Aihe: Midi filen laatu huononee??
1
KoskPaavo
23.04.2017 18:23:18
Onko kellään käynyt niin että kovalevyllä olevan yksittäisen midifileen laatu muuttuu ja huononee? Mun Ketronissa kävi noin.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Arkka
23.04.2017 19:59:21

KoskPaavo: Onko kellään käynyt niin että kovalevyllä olevan yksittäisen midifileen laatu muuttuu ja huononee? Mun Ketronissa kävi noin.

Miten se muuttu?
KoskPaavo
23.04.2017 21:28:05
Basso alkoi säröilemään , alussa sen taso laski. Noita faileja oon väsäillyt vähän vajaa 30 vuotta , koskaan ei tuommoista oo esiin tullut. Jos kovalevyllä olis vika ,kyllähän se vika muissakin kuuluisi.
Arkka
23.04.2017 23:07:18

KoskPaavo: Basso alkoi säröilemään , alussa sen taso laski. Noita faileja oon väsäillyt vähän vajaa 30 vuotta , koskaan ei tuommoista oo esiin tullut. Jos kovalevyllä olis vika ,kyllähän se vika muissakin kuuluisi.

Tarkoitatko säröllä sitä, että se klippaa, eli audio menee särölle siten kuten audio menee? Voi MIDI-tiedostokin kyllä korruptoitua ja siitä tulla jotain kummallista, mutta "nuotit" ei tietty itekseen mene särölle vaan särötilanteessa pullonkaula on jossain muualla. Ekana kokeilisin tiedostoa jollain muulla vehkeellä jos mahdollista.
KoskPaavo
24.04.2017 05:17:03
Arkka: Tarkoitatko säröllä sitä, että se klippaa, eli audio menee särölle siten kuten audio menee? Voi MIDI-tiedostokin kyllä korruptoitua ja siitä tulla jotain kummallista, mutta "nuotit" ei tietty itekseen mene särölle vaan särötilanteessa pullonkaula on jossain muualla. Ekana kokeilisin tiedostoa jollain muulla vehkeellä jos mahdollista.

Nimenomaan noin klippaa, kokeilen jollain muulla, toisaalta tää on ainut tiedosto kovalevyllä mikä noin tekee.
jussist
28.04.2017 14:13:32
Tiedosto voi hajota tai korruptoitua, mutta ei sen sisältö ikään kuin itsekseen muutu ajan kanssa.

Eivät digitaaliset kuvatkaan kovalevyllä haalistu ajan myötä...
KoskPaavo
03.05.2017 22:48:39
jussist: Tiedosto voi hajota tai korruptoitua, mutta ei sen sisältö ikään kuin itsekseen muutu ajan kanssa.

Juu, ei se rakenne muuttunutkaan , vaan bassot säröytyi yms. Nevöhööd tätkaind.
Klezberg
04.05.2017 17:08:26

KoskPaavo: Juu, ei se rakenne muuttunutkaan , vaan bassot säröytyi yms. Nevöhööd tätkaind.

Kun ne äänet ei ole tiedostossa, paitsi jos soundit on jotenkin talletettuna myös sysexina. Ensimmäisenä epäilisin että jokin syntikan asetus on muuttunut ja nyt jokin soundi menee klippausrajalle. Voihan olla ettei mikään muu midifaili sulla käytä edes samaa bassosoundia. Tai sitten jokin ristiriita siinä mille faili on tarkoitettu ja mikä sieltä nyt lähtee soimaan.
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
musamies
04.05.2017 17:38:50
jussist: Tiedosto voi hajota tai korruptoitua, mutta ei sen sisältö ikään kuin itsekseen muutu ajan kanssa.

Muut voi muuttua, mutta tiedosto sinänsä ei todennäköisesti muutu muuhun käyttökelpoisen muotoon. Muuttumattomuuden voisi todeta ja tiedostoista olisi kopio toisaalla.

Asiaan liittyy niin paljon muuta kuin tiedosto, että ties mitä muita muutoksia voi tapahtua.

Digitaaliseen kuvaan verrattuna voisi ajatella, että näytössä voi värit muuttua ja paperilla, mutta tiedoston todennäköisin muuttuminen olisi vaikeasti luettavaan muotoon ja tallennusvälineen kirjanpito voi myös mennä pilalle vaikkei itse tiedosto olisikaan pilalla siinä kohtaa kuin se tallennusvälineellä sijaitsee.

Esimerkiksi ne välineet, joista ääni tulee ulos voi muuttua helpommin säriseviksi. Musiikkiohjelmilla toimittaessa tavallisella tietokoneella kävi joskus niin, että pystyi soittamaan siedettävillä latensseilla, mutta myöhemmin joku oli muuttunut ja tuli häiriöitä. Midiä toistavat kiipparit ovat myös tietokoneita.
jussist
09.05.2017 11:42:01
musamies: Esimerkiksi ne välineet, joista ääni tulee ulos voi muuttua helpommin säriseviksi.

Juuri tätä siis tarkoitin. Ongelma ei voi olla tiedostossa itsessään, vaan jossain muussa kohdassa sitä ketjua, joka johtaa lopulta niiden äänien tulkitsemiseen siinä harmaassa massassa.
aku06
09.05.2017 14:44:17
Midifileethän sisältävät vain bittejä (ykkösiä ja nollia) joten ei niiden laatu miksikään muutu - ja jos muuttuu, niin eivät toimi ollenkaan. Kyllä vikä on siellä toistopäässä enkä tietenkään tarkoita aloittajan korvienväliä...
Anonymous-jazz
09.05.2017 21:21:24 (muokattu 10.05.2017 13:53:52)

Siirtykääs jo käyttämään softasynia.

Koska ne voi sitten rendata koneelle ja ovat sen jälkeen wav/aiff -datana kovalevyllä.

Ne soundaakin paremmalle, kuin noi vanhat Ketronien midihaitarit.

http://www.mikseri.net/artists/teemujazz/brazasia/582722/

Tässä on shakeria lukuunottamatta kaikki muut softasynia.

https://www.native-instruments.com/ … oducts/komplete/samplers/kontakt-5/

Kontakt (NativeInstruments) on jo tätä nykypäivän soundia, jolle on mallinnettu vaikka kuinka monia syntetisaattoreita jo (Roland JV 2080, X6, X8, Yamaha Motif XS, Nordlead, Ensonic TS-10 jne.).
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
musamies
10.05.2017 22:52:16
Anonymous-jazz: Siirtykääs jo käyttämään softasynia.
http://www.mikseri.net/artists/teemujazz/brazasia/582722/

Olen sanaa mieltä, että tämä kuulostaa hyvältä.

Itseähän olen siirtynyt softasyniin, mutta siitä olen siirtynyt digikiippareihin. Ehkä siinä vaiheessa siirryn taas softasyniin kun niitä saa ladata suoraan kiippariin tai miksei jotain voisi harkita vaikka mikseriin, puhelimeen tai iPad:iin.

Toisaalta jostain Clavian sivuilta olisi helpompi valita itselle sopivia saundeja kuin sekavasta softasynavalikoimasta, mutta ehkä se jatkossa helpottuu. Minun näkemys on, että jatkossa softasyna ei ehkä erotu helposti softasynaksi vaan se integroituu joustavammin erilaisten digisoitinten kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)