Aihe: Yamaha S03
1
Nuages
10.03.2003 15:57:59
Mielipiteitä/kokemuksia?
Kaukana väijyy ystäviä...
Teemu Tee
11.03.2003 14:12:23
Mielipiteitä/kokemuksia?

Näppis oli todella tahmea, soundit hyviä. Mielipide perustuu vain lyhyeen testiin liikkeessä.
Tyhjän saa pyytämättäkin
hahuusko
11.03.2003 16:24:07
Ostin S03:n pari viikkoa sitten ja tykkään kyllä. Hyväsoundinen perussyntikka, hintaisekseen mainio soitin. Soundeja muokatessa tosin tulee usein mieleen, että ei kai olisi tullut kovin kalliiksi laittaa soittimeen edes pari pyöriteltävää nuppia käyttöä helpottamaan. Nappien paineleminen käy puuduttavaksi ennen pitkää. Muita oleellisia puutteita ei mieleen tule.

Kokonaisuutena S03 on kuitenkin miellyttävämpi tapaus kuin aiemmin omistamani Yamaha CS2x. Vaikka siinä olikin mukavasti nuppeja ja presettejä oli helpompi muokata kuin S03:ssa niin huonosti toteutettu multitimbraalisuus, täysin uusien soundien luomisen hankaluus ja monet muut typerästi toteutetut ominaisuudet saivat vaihtamaan soitinta.
Nuages
11.03.2003 17:34:10
Nappien paineleminen käy puuduttavaksi ennen pitkää.

S03 kannattaakin kytkeä tietokoneeseen, tuleehan siinä softatkin mukana.
hahuusko
12.03.2003 09:44:57

S03 kannattaakin kytkeä tietokoneeseen, tuleehan siinä softatkin mukana.

Kokeilin kyllä jo sitä ohjelmaakin ja tykkäsin siitä hiirellä huitomisesta vielä vähemmän kuin nappien painelemisesta. :)
Nuages
12.03.2003 11:06:01
Se on kätevä!
diameter
16.03.2003 20:45:04
mulla on toi s08 (88 kosketinta) ja ilmeisesti ihan samat sisuskalut... enkä ole vielä saanut kunnon lead-saundia aikaan niin laittakaapas tänne jotain vinkkiä? millä lähtee jens-tilut? muutakin hienoa jos olette ohjelmoineet niin kertokaapas. esim. stringsejä ym. kiitos etukäteen.

onko muuten normaalia jos otat mono-line-outista äänen niin jos ei sustain-pedaali toimi?
Aivokalvo
05.04.2003 20:27:22
Joo, kyllähän siinä sais muutamia nutikoita olla, kun on tää pelkkä volumenappi. Mun mielestä Urkusoundit, -joita kyllä on paljon-, saisivat olla vähän pitemmällevietyjä. Peruspianojakin voisi olla enemmän. Tää "Drive"-urkusaundihan on kyllä aika hyvä..
Wuf
06.04.2003 01:35:09 (muokattu 06.04.2003 02:58:00)
Joo, kyllähän siinä sais muutamia nutikoita olla, kun on tää pelkkä volumenappi. Mun mielestä Urkusoundit, -joita kyllä on paljon-, saisivat olla vähän pitemmällevietyjä. Peruspianojakin voisi olla enemmän. Tää "Drive"-urkusaundihan on kyllä aika hyvä..

Jooh, mulla on myös tuommoinen s03 ja kyllä siinäkin alkaa tietyt asiat vähitellen ärsyttämään.. Tosiaankin siihen kaipaisi slidereitä ja potikoita ihan s30:n malliin, erityisesti sinänsä ihan asiallisten urkusoundien kanssa drawbar säädöt olisivat aika kova sana.

Mutta eniten tökkii tosi muovinen soittotuntuma, koskettimet eivät kelpaa varsinkaan mihinkään nopeampiin tiluihin. Johonkin Bal-Sagoth / Thyrfing / Moonsorrow - riffeihin se on ihan jees mutta ei paljon mihinkään muuhun - ja omasta s03:stani alkavat koskettimien jouset ja muu mekaniikka naksua ja tarttua, eli eivät ole kovin kulutusta kestävää mallia edes.

Ja minkä takia multi-moodissa ei voi olla kuin yksi typerä efekti 16 soundia kohti? Noo, samplet ovat onneksi tosi hyviä, presetit vähän kehnoja mutta jos jaksaa tehdä itse omat soundit niin hienojahan niistä saa.

Laajennettavuudesta ei kannata edes puhua, mutta eipä sitä tuon hintaiselta synalta odotakaan. Aloittelijan hevisynaksi tuo on vissiin tarkoitettu ja siihen se kyllä kelpaa.

Edit: toinenkin typo.
Aivokalvo
11.04.2003 18:36:10 (muokattu 11.04.2003 18:37:56)
Laittaa niissä stringseissä niitä ääniä eri oktaaveille, niin saa kyllä saaterin mahtipontisia saundeja. Sitten viellä hidas attack niin johan on..

