä soittamaan myös muille kuin pelkästään itselleen. | |
![]() 09.03.2006 23:36:32 | |
Olen hankkimassa/ harkitsemassa digitaalipianon hankkimista lapsille ja itsellekin. Kukaan ei osaa soittaa ennestään pianoa eli kyseessä on aloittelijan hankinta. Pienen katsastelun jälkeen olen kiinnostunut Casion Privia 100 mallista, on halvin digitaalipiano minkä olen tavannut. Onko kellään kokemusta ko laitteesta? Onko nämä hinnat alkaen mallit yleensä viisaita sijoituksia? Kaikenlaiset muutkin huomiot aiheesta ovat tervetulleita. älä ikinä hanki CSIO PRIVIAA hanki yamha p-120 tai roland hp-101e, 102e, 103e tai 107e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
![]() 10.03.2006 16:59:35 | |
Täällä taas "asiantuntijat" vääntää täyttä tuubaa. Sillä onko aloittelevan soittajan nenän edessä steiwayn flyygeli vai casion privia ei ole mitään vaikutusta siihen tuleeko lapsesta hyvä ja taitava soittaja vai ei. Tärkeintähän tällaisen harrastuksen aloittamisessa on että soitin on määrämittainen eli 88-kosketinta ja edes välttävä painoitettu koskettimisto sekä soittimen hinta on ostajan kukkarolle sopiva. Ja sanottakoon vielä tässäkin ettei hyvä soitin tee huonosta soittajasta hyvää (eikä "huono"-soitin hyvästä huonoa). Käytettyjen kanssa sopii olla hiukan varovainen, sillä sopivan "loppuun" soitettu sähköpiano saattaa kaivata kosketinpintojen uusimisen mikä joidenkin mallien kohdalla on osoittautunut järjettömän kalliiksi. Todettakoon vielä loppuun että oma soittotaidottomuuteni tuskin olisi korjaantunut vaikka olisin koko ikäni jyystänyt steinwayta noiden fazer/roland/kawai ym. sijaan. Kyllä tää homma on ihan ihmisestä itestään kiinni. Hyvä soittaja pelittää vaikka kierolla luudanvarrella. Soon moron. Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)