Vemppu 25.03.2003 15:05:03 | |
---|
Pistäkääs kertoen hyviä komppibokseja.. Tilanne on se että hallussa on digipiano, syntsa, urkumoduuli ja leslie mutta toisinaan tuntuisi olevan tarvetta taikalaatikolle joka työntäisi rumpu, basso yms. törkyä taustalle. Eli mikä on se vähiten huono yhden miehen orkesteri :-) Luonnollisesti mieluummin moduuli kuin 500€:n Casio. |
Jabbe 25.03.2003 15:06:57 | |
---|
Riippuu budjetista ja musatyylistä. Millaisia noi sun muut laitteet on (merkki/malli jne.)? Musiikista puhuminen on kuin tanssisi arkkitehtuuria, mutta silti me puhumme siitä joka päivä. |
Vemppu 26.03.2003 08:30:09 | |
---|
Budjetti aika vapaa. Musiikkityyli lähemmäs turvetta ja iskelmää sävytettynä toisinaan Rock´roll:iin. Ei "konemusaa" (techno yms). Boksista lähtis rummut, beissi ja pari taustaryhmää sekä olis luonnollisesti itse tehtävissä/muokattavissa. Ois kivempi treenailla yksin kun sais vähän täydempää. Rolandilla on tainnut jolla joku xxx-800 boksi mutta en löytänyt sitä enää. Lienee vanhentunut? Olishan yksi vaihtoehto ostaa keltsistä Technicsin x000 sarjalainen mutta kun moduuli olis helpompi sijoittaa :-| |
Jabbe 26.03.2003 09:00:07 | |
---|
Voi olla helpompi jos myyt nykyisen synasi ja ostat jonkun missä on kompit jne. Casiolta, Yamahalta ja Techniksiltä ainakin löytyy hyviä tuohon käyttöön. Jos budjetti riittää niin kannattaa tutustua näihin: Roland VA-7, Korg PA-80, Casio MZ-2000. Noista olen Rolandia ja Casiota kokeillut, ja kyllä ottaisin tuollaiseen käyttöön ihan mielelläni. Voisi olla pätevä ratkaisu, saisi kaiken yhdestä pelistä... Musiikista puhuminen on kuin tanssisi arkkitehtuuria, mutta silti me puhumme siitä joka päivä. |
PIM 26.03.2003 09:45:01 | |
---|
Mulla olis sulle passeli Rolandin PMA-5, mikä on tollanen pullean muistikirjan kokoinen band-in-a-box/soundimoduli. Eli voit itse määritellä biisi sointukulun ja valita sopivat kompit ja kone generoi niistä basson, rummut ja pari komppiraitaa. Lisäksi sekvensserissä on 4 raitaa omien luritusten tallentamiseen. Kulkee helposti mukana eli taustoja voi ohjelmoida joutohetkinä vaikka bussissa istuessa tai rantasaunan kuistilla. http://www.axemusic.com/products/ke … board/modules/synth/roland_pma5.htmRight now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Vemppu 26.03.2003 12:01:48 (muokattu 26.03.2003 12:09:42) | |
---|
En viitsi nykyisiä myydä koska niillekkin on käyttöä. Idea olisi vaan saada lisää kööriä niihin tilanteisiin kun itsekseen soittelee... Tavoite ei ole korvata bändiä tai lähteä yhden miehen yhtyeenä rafloja kiertämään. Itse olen viimeksi ollut noiden kanssa tekemisissä silloin kun Technics KN-800/KN-1000 olivat kova sana eli muutama vuosi sitten :-D PeteH: toimiiko tuo myös kunnon "casio tyyliin" midiletkun päässä vasurilla? |
PIM 27.03.2003 16:49:11 | |
---|
PeteH: toimiiko tuo myös kunnon "casio tyyliin" midiletkun päässä vasurilla? En nyt ihan tajua että mitä ajat tuolla takaa, mutta kyllä sen saa midiletkun päähän ruuvattua eli voit vaikka soitella ulkoisella kontrollerilla sen soundeja samalla kun se itse soittelee ohjelmoituja taustoja ja saa sen myös tarvittaessa synkattua ulkoisen sekvensserin kanssa. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Vemppu 28.03.2003 13:01:44 | |
---|
En nyt ihan tajua että mitä ajat tuolla takaa, Ajan takaa ihan sitä perinteistä sähköurkutoimintoa eli ennalta ohjelmoitu komppikuvio, bassoineen ja taustoineen, seurailee vasemman käden soinnutuksia ja kuvioita.
|
PIM 28.03.2003 21:02:15 | |
---|
Ajan takaa ihan sitä perinteistä sähköurkutoimintoa eli ennalta ohjelmoitu komppikuvio, bassoineen ja taustoineen, seurailee vasemman käden soinnutuksia ja kuvioita. Ei onnistu, mutta mahtaako tuohon taipua mikään muukaan?
Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
C7 30.03.2003 11:53:22 | |
---|
mahtaako tuohon taipua mikään muukaan? Taipuu kyllä. Itselläni on Rolandin VA-7 ja hienosti taipuu ja soundeja + komppeja löytyy pilvin pimein. Muitakin laadukkaita on, kuten Yamahalla, Soltonilla ym. VA-7 on hyvä, vaikkakin melko arvokas. Soundit erinomaisen hyvät, jonka takia PC:n äänikortti on saanut levätä jo 1½ vuotta, otan kaikki midisoundit VA:sta. Ainakin Sonarin softat tukee VA-7:n soundeja. Jos jotain Roland osaa, niin se on soundimaailma...ainakin jos puhutaan mideistä. Ja hyvin seuraa kompit bassoineen vasenta kättä. Jos ei ole tyytyväinen Rolandin omiin komppeihin, voi aina ohjelmoida uusia oman maun mukaan, pudotella pois ja lisätä soittimia mielin määrin komppeihin. Tiedän monta soittajaa, jotka vetävät säännöllistä keikkaa tällä vempeleellä, itse käytän laitetta vain pajassani, keikat pääasiassa hoidellaan livebändillä, vaikka ei minulla mitään ole one-man-bändejä vastaan. Kaikille riittää tilaa ja tilaus. vanha, mutta edelleen elossa! |
PIM 31.03.2003 12:03:10 | |
---|
No tuota VA-7:aa tuskin voi pitää minään "komppiboxina" ainakaan siinä merkityskessä missä alkuperäinen kysyjä sanaa käytti. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
C7 31.03.2003 17:08:31 | |
---|
No tuota VA-7:aa tuskin voi pitää minään "komppiboxina" ainakaan siinä merkityskessä missä alkuperäinen kysyjä sanaa käytti. Totta puhut, mutta joku tuossa aiemmin väläytteli VA-7:sta ja muista vastaavista laitteista jotain, niin ajattelin kantaa korteni kekoon:-) vanha, mutta edelleen elossa! |