Aihe: Samplejen rippaus? Laillista?..
1
Miracle
27.02.2003 15:44:17
Mitenkäs tuo nyt oikein on, kun netistä tuntuu löytyvän kauhiasti nimenomaan analogisynista otettuja sampleja, eikä lainkaan digitaalivehkeistä, niin että onko jossain sitten jokin säädös, joka kieltää viime vuosikymmenen aikaisista digitaalisynista rippaamisen?

Itse teen paljon tracker-musiikkia, ja noita sampleja on tullut netistä etsittyä, mutta mieli tekisi enemmänkin noista uusista peleistä revittyjä sampleja, eikä niinkään kahden vuosikymmenen takaisista kamoista otettuja.

Ei siksi että mulla ois jotain moogeja vastaan, mutta ei niitä kokoaikaa jaksa kuunnella. Kun niissä on kuitenkin se "vanhahtavalta" kuulostava saundi. Muutamia positiivisia poikkeuksia lukuunottamatta.
Jabbe
27.02.2003 19:00:39
Kuka erottaa onko kyseessä sample vai se oikea digitaalisyna? Ainakin minun tietääkseni niitä syntikoita saa käyttää, miksei siis myös sampleja niistä? Ehkä samplejen vähyys johtuu siitä, että kukaan ei ole enää noista kiinnostunut, eikä sampletkaan ole hyviä. Noi digitaalivehkeethän nimenomaan soittaa sampleja (vaihtelevalla laadulla) joten kuka haluaa samplen samplesta...?
"Eiku..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)