Stombba 11.05.2017 14:53:46 | |
---|
Aika-ajoin näkee syntikoiden jatkona kitaraefektejä ja muita muljuttimia, mutta mitenkäs tuo kytkeminen? Jos rautasyna on stereona niin mitenkäs efekti/t kytketään jotta saadaan myös ne stereona?. Tuossa olis tyhjänpanttina yksi mono chorus, ja sen kytkentää ihmettelen. Mikseri on tarvittaessa, joten voiko esim sen kautta hommaa sählätä? |
Antti1 11.05.2017 15:14:40 | |
---|
Stombba: Aika-ajoin näkee syntikoiden jatkona kitaraefektejä ja muita muljuttimia, mutta mitenkäs tuo kytkeminen? Jos rautasyna on stereona niin mitenkäs efekti/t kytketään jotta saadaan myös ne stereona?. Tuossa olis tyhjänpanttina yksi mono chorus, ja sen kytkentää ihmettelen. Mikseri on tarvittaessa, joten voiko esim sen kautta hommaa sählätä? Mono on mono, eikä siitä miksikään muutu. On olemassa myös stereo io -polkimia, tai sit ostat kaksi monopurkkia. Ihan snadisti eri säädöt molempiin, niin taivaat avautuvat stereona. |
Stombba 11.05.2017 15:35:52 | |
---|
Antti1: Mono on mono, eikä siitä miksikään muutu. On olemassa myös stereo io -polkimia, tai sit ostat kaksi monopurkkia. Ihan snadisti eri säädöt molempiin, niin taivaat avautuvat stereona. Mono on mono... kyllä, mutta miten porukka noita kytkee? Ymmärrän jos on joku jeesuksen vanha mono analogi, mutta jos lähteenä on stereo syna. Sitten tuossa lojuu Waldorfin 2-pole filsu joka myös mono, olisihan tuota kiva käyttää =) Muuttuukos asia jos synasta lähtee left ja right mikseriin, mikserissä esim aux/send tuo mono chorus jonka sendii kahteen kanavaan joista se menee DAWIIN, eikös silloin kahdelle eri kanavalle tule tuo choruksen läpi menevä ääni=stereo ? Juu, siitä on 15 vuotta kun olen sählänny rautojen kanssa ja aina sama homma viimeisetkin hiukset putoo ku pohtii =) |
Antti1 11.05.2017 17:37:27 | |
---|
Kaikki monoefektin läpi laitettu signaali muuttuu monoksi, vaikka sen äänittäisi 16 eri raidalle. Vaihtoehtoisesti voit käyttää efektiä vain toiseen kanavaan ja tuumia, jos se kuulostaisi hyvältä. Jos haluat stereoksi, niin sitten kaksi efektiä, tai kaksikanavainen efekti. |
Stombba 11.05.2017 17:44:38 | |
---|
Antti1: Kaikki monoefektin läpi laitettu signaali muuttuu monoksi, vaikka sen äänittäisi 16 eri raidalle. Vaihtoehtoisesti voit käyttää efektiä vain toiseen kanavaan ja tuumia, jos se kuulostaisi hyvältä. Jos haluat stereoksi, niin sitten kaksi efektiä, tai kaksikanavainen efekti. Juu näin se sitten on, tumppaan tunkiolle nuo purnukat. |
Antti1 11.05.2017 17:46:11 | |
---|
Stombba: Juu näin se sitten on, tumppaan tunkiolle nuo purnukat. Kannattaa nyt tietty kokeilla vielä erilaiset tavat. Ei mono ole mikään kirosana mun mielestä, moniin paikkoihin se sopii äärileveää stereota paremminkin. |
Krice 13.05.2017 17:36:09 | |
---|
Antti1: Ei mono ole mikään kirosana mun mielestä Ei olekaan. Jos haluaa stereona niin voi nauhoittaa 2 kertaa saman jutun, vähän niinkuin kitaralla jos haluaa isompaa soundia. Minulla on Mother-32:n perässä Earthquakerin Dispatch Master reverb/delay, kuulostaa tosi hyvältä. Pitänee hankkia lisää purkkeja, tylsä monosyntikan soundi saa kivasti ulottuvuuksia efekteistä. |