Mun mielestä on muuten pirun halpa vehje, kun saa suurinpiirtein tonnilla ton vehkeen..
Wuf
11.04.2003 21:59:51
Laittaa niissä stringseissä niitä ääniä eri oktaaveille, niin saa kyllä saaterin mahtipontisia saundeja. Sitten viellä hidas attack niin johan on..

Mun mielestä on muuten pirun halpa vehje, kun saa suurinpiirtein tonnilla ton vehkeen..

Joo, erityisesti noista stringeistä saa todella massiivisen kuuloiset kun alkaa tekemään. Ja stringien lisäksi editoi kunnon käyrätorvi- ja brass section - soundit niin sillä kehtaa soitella jopa ihan Bal-Sagothin tyylisiä juttuja :)

S03:n surkeita koskettimia ei voi liikaa haukkua, ne ovat aivan kelvottomat, erityisesti kuluneena. Reilun puolen vuoden ahkeran soittamisen jälkeen omasta synastani on koskettimisto aivan loppuun soitettu, nyt siitä on joku tuki tai nivel tms murtunut, ja koskettimet ovat aivan irti ja kosketushäiriöitä riittää. Eli käytännössä purkukunnossa, ja tuohon ei oikein kannata alkaa isompaa korjausta tekemään.
Nuages
12.04.2003 18:39:59
Mutta täysellinen peli se on mulle, koska olen kitaristi ja silloin tällöin synaa vaan pimputtelen...
Aivokalvo
12.04.2003 23:24:49
Muuten, mä en oo vielä ehtiny siihen ohjelmaan liiemmin perustua, tekeekö sillä mitään??
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Wuf
13.04.2003 15:02:33
Muuten, mä en oo vielä ehtiny siihen ohjelmaan liiemmin perustua, tekeekö sillä mitään??

Minä en ole saanut sitä toimimaan (enkä ole pahemmin viitsinyt yrittääkään), mutta periaatteessa sillä saa muokattua soundeja ja tallennettua niitä tietokoneelle talteen. Hyödyllinen tuo taitaa olla lähinnä soundien laittamiseen varmempaan talteen.
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
taigahumppa
13.04.2003 19:25:40
onko muuten normaalia jos otat mono-line-outista äänen niin jos ei sustain-pedaali toimi?

Eihän pedaalin toimintaan vaikuta ulostulon valinta. Tässä Yamahassa on se paska homma, että ei vissiin voi vaihtaa pedaalin polariteettia. Näin Yamaha haluaa varmaan edistää omien pedaaliensa myyntiä. Eli saattaa olla ettei vanha pedaali toimi siinä s08:ssa. Ja reikähän oli se foot switch, ei foot controller.
Puhe jatkuu vaikka ajatus katkeaisikin.
Wuf
13.04.2003 19:54:01

Ei.. s03:ssa on tosin näitä sähkövikoja, omassani hajosi joskus joku master boardi (josta seurasi ettei koko syna enää toiminut lainkaan, tämäkin on yksi surullisen kuuluisa s03:n tyyppivika) ja käytännössä koko elektroniikan vaihtaminen korjasi ongelman.
diameter
14.04.2003 08:39:40

Eihän pedaalin toimintaan vaikuta ulostulon valinta. Tässä Yamahassa on se paska homma, että ei vissiin voi vaihtaa pedaalin polariteettia. Näin Yamaha haluaa varmaan edistää omien pedaaliensa myyntiä. Eli saattaa olla ettei vanha pedaali toimi siinä s08:ssa. Ja reikähän oli se foot switch, ei foot controller.

no tässä tapauksessa taisi sitten vahvarissa olla häikkää kun kuulokkeiden ja stereoiden kanssa toimii sustainpedaali.
kukaan mistään foot controller-reiästä ole kai puhunukkaan :)
tosiaan mulla on joku rolandin dp-10 ja ihan nätisti se tuossa Yamahassa (S08) toimii.
polariteetin vaihto tarkoittaa mitä?
Crypton
14.04.2003 21:58:48

Onko s30 paljoki parempi? mitä eroa oikeestaan?
Wuf
14.04.2003 22:25:36 (muokattu 14.04.2003 22:35:35)
Onko s30 paljoki parempi? mitä eroa oikeestaan?

S30:ssä on sliderit ja knobit soundin muuttamiseen reaaliajassa, aftertouch ja arpeggiator. Niissä on erilaiset soudit, s03 on yleensäottaen yksinkertaisempi ja tietääkseni myös uudempi. Koskettimet olivat s30:ssä muistaakseni vähän paremmat. Nk. halpasyntikoita molemmat.

Edit: Tarkemmin ajateltuna kumpaakaan noista en kehtaisi suositella kuin tyypille joka tarvii synaa lähinnä kitarariffittelyn taustalle ja midisovelluksiin.
taigahumppa
15.04.2003 14:56:32
polariteetin vaihto tarkoittaa mitä?

No sitä, että pedaali saattaa joskus yhteensopivuusongelmien takia toimia "väärinpäin", eli vaikkapa kaiku on koko ajan päällä jja kun poljinta painaa niin se katkeaa. Jos polariteettia pystyy kääntämään koneesta ongelma katoaa.
Puhe jatkuu vaikka ajatus katkeaisikin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)