Aihe: Kannattaako Avata Keeppari?
1
Sunwater
05.03.2003 03:24:42
Kannattaako avata keeppari, kun muutamassa kosketimessa on se "touch response" hajalla, soi äänekkäämmin kuin muut koskettimet. Voisiko toi hoitua ihan putsaamalla vai pitääkö vaihtaa osia?
sarkjan
12.04.2003 19:19:25 (muokattu 12.04.2003 19:20:40)
Kannattaako avata keeppari, kun muutamassa kosketimessa on se "touch response" hajalla, soi äänekkäämmin kuin muut koskettimet. Voisiko toi hoitua ihan putsaamalla vai pitääkö vaihtaa osia?

Itse olen avannut kaksi vanhempaa soitintani em. ongelmien takia (Korg X5D ja Roland S-10). Molemmissa riitti kun vähän puhalteli kytkinmysteerin sisuksiin.. Ei ongelmia enää sen jälkeen.

En silti suosittele soittimen omatoimista avaamista, vaan kannattaa viedä se asioista perillä olevalle ammattitaitoiselle korjaajalle.
Jabbe
12.04.2003 19:22:31
En silti suosittele soittimen omatoimista avaamista, vaan kannattaa viedä se asioista perillä olevalle ammattitaitoiselle korjaajalle.

En ole kokeillut enkä kokeile. Huoltomiehet on sitä varten. Ja ne osaa hommansa. Minä en.
Lupaan olla kiltimpi jatkossa!
rkokkonen
12.04.2003 20:53:00

No minähän ainakin oman N5:seni räpelsin auki ja ei sieltä mitään ainakaan yli jääny ku sain sen kasaan. Niissä koskettimien... öö... signaalikosketuspintojen? Triggereiden? No jaa, niitten välissä oli melko huomaamaton roska joka sitten puhallettiin veks ja taas soi.

Tosin, mysteeri on edelleen se, minkä takia mulla on sama vika Korgissa ku topicin alottajalla, eli mullakin keski C soi aina ilman tatsia eli täysiä... Roskia siellä ei ole, koska purin sen ja putsailin kaksi kertaa... Ja pitchistäkin hajos jousi. Äöö, vaikeeta tää eläminen, varsinki ku just kerkesin kehuskelemaan kitaristi ystävälle miten loistavaa on ettei syntikoissa ole kuluvia osia kuten kieliä...
No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan... http://www.causemos.net/rkokkonen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)