Aihe: Yamaha MOXF6 VS Roland FA06
1
Biitzilla
08.01.2017 10:09:25 (muokattu 08.01.2017 10:10:19)
Harkitsen synan hommaamista ja vertailen näitä kahta. Soundit lienevät kummassakin melko samaa luokkaa vaikka Rolandin soundit kuulostavat jotenkin kirkkaamilta ja iskevämmiltä? Onko tässä pitää perää?

Vertailu: https://www.youtube.com/watch?v=DycdFzj9UnM

Tärkeintä on kumminkin, että vehkeellä on helppo tehdä chill out tyylistä musaa. Eli tuollainen ainakin Rolandissa oleva tapa on hyvä missä voi soittaa jonkun pätkän ja synä sitten automaattisesti toistaa sitä.

Rolandissa saa myös mikin kiinni suoraan ja voi periaatteessa laulaa (tai möristä) siihen päälle, mutta nauhoittaako soitin sen saman tapaan biisin trackille kuin soittaisi koskettimia record tilassa?

Entä jos muuttaa filttereitä kesken soiton nauhoittuvatko no myös trackille?

Rolandilla on kai omat effectit jokaiselle 16 raidalle, joka on hieno ominaisuus.

Yammuun en ole ehtinyt tutustua tarkemmin. Miten se vertautuu Rolandiin yllä olevien kysymysten suhteen?
rabitti88
11.01.2017 03:37:00
Rolandi on paras ja siinä arvo säilyy. Mulla on yamahan eräs synä arvo tippuu ja tippuu ja Rolandini arvo nousee..... Tai sittten hommaat kaksi 500e maksavaa synää Korg ja roland
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Vessajono
11.01.2017 17:50:54
rabitti88: Mulla on yamahan eräs synä arvo tippuu ja tippuu ja Rolandini arvo nousee.....

Ai RD-300:n tai Juno-D:n?

Vähän epäilen.
Nobelanereita juotu vuonna 2017: 16
micca
11.01.2017 22:00:42
Vertailin kanssa joskus noita, korg krome taisi olla listoilla myös. Päädyin Rolandiin ja olen ollut siihen tyytyväinen. Taipuu kyllä moneen.

Tuo sekkari on ihan kätevä ja helppo käyttää kun on iso näyttö. Filtteriä voi vääntää soiton aikana ja se tallentuu sekkariin. Voit myös ensin soittaa pätkän ja vääntää filtterit heti perään kun looppi alkaa.

Audio tallentuu sinne sampleriin. Voit valita tallentaako sampleri inputin, soiton vai molemmat. Eli saat soiton ja laulun audiona muistikortille.
Kaakatus
12.01.2017 22:19:42
Ensimmäisenä tutustuihin laitteisiin tutuilla kuulokkeilla liikkeessä ja vertailisin niitä itselle tärkeitä soundeja.
Soundien laatuakin voi arvottaa monella tavalla. Osassa laitteissa voi olla esim. todella hyvän kuuloiset pianot, jotka eivät sitten toisaalta leikkaa bändin läpi. Sama toki voi päteä muihinkin soundeihin.
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
rabitti88
15.01.2017 03:44:56
rabitti88: Mulla on yamahan eräs synä arvo tippuu ja tippuu ja Rolandini arvo nousee.....

Ai RD-300:n tai Juno-D:n?

Vähän epäilen.

Synä on tai no kiipparit on yamahan taattua psr.

Mutta rolandissa arvot nousee mikäli on uskomista m.netin toriin...
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
TodellisuudenUhrit
25.02.2017 23:13:34
FA06 on todella helppokäyttöinen, samplenapit saa vaihdettua soundienvaihtonapeiksi, super kätevää livetilanteessa. Itse ainakin olen omaani tyytyväinen ollut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)